Het Utrechttopic

@LilyAldrin @FredPaillet Jammer dat ik geen insta heb :sweat_smile: Klinkt iig wel goed dat ze gewild zijn.

op facebook in de groep ‘kappersmodellen gezocht utrecht’ zoeken ze wel eens specifieke modellen en dan kom je er ook tussen
vorige week nog oproep geziem voor halflange bob

2 likes

Oh dat is top! Dat kan ik wel in de gaten houden. En anders misschien toch maar eens een Instagram account aanmaken…

ik ben trouwens tevreden over servaas, en daar knippen ze bij mij iig droog bij maar ik doe wel de curlsys methode en heb geen stijl haar

2 likes

Ah top, ik zal daar ook eens naar kijken.

Wow die zijn populair zeg… :rofl:
Eerste beschikbaarheid op 3 mei.

Heeft iemand nog nagelsalon aanraders? :heartpulse:

Ik ook fan van beichies, ook voor haar verven! Moet zeggen dat ze niet echt weten hoe ze mijn golvende/krullende haar moeten stylen (al doen ze wel hun best), maar ben wel blij met hoe ze knippen en verven dus dat neem ik op de koop toe.

3 likes

Een vriend van mij is op zoek naar een tijdelijke huurwoning (ongeveer max 6 maanden) wegens verbreken van zijn relatie. Mocht iemand een gouden tip hebben voor hoor ik het heel graag!

1 like

Mijn ervaring is dat je het snelst wat vindt via Facebook! Zo heb ik binnen 1 dag mijn tijdelijke huurwoning in Utrecht gevonden. Ik ben lid geworden van zo ongeveer alle groepen die iets in de trant van “huurwoning gezocht Utrecht” in de titel hadden staan.

Het belangrijkste is dat je een positieve en betrouwbaar ogende introductie van jezelf geeft wanneer je op een woning reageert. Dan heb je vaak al een goede kans bij tijdelijke huurwoningen.

2 likes

Yes thanks daar zit ie inderdaad al! Denk alleen dat zijn leeftijd (midden dertig) en dat ie man is het wat moeilijker maakt. Maar hopelijk komt t goed!

1 like

Toen ik iets tijdelijks zocht ben ik lid geworden van de Facebook groep van campus max (3 grote woontorens aan de Europalaan), waar vaker mensen dingen onderverhuren en heb ik daar een oproepje gezet. Dat ging heel snel. Misschien een tip als hij echt hoog zit.

3 likes

Via Kamernet komen er ook bijna elke dag wel tijdelijke woningen in Utrecht voorbij! Ik associeerde dat altijd met studentenkamers, maar er worden ook veel appartementen verhuurd. Je moet alleen wel betalen om te kunnen reageren, dat is wel irritant.

1 like

Twee vriendinnen van mij willen vanuit Groningen samen naar Utrecht verhuizen, dus zijn op zoek naar een appartement voor twee. Ze zijn alleen net student-af en nog op zoek naar een baan (en willen dus in Utrecht gaan werken), en krijgen daardoor vaak de woning niet. Hebben jullie misschien een goeie tip voor huurwoningen voor starters? Ik heb dit topic al doorgespit en ze wat dingen doorgegeven, maar no dice nog!

Appartement voor 2 met 2 aparte slaapkamers of voor een stel?

Twee aparte slaapkamers!

2 likes

Oeh ja dat is superlastig. Ik zou dan naar onderhuur kijken, of misschien in een woning die op de slooplijst staat? Dat kan bijv via Portaal of Interveste

1 like

Is er in Utrecht een plek waar je een jurk from scratch kunt laten maken als je zelf de stof aanlevert? Ik heb een bruiloft in juni en een idee maar dat idee is nergens te koop.

Heeft iemand hier misschien een aanrader voor een rijschool? Ik wil graag mijn rijbewijs gaan halen maar zie even door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel rijscholen.

Of juist een afrader, dat is ook goed om te weten haha

1 like

Ja, bij Modevakschool Silke! Ik heb daar ooit eens naar geïnformeerd toen ik een jurk tot rok liet vermaken, maar er zelf nooit gebruik van gemaakt. Die rok was wel goed gelukt.

Wat een goeie tip. Dankjewel.

1 like