Het Utrechttopic

Zijn er hier mensen die in Johanna op de Uithof wonen of hebben gewoond? Ik heb even tijdelijk woonruimte nodig (naar verwachting zo’n 5-6 maanden) en ik zou daar terecht kunnen. Alleen ben ik de studentenfase wel heel erg voorbij, waardoor wonen op de Uithof me toch wat tegenstaat.

Het gaat om een studio van zo’n 35m2, wat wel netjes is qua grootte, dus dat is wel positief. Ik twijfel dus vooral over de locatie en de sfeer. Ik kan ook niet zelf naar de bezichtiging, dus dat helpt ook niet. Ik hoor graag ervaringen om me te helpen kiezen

Ik ben er regelmatig geweest (back in 2016 ofzo) maar heb er niet zelf gewoond, vond dat je niet veel merkte van andere bewoners maar ja dat kan ook toeval zijn. Het is natuurlijk wel even fietsen vanaf de stad maar misschien vind je dat ook lekker? Voordeel is wel dat je vlakbij wat landelijk gebied zit en je daar wel chill kan zitten en fietsen en bij boodschappen kan doen bij de boer.

Als ik niks anders zou kunnen vinden dan zou ik het wel doen

1 like

Ik heb er zelf niet gewoond maar een vriendin van mij wel in een van de andere gebouwen op de Uithof, volgens mij zijn het allemaal prima woningen waar je weinig last hebt van andere bewoners.

Qua locatie en sfeer: ‘s avonds en vooral in het weekend is er echt niks te doen, dan is het vrij uitgestorven. Ook bijvoorbeeld een supermarkt is best een stukje fietsen. De natuur is wel echt prachtig daar, dus misschien vind je dat inderdaad wel lekker? 5-6 maanden is ook zo voorbij natuurlijk.

2 likes

Ik heb tegenover Johanna gewoond en de ervaringen die @Vaslav deelt zijn ook mijn ervaringen

1 like

Ik ben er vaak geweest en heb in een ander gebouw daar gewoond, en heb dezelfde ervaringen als hierboven. In weekend rustig, doordeweeks wel “bruisend”, heerlijk om zo Amelisweerd in te lopen, fijne relatief nieuwe appartementen. Ik werkte en studeerde in centrum en vond dat fietstochtje best fijn en goed te doen. En voor utrechtse begrippen veel waar voor je geld denk ik!

1 like

Dankjulliewel, goed om zo te horen. Het is niet zeker dat ik het krijg, maar ik sta er zelf wel positief tegenover

2 likes

De parade is er weer. Iemand al geweest? Tips voor shows?

1 like

Ja!
Ga niet naar Future Love :scream:

1 like

Ben er zaterdag maar heb de avond al plannen, is het op het tijdstip van de kinderparade in de middag ook al gezellig om even een drankje te doen bij de parade?

Ja hoor! Ik was er zaterdagmiddag (zonder kind) en was gezellig druk, ook met mensen zonder kinderen. Entree tussen 14.00u en 15.00u is gratis, best veel mensen die toen binnenkwamen en gewoon bleven zitten, had ik het idee.

2 likes

Worden jullie ook lichtelijk emotioneel van de Domtoren zonder steigers? Hij is zo mooi :pleading_face:

30 likes

Ben echt elke keer zo blij als ik richting de stad fiets en je hem al vanaf vet ver kan zien.

9 likes

Ik dacht dat het er in 2025 pas af ging!!! OMG ik moet gaan kijken

2 likes

Een vriend van mij kon nu al twee keer niet op een geplande datum naar Doloris in Utrecht. Dus verwacht dat een alternatieve datum ook niet heel veel nut heeft. Dus heb nu 1 kaartje over voor 17 augustus om 14.15. Is er misschien iemand geïnteresseerd om met mij te gaan? De rest van mijn vrienden zijn allemaal op vakantie op die datum.

1 like

Ja! Hij ging in de steigers vlak nadat ik in Utrecht kwam wonen dus ik had nooit zo heel veel met de Dom en kon nooit zo goed begrijpen dat mensen er iets mee hadden maar nu snap ik het helemaal. Word er elke keer vrolijk van als ik 'm van veraf al zie in verschillende wijken buiten het centrum

Edit: Oh ja wat @Shaaar zegt dus haha

6 likes

Ik ben daar al geweest. Vond het zo leuk!! Sorry heb je niets aan met betrekking tot je vraag :smiling_face_with_tear:

2 likes

Hoi Utrecht! Ik ben de komende week gebonden aan jullie stad maar ken het eigenlijk niet heel goed. Wil graag wat lekkers halen bij een (banket)bakker dit weekend, hebben jullie tips? Mag lekkere croissants zijn of taartjes of chocola ofzo

@Zemraluani ik wil al weken bij Padres Place bestellen en zie nu dat ie permanent gesloten is :broken_heart:

Bond en Smolders! En life’s a peach is ook een aanrader. Volgens mij is alles daar vegan. KLUTS wil ik zelf ook nog proberen.

4 likes

Ik heb een gezellige buurvrouw ook wel kennis mogelik nieuwe vriendin gevonden die precies hetzelfde wil als ik. Dus 100% match. Sorry voor de mensen die dit later lezen.

5 likes