Wat is jullie favoriete koffietent in Utrecht? Ik ben best een koffiesnob, ik vind 30ML en Cupp niet zo lekker terwijl veel mensen er wel over te spreken zijn. Mijn favorieten zijn nu Ohøj en Dagger, maar misschien zijn er meer die ik nog niet ontdekt heb.
Koffie leute brauhaus, the Village of Blackbird al geprobeerd?
Domtorentjes bij banketbakker Theo Blom!
Vriend van me vindt de koffie bij Sando café het beste ooit, moet het zelf wel nog proberen
Ja, vind ik allemaal ‘wel oké’, Koffieleute wel iets beter maar tipt het niet aan Ohøj, maar die is niet altijd open en ook maar tot 1 uur.
Ik hoorde trouwens dat Bittermoon Croissants gaat stoppen! Voor als iemand daar nog een cursus wil doen, dan moet je dus snel zijn.
Ohøj is erg lekker inderdaad!
Wat voor type koffie drink je dan graag? Ik vind koffieleute ook erg lekker maar vooral voor zwarte filterkoffie.
En ohoj ga ik eens proberen!
Flat white maar dat is echt zelden goed. Goed microfoam en niet bitter, dan is het perfect. Maar dat heb ik alleen gehad bij Dagger, Ohøj en op mijn werk. Of heel soms een lucky shot bij een andere zaak, maar dan moet je net een goede barista hebben.
Filterkoffie of ijskoffie vind ik vaak wel prima, bij 30ml hebben ze ook heel lekkere filterkoffie.
Cupp ben ik wel enthousiast over maar daar bestel ik eigenlijk altijd gewoon espresso, voor cortados en flat whites vind ik de village meestal wel gewoon goed. En er opent heel binnenkort een koffiezaak van Keen (de branderij), ik vind dat zij altijd heel lekkere bonen hebben dus daar heb ik wel goede hoop voor! Komt ergens aan dat pleintje bij De Zaak en Daens
Edit: oh zie nu pas dat dat je the village niet zo vind, sorry!
Edit 2: Møs al wel eens geprobeerd? Ik zelf nog niet maar wel goede dingen over gehoord
Die aan de singel?
Dat is heel erg matige koffie
Oh bummer, weet ik ook dat ik die kan skippen :’)
Møs viel ook tegen inderdaad. Village vind ik vaak wel prima hoor, maar er is een verschil tussen wel prima en écht lekker. Al zal er ook wel verschil zitten in barista bij the Village, maar ik kom er niet heel vaak. Misschien vind ik daarom Ohøj en Dagger ook zo lekker, want die hebben maar 1 barista (Dagger nu wel meer geloof ik, maar ben ik ook al een tijdje niet geweest).
Dagger heeft sowieso meerdere baristas en ook meerdere vestigingen. Er zit er een bij mijn werk en ben nu echt veel te verwend geraakt. Die zure troep van kantoor moet ik niet meer
Bij mij op kantoor smaakt de koffie net zoals met je koffiebeker door de gracht gaan - zelfde kleur, zelfde geur. Wat ze daar in de automaten gooien??!
Ja klopt, ik bedoel Dagmar! Die staat vaker bij Zijdebalen volgens mij maar dat is veel verder dan Europalaan.
En je wordt echt verwend met goede koffie. In ons gebouw zit ook een goede barista en ik ga met liefde een paar keer per dag naar beneden.
Weet iemand een leuke (liefst gratis) activiteit voor kinderen om te doen op een maandagmiddag in Lunetten? Kan ook een hele leuke speeltuin zijn (ik heb geen kinderen en ken Lunetten niet zo goed, dus geen idee wat leuk is).
Stadsboerderij Koppelsteede? Er zijn dieren en er is een speeltuin. En je kunt er wat drinken.
Wij hebben zeker dezelfde werkgever
Oef, croissant bij KEEK was echt bizar lekker vanochtend
Laagravense plas kan trouwens ook goed vanuit Lunetten, voor als mooi weer is.