Het Utrechttopic

Ik vind het wel leuk daar! Maar ook heeel druk op een warme dag dus als je wil gaan zou ik op tijd gaan

2 likes

Heb ik een tijdje terug gedaan als eerste date en was heel leuk ja! Je gaat er wel apart in maar wij hadden elkaar snel gevonden

3 likes

Stadsjochies! Ook leuk om een rondleiding door de kassen te doen

1 like

Als je van bloedzuigers, goor water en schreeuwende kinderen houdt wel!

2 likes

Thanks voor de tips allemaal! Bij een aantal ben ik al geweest, het is dit keer pand33 geworden!

5 likes

Je hebt me bang gemaakt :sob:. Vooral door de bloedzuigers. We gaan nu naar ‘down under’. Hopelijk is dat beter.

2 likes

En hoe was het?

Hoe was Down Under? Ik woon er best dichtbij maar nog nooit geweest.

Ik ben net naar Early Bird bakkerij in Vechtclub XL geweest. Lavett is verhuisd :cry: maar dit is een goed alternatief als je zuurdesem zoekt.

2 likes

Ik vond het leuk! Het is dus wel betaald maar ik vond het wel netjes/onderhouden eruit zien. Ik vond het ook fijn dat je daar bedjes en een parasol kan huren. We hebben hier ook een plas en dat is niet betaald maar kan je ook niks huren. En een parasol met baby vind ik wel fijn. Ik had ook al zo veel spullen mee dus fijn dat ik dat ook niet mee hoefde te nemen.

Alleen je hebt een restaurant en daarnaast dat die plas en we wilden lunchen bij het restaurant en dan moet je wel de weg over lopen. Je kan niet ‘binnendoor’. Wel lekker gegeten ook.

Ik zou er wel nog een keer naartoe gaan! Ook al was het voor ons een half uurtje rijden.

3 likes

Weten jullie plekken die goede kookworkshops (voor 2 personen, mag ook in een grotere groep) organiseren?

2 likes

Hoi!!

Binnenkort ga ik uit eten met een stel oudere familieleden in Utrecht. Ze komen met de taxi en het zou mooi zijn als ze bij benadering voor de deur kunnen worden afgezet.
Iemand loopt met rollator (gelijkvloers is dus gewenst) en de ander heeft een gehoorapparaat (dus niet te luidruchtig). Iets als Karel V is boven budget maar het hoeft niet heel goedkoop te zijn.
Het zou ook leuk zijn als het in/ nabij het centrum is waardoor ze nog wel iets van de sfeer van de stad proeven.

Ideeen??

Carmel market?

1 like

Dat is megaaaaa luidruchtig. Wel een heerlijk restaurant.
Dat stukje van de stad is qua locatie een goed idee!

1 like

Ik ken het vooral omdat ik glutenvrij ben, maar het is gewoon een goed restaurant: The Food Club zou een goede optie zijn! Ligt aan de amsterdamsestraatweg en is niet super groot/luidruchtig. Zelfde geldt denk ik voor Gys aan de zelfde weg, maar weet niet hoe groot/luidruchtig dat is.

4 likes

Brass op het Janskerkhof voldoet wat restaurant betreft aan je eisen. Volgens mij hebben ze geen opstap het restaurant in, het is een intieme en gezellige setting en goedkoper dan Karel V (maar wel nog steeds een wat forser prijskaartje). Wat ik nog als struikelblok zie, is dat het toilet in mijn herinnering in de kelder zit. Misschien weet het restaurant daar nog een oplossing voor? Dan zou je ze even moeten bellen.

Buurten in de Fabriek is bijvoorbeeld ook heel toegankelijk, maar dat ligt dan weer een stuk buiten het centrum.

2 likes

Concours, De watertoren, cafe Rosie. Weet alleen niet hoe die qua toegankelijkheid zitten, zou daar even over bellen.

Top tips! Dankjewel!

Even iets delen
 wellicht niet helemaal het goede topic.

Gisteren kwam ik tegen 01:00 thuis van een feestje in een andere stad en mijn ‘lievelings’fietsenstalling (Smakkelaarsveld) is na 00:00 gesloten dus als ik weet dat ik laat thuiskom parkeer ik mijn fiets bij een kantoorgebouw onder een beveiligingscamera op de nieuwe daalsestraat. Dan steek in de brug over, en kan ik via de Van Sijpesteijntunnel snel via die tunnel naar het perron.

Gisteren ben ik al omgelopen omdat ik niet over de brug wilde. De vorige keer lagen daar daklozen te slapen/chillen/drinken en voelde ik me niet heelmaal op mijn gemak. De van Sijpesteijntunnel kon ik niet vermijden en daar werd ik lastiggevallen door een man. 50 jaar ofzo, sprak geen NL, bleef voor me staan, aankijken en onverstaanbaar praten. ‘U mag me nu met rust laten’ (haha, waarom zo beleefd?!:sweat_smile:) leidde niet tot zijn vertrek. Wel tot obscene gebaren. (Likken
 nouja, misschien bedoelde hij het niet obsceen en is dit de betekenis die ik er aan geef)

30m verderop stonden wat mannelijke studenten die net een huisfeestje hadden gehad (werd mij later verteld) en mega jolig waren. Ik ben naar ze toegelopen en heb iets gezegd als ‘sorry jongens, maar ik sluit even bij jullie aan totdat die man weggaat. Mijn fiets staat daar verderop en ik durf er niet alleen naartoe te lopen’
Ze waren dus best wel onder de indruk hiervan? ‘Wat erg dat je dat meemaakt’, ‘hier is ook helemaal geen toezicht’ :sweat_smile: Heel schattig eigenlijk, maar ook een realisatiemoment voor mij en wrs ook voor hun; mannen maken dit gewoon niet mee. Uiteindelijk is ook iemand met me meegefietst en heb ik hem bedankt. Faith in Utrechtse Studente restored!!!

31 likes

Vervelende ervaring maar fijn dat de studenten je hebben geholpen.

Ik vind dat stukje met die brug ook zo naar, ik woonde een tijdje in de Daalsebuurt en dat was aanzienlijk sneller maar 's nachts liep ik daar echt niet. Kun je niet gewoon in de grote fietsenstalling onder het Stationsplein? Die is 24/7 open en dan ben je heel snel bij de peronnen.

Ja dat ga ik voortaan doen denk ik. Veiliger in de avond/nacht, maar overdag een parkeerplek vinden is echt een crime

1 like