Maar het ding is dat een groot deel van de mensen die er rondhangen dus niet bij stek komen. Snap dat men ze niet daar wilt, maar ik hoef de types uit het tunneltje ook niet in Leidsche Rijn. Eindstand moet de gemeente er gewoon voor een duurzame oplossing gaan zorgen, aangezien het probleem zich steeds verplaatst. Hiervoor was het Lucasbolwerk
Maar dit zijn toch die veiligelanders die al heel lang het stationsplein terroriseren ook? Die zouden ze heel lang geleden al uitzetten.
En idk elke keer als ik daar langsfiets in Leidsche Rijn hebben ze gewoon ruimte voor mensen op straat want alle straten zijn daar dubbel langs de vleutensebaan, is voor iedereen fijner toch? In het centrum is het gewoon echt te vol want elke plek waar je ze zet is al in gebruik door heel veel mensen en in LR is het grotendeels nog leeg en hebben plekken nog geen geclaimde functies.
En LR is toch al kut en niet Utrecht dus boeiend
Heb geen idee wie het zijn maar als ze ze zouden uitzetten is het duidelijk niet gelukt en moet je dus naar andere oplossingen gaan kijken.
En qua ruimte in Leidsche Rijn: daarom woon ik ook niet in het centrum. Laat de drukte maar lekker daar bij de mensen die reuring willen. Genoeg rustige straatjes in de binnenstad hoor. Ik wijs ze wel aan
In het artikel staat juist dat de meeste mensen die zich daar in de buurt op straat ophouden niet bekend zijn bij de Stek, of daar juist zijn weggestuurd door overlast.
Maar herken heel erg wat jullie allemaal omschrijven, het is weer zoveel erger geworden de laatste tijd. Woon zelf aan de andere kant van het station en ook daar neemt het weer toe. Bijna elke nacht liggen er meerdere mannen te slapen rondom/onder de Moreelsebrug, vorige week me rot geschrokken toen ik 's ochtends mn vuilnis weg wilde doen en er vlak naast de vuilnisbakken onder de brug nog 2 mannen op een matras lagen te slapen. Zag vandaag dat alle troep, dekens, afval, lege drankflessen en dus dat giga matras wel zijn weggehaald gelukkig.
VInd het heel schrijnend en wil dan aan de ene kant er ook niet te moeilijk over doen, maar het voelt wel echt onveilig. Moet voor werk 's nachts soms eruit en dan liggen er naat mijn complex meerder mensen te slapen, of nog erger: wakker, onder invloed en ruzie met elkaar aan het maken.
Ja fuck dat hoor
Mensen hier doen altijd te tolerant, het moet een keer afgelopen zijn.
Vorige winter lagen er twee keer dode junks in het griftpark, want daar hangen ze ook de hele fucking tijd rond, ook heel veel die gewoon eng reageren. Ben normaal niet snel bang maar loop niet meer na 22:00 in het Griftpark nu en heb dat altijd gewoon zonder zorgen gedaan.
Vind het ook zo ACHTERLIJK dat je als een van de weinige gemeentes in Utrecht wel mag bedelen en er nu allemaal van die criminele organisaties hier zijn die die mensen aan het eind van de dag ophalen.
Die criminele organisaties zitten ook in andere steden, in Haarlem volgens mij zitten ze met precies dezelfde bordjes. Als ik t goed heb begrepen zijn deze mensen ook lastig weg te krijgen mĂ©t bedelverbod, want hoewel iedereen weet wat hun doel is, zijn ze niet âactiefâ aan het bedelen. Ze vragen je niet direct om geld en op hun bordje staat ook alleen maar âvery hungry god blessâ, niet âplease give me moneyâ. Dus in principe zijn het gewoon mensen die op straat zitten, een bekertje voor zich hebben staan waar wat munten inzitten en een bordje bij zich hebben waarop staat dat ze honger hebben. En dat mag blijkbaar wel.
Maar vind hun ook echt vreselijk, als ik iemand ze geld zie geven heb ik altijd de neiging ze tegen te houden en uit te leggen aan wie ze geld geven
Waar in Utrecht, in de buurt van het Nijntjemuseum, kun je fijn even met een laptop zitten en werken?
Bagels & Beans Twijnstraat
Stael!
Ik snap ook niks van die mensen/bendes. Zou dat nou echt lonen zoân hele dag daar zitten?
Dit is mensenhandel. Die mensen krijgen een pak slaag als ze te weinig hebben opgeleverd op een dag.
Oh echt? Dat wist ik niet
Vandaag bij Farina geweest voor het eerst. Lekker broodje gehad met o.a. mortadella en pistache. En een croissant met pistache meegenomen (nog niet geproefd). Vind het wel een beetje kaal binnen. Bij Ombretta (naast dat de broodjes lekkerder zijn) vind ik het zo leuk dat je alle kazen enz ziet liggen en kan zien hoe het wordt gemaakt. Ombretta is ook goedkoper (en voor mij dichterbij), dus ik denk dat ik daar vaker naartoe zal gaan.
Echt bizar hoeveel Italiaanse broodjes zaken er bij komen in een half jaar. Ombretta, Nona Rosa, dodici.
Wel beter dan Nutella winkels tho
Hahaha ja erg he. Maar Ombretta springt er wel echt met kop en schouders bovenuit.
Allemaal de hype van Broodje Mario (of Carlo) proberen te evenaren. Ik zou liever Mister Twister (chimney cakes!) weer terugzien of een soortgelijke winkel qua aanbod
Ik vind broodje mario geen echt italiaans haha (maar heb dat nooit lekker gevonden). Hoe verhouden deze nieuwe broodjeszaken zich tegenover Bigoli? Dat was altijd mijn fav
Ombretta > Bigoli. De rij bij Ombretta maakt wel dat ik liever naar Bigoli ga. De rest van al die zaakjes vind ik de aandacht niet waard. Vind het ook echt niet vergelijkbaar met Broodje Mario.
Eens
Pistache croissant (van Farina) was trouwens OK maar niet de ZES(!!) Euro waard.
Ik vind farina wel leuk, alleen is die rode paprika gnocchi zĂł smerig