Het Utrechttopic

Weet iemand toevallig of er dit voorjaar leuke rommelmarkten zijn om naartoe te gaan of een plek te huren?

Wat is een goede brillenzaak waar ze echt verstand hebben van een hoge min-sterkte (dus geen Ace & Tate ofzo), maar waar de brillen niet teringduur zijn?

1 like

Ik ben op zoek naar een huurwoning in Utrecht, als iemand iets weet :slight_smile: rond de 1000-1100 kale huur. Ik hou de verhuursites als rebo, vesteda, mvgm etc en middenhuur projecten goed in de gaten maar t is lastig ertussen te komen

ik heb laatst bij napata gegeten, een soedanees restaurant ergens op een industrieterrein (ben niet echt bekend in utrecht). en het was zoooo lekker ik denk er elke dag aan terug. heerlijke vega(n) opties ook dus echt een aanrader. vond het alleen wel koud binnen hahha

15 likes

Ik heb -13 en ging altijd naar Lens toen ik in Utrecht woonde.
Ik denk dat je je er op in moet stellen dat je met een hoge sterkte altijd wel vrij duur uit zal zijn.

1 like

Ik heb gisteren panuozzo gegeten bij Vegitalian en het was zooo lekker. Ik heb wel vaker bij Vegitalian gegeten, pizza en pasta en ik vond het altijd wel oké, maar niet super, maar die panuozzo echt niet normaal lekker :drooling_face:

Misschien kom ik hier veel te laat achter haha, maar echt een aanrader.

3 likes

Wat vinden jullie van papis comfort kitchen?

1 like

Ik wil binnenkort met een vriendin uit eten in Utrecht voordat we naar het stadsklooster gaan. Weten jullie een restaurant in het centrum waar je rustig kan zitten want ben heel gevoelig voor prikkels?

Leuke lunchplek

2 likes

Pitot. Echt prikkelvrij kan niet eigenlijk.

1 like

Dank voor je antwoord! Nee dat snap ik hoor, bedoel het inderdaad ook als prikkelarm.

Zou dan lekker kiezen voor een plek buiten het drukke centrum. Jasmijn en ik (fijn Aziatisch restaurant) zit bijv schuin tegenover het Stadsklooster

3 likes

Heeft iemand tips voor een kamer in Utrecht? (Max 700) #askingforafriend

1 like

Ik heb gister zooo lekker gegeten bij de watertoren omg. En ook echt een fantastische zonsondergang :star_struck: echt een aanrader

13 likes

Wat is jullie favoriete kringloop? Ik ga nu vaak naar Hoograven, die vlakbij de Hornbach in Nieuwegein en Kringloop De Wijkwinkel, die laatste is echt altijd een teringzooi maar ik heb het idee dat er veel huisraad van overleden mensen heen gaat dus dan vind je nog wel eens pareltjes. Maar toch vind ik het aanbod nogal tegenvallen bij deze drie, echt heel veel troep vooral.

Mijn favo is Wawollie in Maarssen maar dat is echt te ver fietsen.

BijBram is ook fijn en in een rustige wijk, uit de stadsdrukte!

1 like

Voor meubels specifiek? Daar kijk ik nooit naar.

Voor kleding ga ik vaak naar No vintage Phobia in Wijk C, sussies/blackfish op de Voorstraat, de Roxy79 en Emmaus op de nachtegaalstraat, de andere emmaus locaties zijn groter maar wel minder vind ik; geheim is altijd de rijkste buurt opzoeken waar mensen Bijenkorf level merken afgeven en die je dan voor €10 koopt, ipv armere wijken als Overvecht/Lombok waar je tussen de Primark en H&M moet zoeken.

Zelfde reden is dat de kringlopen in Bilthoven, bepaalde delen van Soest ook goed zijn voor goedkope dure dingen. Je moet naar waar het geld woont als je pareltjes wil.

5 likes

Ik vind rataplan heel relaxed in Nieuwegein, bij de McD in de buurt
Noppes in Nieuwegein is ook echt relaxed. In Utrecht zelf vind ik de kringlopen niet echt leuk omdat al het leuke door vintage hunters al is weggekaapt.

Ja die vrouw is echt top!

2 likes

Ja daar hangen echt pareltjes voor weinig

1 like