Weet er iemand nog een sleutelmaker die niet al te moeilijk doet over sleutels bijmaken zonder certificaat? Het zijn van die huissleutels voor een flat waarbij iedereen dan in de voordeur kan maar alleen in zijn eigen woning. Mijn woningbouw vraagt 40 euro per sleutel, koekkoek.
Koekoek…?
Ik vind het niet gek dat er iets van een ontmoedigingsbeleid zit op het kopiëren van sleutels van gezamenlijke ruimten in wooncomplexen.
Dat is het hele concept van dat de sleutel niet zomaar nagemaakt mag worden, als jij het doet kan iedereen het en voor je het weet heb je ongenode gasten.
Nou nou had ik weer een hele context moeten plaatsen? het is niet zo maar, je bent o.a. afhankelijk van de vorige bewoner hoeveel sleutels die nog had (er zijn bijv medebewoners die maar 1 sleutel krijgen ipv de oorspronkelijke 6, daar mag van mij best op gereguleerd worden) en er zijn nu in het complex veel mensen met kapotte sleutels omdat de woningbouw niet had gemeld dat er een (algemeen) slot kapot was. Waaronder ik. En die weigeren ze te vervangen. Dus ja dan vind ik 40 euro per sleutel koekkoek.
Zou gewoon een paar slotenmakers proberen, heb hier nog nooit gedoe mee gehad. Daarnaast het halve land heeft huissleutels zonder certificaten (ik ook) en het is nou niet alsof daar ineens de hele wereld ongenodigd binnen staat.
Gewoon die guy in centrum mister Minit. Ben jij weer terug verhuisd of moet je nog verkassen?
moet nog verkassen! verbouwing is nog steeds niet begonnen dus kan nog wel een half jaar duren voor ik U verlaat
Ik heb dinsdag 1,5/2 uur te doden tussen Janskerkhof en de Schoutenstraat. Nu wil ik dan eigenlijk ergens lekker zitten met een boek en thee/taart ofzo. Ik dacht aan KLUTS, maar die heeft niet zo heel veel zitplek in mijn herinnering. Zit er iets in de buurt van de Schoutenstraat waar je lekker kan zitten lezen?
Als er plek is misschien bij Broese?
Broese is fijn zitten inderdaad, taart is er ook lekker. Of de Ontdekking aan de Voorstraat!
Ik kom hier even de croissant van Loaf de hemel inprijzen. Holy moly wat lekker.
(Beetje uit de richting helaas @anon86562306)
ik ken die croissant niet maar heb hier vorige week een croissant gehaald, gevuld met vanille en citroen, gerold in kaneelsuiker… aanradertje voor de lombokbewoners onder ons
Sinds ik niet meer vlakbij de Groeneweg woon zijn er zoveel leuke nieuwe dingen bijgekomen in de buurt!
Jaa Loaf De cruffins zijn ook echt de moeite waard als je die nog niet geprobeerd hebt
ja gentrificatie ronde 2 is echt heel erg bezig
Ik kreeg net een mail dat ze eindelijk gaan verder bouwen aan Smakkelaarspark, wel zielig voor alle ratten die moeten verkassen
Ik zou graag weer naar Utrecht willen verhuizen maar m’n vriend is nog niet echt enthousiast. Daarom wil ik graag binnenkort een dagje naar Utrecht met hem om te laten zien hoe leuk en mooi Utrecht is. Alleen ik ben er zelf inmiddels ook al bijna 15 jaar weg dus weet ik niet zo goed wat nu de leuke plekjes en horeca zijn.
Dus als jij iemand Utrecht zou willen laten zien (als stad om te wonen, niet per se de toeristische highlights) waar zou je diegene dan mee naartoe nemen?
Zou vooral op korte termijn gaan. Het is nu overal zo mooi en sfeervol met alle herfstkleuren! Ben helemaal geen uitgesproken herfstliefhebber, maar Utrecht + herfst
Wandelen langs de nieuwegracht! En mooi lombok (niet kanaalstraat maar daendelsstraat enzo en daar aan het water leuk. Misschien wat drinken bij Landhuis bij de hertjes? Prachtige woonwijken daar omheen.