Het Utrechttopic

Voor mensen die nog een kindertandarts zoeken: jeugdtandarts Groen is heel fijn, echt lieve mensen daar en ze zijn heel goed in het laten meewerken van een angstig kind.

2 likes

Ah ik krijg op de een of andere manier altijd hun instafilmpjes aanbevolen, ziet er zo lief uit!

Laatst heerlijk gegeten bij de Klub. Goede wijnen er bij en een ongedwongen sfeer. Aanrader!

3 likes

Ik heb onlangs ‘De Hondekop’ ontdekt. Heel gave horecalocatie in utrecht. Lekker gegeten en geen heel gekke prijzen.
Daarna doorgegaan naar Doloris. Echt heel leuk! Als je met een date/ partner/ vriend/vriendin gaat, spreek dan af elkaar bij de 1e drie(of vier- of vijf-)sprong op te wachten. Wij hebben er allebei een dik uur alleen rondgedwaald :sweat_smile:

2 likes

Is de ervaring in Doloris maze net zo leuk als je met zijn tweeën er doorheen gaat?

1 like

Je wordt in principe gescheiden bij de ingang omdat er verschillende toegansgdeuren zijn. Ik ben mijn vriendin niet meer tegen gekomen en wij vonden het allebei vreselijk. Ik had het leuker gevonden als we wel met zijn tweeën hadden kunnen gaan, al zou ik het dan nog steeds geen aanrader vinden. Maar is volgens mij een impopulaire mening hier.

3 likes

Wat vond je er vreselijk aan? Ik ken het ĂŒberhaupt niet dus no judge

Ik ging einde middag even de stad in om de nieuw verlichte Dom te zien (zo mooi geworden) en daarna even wat te eten maar mannnnn zoveel cosplayers, een of andere comiccon. Echt 50% op Centraal was verkleed.

1 like

Een deel was vrij spooky gemaakt en veel klimmen en klauteren (ik moest op mijn buik tijgeren door een tunnel)- daar ga ik niet zo lekker op, ik vond de ‘kunst’ echt lelijke meuk. Ik snap achteraf wel dat de ervaring die ermee mogelijk wordt gemaakt (mijn interpretatie: je overgeven, verwonderen en op je eigen zintuigen aangewezen, bijna als een kind) wel waardevol is/kan zijn. Maar ik wilde eigenlijk alleen maar weg en vond het erg frustrerend. Met die vriendin had ik er zeker om kunnen lachen, hebben we achteraf ook wel gedaan.

3 likes

Ja logisch, het was comic con.

3 likes

Ik ben mijn vriendin helemaal niet meer tegengekomen en ik had het leuk gevonden samen rond te dwalen. Daarnaast maakte ik me een beetje ‘zorgen’ omdat ik geen tijdsbesef meer had en me afvroeg of ze misschien al een half uur buiten op me zat te wachten.

2 likes

Begrijp ik, dat zou ook in mijn hoofd gaan zitten.

Voor wie nog een kindproof restaurant in Utrecht zoekt en een andere tip wil dan Jozef: Korean BBQ bij Daebak. Mijn kinderen hebben zich echt uitstekend vermaakt en ik vond het zelf ook lekker.

1 like

Pfoee ik ga voor het eerst een zelfstandige woonruimte zoeken maar het is echt niet te doen. Moet mijn huidige woning verlaten en dacht: met max budget 1100 moet ik wat kunnen vinden. Rentbird aangeschaft maar er komt vrijwel niks vrij.

Iemand hier nog een tip voor apps / facebookgroepen? Ik zie dat alles wordt vervuild met automatische berichten

2 likes

Zou dit kunnen helpen?

6 likes

Vriendin van me werkt bij een bedrijf dat zelfstandige woonruimtes verhuurt, maar in Utrecht is hun minimale €1398 kaal. Denk dat €1100 heel erg lastig gaat worden, tenzij je via via iemand kent. Omdat er zo weinig goed aanbod is, is alles al weg voor je het ĂŒberhaupt weet.

Edit: oh die bot hierboven is misschien wel goed ja, hoop dat dat voor je werkt.

1 like

Het enige dat ik rond die prijs ken (dat niet via via of sociale huur gaat) zijn de nieuwbouw middenhuur appartementen, dan moet je wel aan absurde inkomenseisen voldoen. Benelux 901, Cartesius, Almanak in Leidsche rijn, dat soort dingen. Maar daar heb je wel intens veel concurrentie en het is niet op korte termijn af.

1 like

Behalve de al genoemde tips kun je misschien nog Kamernet proberen! Zo ben ik aan een appartement in Utrecht gekomen met ongeveer hetzelfde budget. Veel particulieren zitten daarop ipv op de grotere sites zoals Funda en zo.

1 like

Klinkt geweldig! Ga ik proberen dank :))

1 like

Jep laatst ingeschreven. 170 woningen beschikbaar, ruim 3000 reacties :smiling_face_with_tear:
In m’n eentje kan ik echt niet meer missen dan 1100 per maand dus je zit als single echt in de knoop. Heb ook al gekeken naar bijv Gouda maar er komt ĂŒberhaupt weinig online.

1 like