Het Utrechttopic

Gamestate? Maar niet voor een eerste date, is best lawaaiig (maar wel heel leuk!)

2 likes

Het lijkt echt onmogelijk om een huurwoning te vinden in Utrecht tegenwoordig. Een vriend van me is al een jaar op zoek en hij heeft een prima salaris maar komt er maar niet tussen? Iemand nog een gouden tip of een huis waar die vanaf moet (haha :smiling_face_with_tear:)?

Vesteda geprobeerd? Zorgen dat je alle documenten die je moet aanleveren klaar hebt staan zodat je zo snel mogelijk kan reageren. Die kijken simpelweg naar wie was het eerst en voldoet aan de salariseis

3 likes

Bierkantine? Arcade en vreten

2 likes

Met je eens maar het ligt ook aan je budget. Boven de 1500 per maand kan je snel iets vinden zie ik in mijn omgeving (daargelaten wat ik van dit bedrag vindt). Wat zoekt ie?

Denk max 1200 excl

Wat zijn lekkere burger tenten in utrecht? Ik ga altijd naar meneer smakers maar wou wat anders proberen. Had onlangs thunderbuns geprobeerd, viel echt tegen :slight_smile:

1 like

Ja daar hoor ik meer slechts over
Vriendin van me is laatst ingeloot in nieuwbouw omdat ze had aangegeven sociale huur achter te laten (she doesnt …)

3 likes

Huh? Heeft ze het gekregen ook?

Bedankt voor de tips, ook @Monster. Uiteindelijk is het iets anders verlopen en zijn we zaterdag avond uit eten geweest bij Paloma. Leuke locatie en lekker eten :blush:

1 like

Heeft iemand een tip voor een persoon/bedrijf die koelkasten repareert? Vind online best wel wisselende recensies voor verschillende bedrijven.

Mijn inbouwkoelkast lekt, er zit geen lekbak in waar ik via de voorkant bij kan dus kan er zelf weinig mee. Ga zaterdagochtend vroeg een weekend weg dus hoop heeel erg iemand te vinden die morgen zou kunnen komen.

Als iemand hier toevallig tickets (2 of meer) heeft voor de Stadsschouwburg Utrecht voor de show High class bitch (19u, vrijdag as) maar ervan af wil, dan wil ik ze graag overnemen!🫣🤩

2 likes

Ja 1200 is echt te weinig budget helaas. Ik huurde voorheen met mvgm, zij hebben echt veel aanbod en de doorstroom is ook goed, maar de meeste appartementen beginnen daar vanaf 1200. En dat is helaas tegenwoordig meer regel dan uitzondering bij zulk soort bedrijven

2 likes

Ja jeetje ik woon zelf ook via mvgm (wel in 020) voor iets goedkoper dus had verwacht dat dat in Utrecht ook nog wel zou lukken! Echt intens hoor allemaal haha

1 like

Jaa zo bizar. De studio die ik via mvgm huurde is van 960 (2022) naar 1260 exclusief gegaan. Echt bizarre bedragen man… kan toch niet zo doorgaan

Ik huur nieuwbouw appartement voor <1200 excl bij VB&T! Weet niet hoe makkelijk je er tussen komt bij bestaande huizen, ik was ingeloot toen ze het gebouw aan het bouwen waren destijds

2 likes

Heeft iemand een goede tip voor een high tea in Utrecht?

De Bakkerswinkel.

Ik heb ook een afrader voor high tea: TEDS. Bijna alles wat ze serveerden was niet lekker: veel in oud vet gefrituurde dingen.

3 likes

Ik vind de high tea bij Hygge echt de beste van allemaal!

3 likes

Agreed!