Het Utrechttopic

Na 30 jaar is het tijd voor mijn rijbewijs :smiling_face_with_tear: heeft iemand aanraders voor een goede rijschool in utrecht?

Ik wil matcha een keer proberen. Heeft iemand aanraders in Utrecht?

Heeft iemand vannacht die knal gehoord? Ik dacht dat er een plofkraak was! Maar volgens mij was het die blikseminslag in Vleuten (?).

1 like

Leidsche Rijn vlak over het kanaal bij de Dafne Schippersbrug zegt RTV Utrecht. Inslag in een woning, wel vreemd want dat zijn heel nieuwe huizen.

Doodeng zeg want ik hoorde het teeeeering hard aan de oostkant van de stad, zag ook zulke heldere bliksem dat ik dacht dat ie echt in de straat insloeg.

4 likes

wow ik dacht echt dat het een soort beleid was om straten/bruggen alleen naar dode mensen te vernoemen :joy: muv koningshuis

3 likes

Ik woon daar dus echt vlak naast en ik schrok me gewoon helemaal kapot vannacht!
Echt heel bizar want die woningen zijn inderdaad allemaal nieuw, en er staan hier ook veel hijskranen en andere hogen dingen waardoor je eerder zou verwachten dat de bliksem daar in zou slaan. Ik heb ook gehoord dat twee huizen door waterschade nu onbewoonbaar zijn.

4 likes

Jezus ja dan zul je je wel doodgeschrokken zijn idd!

1 like

Jaaa, het was zó hard.

2 likes

Ik woon er vlakbij en ik werd er wel wakker van maar dacht ook joe ik lees morgen wel of er weer een plofkraak is geweest en toen kwam de tweede knal en dacht ik hmm nee dit is onweer maar ik had weinig stress want dacht ook inderdaad zal wel een hijskraan zijn geweest en de vorige blikseminslag heeft dit gebouw ook overleefd. Wel echt heel kut voor de mensen wiens huis nu onbewoonbaar is en echt gek dat het daar inslaat in plaats van in een van de hijskranen. Misschien omdat het relatief dichtbij het water is.

1 like

Ōsuke (klein zaakje en meer voor als je er even de tijd voor wil nemen, doen geen to-go, matcha canelés zijn ook heel lekker daar) of Jacques (doen alleen to-go, gewoon goede matcha lattes en doen volgens mij ook fruit/matcha drinks)

1 like

Rijschool Wierenga. Ik had les van Sonja en ik vond haar fantastisch: duidelijk, geduldig, ze stelde me gerust en gaf zelfvertrouwen.

Is wel 20 jaar geleden, maar volgens mij heeft Sonja nog steeds les.

2 likes

Weet iemand heel toevallig hoe het is in Rijnhuizen/Nieuwegein of meer specifiek de Fultonbaan complex de Uitvinder?

Ben uitgenodigd voor een bezichtiging (plaats 6 dus zegt nog niet veel), maar ik kan daar helaas niet naartoe. Het is ietsje kleiner dan mijn huidige sociale huurwoning maar het ziet er wel nieuwer uit, beter geïsoleerd volgens mij, dus hopelijk minder geluidsoverlast.

Er waren daar eerst bijna alleen maar kantoorpanden en een middelbare school, maar nu worden veel panden omgebouwd tot woningen. Ik vind het er nog steeds heel ongezellig uit zien, maar weet niet hoe het is om er te wonen. Het ziet er nog steeds meer uit als een bedrijventerrein dan een woonwijk, er is weinig groen (zeker aan de kant van de Fultonbaan) en er zijn geen winkels in de wijk. Je bent met de bus wel redelijk snel op Utrecht centraal en fietsen naar Utrecht is ook goed te doen

2 likes

Ik vind het heel ongezellig ogen, ik kwam er ook pas laatst achter dat er woningen zitten terwijl ik er regelmatig fiets. Kan zelf niks zeggen over het wonen zelf, maar als je nu op een leuke plek zit zou ik nog even wachten als dat mogelijk is.

1 like

@Lemonade dankjulliewel!
Ik zit nu in een prima omgeving, dichtbij bossen en ook een centrumpje dichtbij. Complex zelf is wat minder. Het ‘leeft’ iets teveel haha en is slecht geïsoleerd. Ik heb zo’n voorrangsregeling omdat ik hier 3 slaapkamers heb, dus die wil ik niet zomaar opgeven voor iets dat niet een goede upgrade is. Moet alleen nog wel dit jaar want volgend jaar kom ik niet meer in aanmerking voor sociale huur :smiling_face_with_tear:

Jezus staat ergens iets goed in de fik of niet? Ruik echt brand maar geen sirenes dichtbij.

Ik woon in Nieuwegein en hoor zeer veel sirenes.

1 like

Nachtegaalstraat, maar ik hoor ook sirenes in Kanaleneiland maar niks op mijn favoriete website 112meldingen.nl volgens mij is het een flinke brand ja

3 likes

Ahhhhh ja makes sense dat is hemelsbreed niet gigantisch ver weg, Nieuwegein leek me al iets te ver voor mn neus.

3 likes

Ik word echt knettergek van drie dagen op rij allemaal overlast aan muziek van dat Central park festival in Transwijk. Had eindelijk even een rustig weekend thuis sinds tijden, heb ik al dat gebler en gebonk door mijn eigen muziek heen :smiling_face_with_tear: ik wil gewoon in rust in mijn tuin zitten ff ja

3 likes