Het Utrechttopic

Bovenin Centraal Station zit Bar Beton. Daar kan je lekker zitten werken met laptop en fijn naar de mensen in de stationshal kijken. Meestal is het best rustig. Je moet wel even zoeken totdat je de horeca-ingang hebt, er is ook een zaaltjes gedeelte.

1 like

Bunk heeft ook echt chille flexwerkplekken en lekkere koffie. 5 minuten lopen vanaf Utrecht Centraal.

3 likes

Hebben jullie nog een restauranttip voor kerst? Vorig jaar bij de Stadsjochies geweest. Zit nu te denken aan Badhu, Fico, Concours. Wat zou nog leuk kunnen zijn?

Watertoren, Madeleine! En wil je per se in Utrecht? Wat voor budget?

1 like

Misschien weet je dit allang maar het heet nu Badhuis en de kaart is ook anders dan in de Badhu-tijd!

Ik moet binnenkort heel lang wachten tussen twee afspraken in het UmcU in. Iemand tips voor een leuke lunchtent dichtbij het ziekenhuis?

Grand Café Living ben ik meermaals geweest en vond ik een leuke plek.

1 like

Ik heb reserveringen staan bij Rooie Nel, Madeleine en Bar Bet (kies ik over aan paar weken wel waar ik wil eten)

2 likes

Hoe dicht bij moet het zijn? Op loopafstand zit er haast niets in de buurt daar. De Veldkeuken bij Amelisweerd als je een auto of fiets hebt of De Moestuin met fiets of de tram zijn allebei leuk en op ca. 10 minuten fietsen/rijden (of halfuur lopen als dat niet te ver is). Als het dichterbij moet misschien het café in de Botanische Tuinen?

1 like

OMG we mogen weer uit de kraan drinken

15 likes

Ja, weet het, krijg het niet in mijn systeem.
Thanks voor de tips, ga even kijken!

1 like

Je hebt bij drie restaurants op dezelfde tijd gereserveerd en moet nog kiezen? Of begrijp ik dat verkeerd?

1 like

Ja. Beetje aso maar ik zal de keuze ruim op tijd maken en ik vul kerst voor de eerste keer in mijn leven in zoals ik het zelf zou willen dus wil een weloverwogen beslissing nemen.

1 like

Gelukkig zie je dat zelf ook in.

17 likes

Stukje met de tram of auto is geen probleem! Lopen wel, ik heb eerst een behandeling van 4 uur waar ik me best beroerd van ga voelen, maar ik moet daarna 3 uur wachten op een andere afspraak. En wil in tussentijd daar niet blijven hangen. Bedankt voor de tips! Ga denk ik naar de Moestuin.

1 like

Wat een vrijheid is dit!!

Ik vind het wel grappig dat mensen nu schadevergoeding willen hebben van Vitens. Als je zoveel hebt uitgegeven aan water had je maar niet moeten hamsteren. Al dat water koken kost je misschien een euro extra aan gas of elektriciteit en dat is heel ruim geschat.

Ook dat de huisartsenpost overbelast was met vragen van mensen die een beker water hadden gedronken, stond gewoon allemaal op de website of dat erg was.

5 likes

Ik was uit eten in het oude Tivoli en iedereen liep daar rond met herinneringen en ‘waar was de bar’ of ‘ooo, zie de vloer’. Eten was duur, maar ik vond het lekker. Maar ben geen fijnproever. De bediening deed heel erg ‘we willen er iets van maken’, maar hadden bijvoorbeeld geen wijnadvies of aanraders.

1 like

Mocht je er ook nog (een keer) een wandeling willen/kunnen maken is landgoed Oostbroek een aanrader, heel dichtbij het ziekenhuis en lekker groen. Alleen geen lunchplek wel koffie met lekkers uit de streek.

1 like

Voor de mensen die wel eens kleding doneren. Waar doen jullie dat het liefst en waarom? Zag laatst een container van Leger des Heils opengebroken, breng het liever naar een fysieke locatie. Maar veel opties buiten LdH om.

Ik woon niet in Utrecht maar vind de kledingbank de beste en veiligste optie. Doneren kan bij de kledingbank zelf, er zit geen partij tussen die het met winst doorverkoopt of zo. En het komt bij mensen terecht die het echt goed kunnen gebruiken.

2 likes