Het Utrechttopic

Bij station Overvecht zit een leger des heils locatie waar je kan doneren. Wat goed is voor de verkoop wordt in het winkeltje tegen kringloop prijzen verkocht en al het andere wordt aan dakloze mensen gedoneerd. En ze hebben ook een goed geprijsde fietsenmaker! Volgens mij zijn de mensen die daar werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

3 likes

In vogelenbuurt (bij averechts in de straat) zijn ze blijkbaar een nederlandse speelfilm aan het opnemen. Echt mega kranen met schijnwerpers etc, en een man vertelde me dat ze het ook nog gaan laten sneeuwen. Ben benieuwd of we het in de bios gaan zien ooit

7 likes

Mocht iemand nog iets kleins zoeken om mee te nemen voor hosts van kerstparty’s of een klein cadeautje; atelier de Loeff vlakbij de Neude

Werken mensen met een handicap, is goedkoop en lokaal en allemaal milieubewust gemaakt. Koop elk jaar met kerst kaarsen daar om aan mensen te geven en denk dan altijd van dit moeten meer mensen doen eigenlijk. Mn fave is nu de oliebol kaars:

Perfect voor oud en nieuw.

30 likes

Yesss dank u, dit is precies wat ik nodig heb

2 likes

Ik heb hier vanmiddag twee oliebol-kaarsen gekocht die ook nog leuk zijn ingepakt en voorzien van echte poedersuiker haha. Ben helemaal in mijn nopjes. Superaardige mensen ook

7 likes

Ik ook, maar dan drie! Echt een goeie tip, zo vaak langs gefietst en nu eindelijk eens binnen geweest.

5 likes

Wat leuk om te lezen! Ik heb gewerkt met de cliënten uit dit atelier, heel goed dat er meer aandacht voor hun werk is!

6 likes

Ik ben morgen in de stad, weet iemand waar ik antislip Pilates sokken kan kopen? Wil minder online bestellen en al helemaal geen sokken.

2 likes

Decathlon wellicht? Al zie ik dat ze de meeste anti slip sokken alleen online verkopen
 maar een paar ook in de winkel zelf

Bij Calzedonia zitten ze in het assortiment

1 like

Volgens mij zit er alleen nog maar een decathlon in “the wall” in leidsche rijn. (Vreselijke plek :sweat_smile:)

3 likes

Bij Roform aan de buitenkant van hoog catharijne hebben ze een sokkenautomaat! 12 euro voor een paar.

3 likes

Ja, die is al een poosje weg en ik ga niet naar the wall :sweat_smile:

Dank voor de rest van de tips!

2 likes

Oja die zit in HC toch! Ga ik daar even kijken.

1 like

Vrijwel direct als je HC binnengaat vanaf centraal aan de rechterkant!

4 likes

Ja ben er al vaak langs gelopen!

Kan voor mijn man de glutenvrije (afbak) oliebollen va de AH niet meer vinden. Volgens de app niet in assortiment in Utrecht en omstreken.

Iemand een tip van een kraam of winkel waar glutenvrije en lactosevrije oliebollen te koop zijn?

Volgens mij bij de Groene Winkel in Zeist. Kan zijn dat je ze moet bestellen dus zou ze morgen even bellen.

Waar zijn de beste oliebollen van Utrecht te koop volgens jullie?

2 likes

ik vond die op de Maliebaan altijd goed (dit jaar nog niet gehaald)

1 like