Het Utrechttopic

Ik heb geen voedsel opgehangen shame on me maar gisteren en vandaag Vlaamse gaaien en merels gezien en ook een superlief roodborstje

2 likes

Ik word echt gek schijt ziek van het busvervoer in Utrecht. Sinds de overname van u Ov rijdt er echt helemaal niks meer op een normale tijd. Probeer al 3 dagen in Houten te komen op een plek ver weg van het station en dat is bijna onmogelijk.

6 likes

Meh. Trein en OV-fiets?

Ja mokerirritant

Helemaal eens! Las dat momenteel 12% van de bussen uitvalt, maar het kan veel hoger liggen omdat ze geen idee hebben hoeveel er daadwerkelijk niet komen opdagen. U-OV klopt ook totaal niet en de digitale borden boven de haltes ook niet.

Ja ik ken wat mensen die hier buschauffeur zijn en die zeggen dat het in de organisatie echt mayhem is. Doordat de bussen nu elektrisch zijn moeten ze worden opgeladen en daar is helemaal geen rekening mee gehouden. Er is veel te weinig materieel. Ook moeten de buschauffeurs die normaal streekvervoer doen nu stadsvervoer doen en andersom en niemand mocht zijn vertrouwde rooster houden.

1 like

Ja volgens mij rijdt lijn 27 helemaal niet meer heb al bij meerdere bushaltes meer dan een kwartier staan wachten.

Oohh vandaar dat er zoveel bussen met ‘geen dienst’ rondreden die dan alsnog wel dienst hadden, en 1 incheck ding deed het ook niet, en idd sommige die gewoon niet op kwamen dagen.

Zo was een aardige knal net hè? Zie brand bij het visschersplein maar hoorde na die knal al snel veel ambu’s.

Hoop dat het meevalt

Ja, hopelijk valt t mee. Mariaplaats afgezet en ik las net in de Volkskrant dat er een gewonde was.

Ik hoor nog constant heli’s overvliegen, heb het idee dat het best groot is.

Maar idd hopelijk waren er weinig mensen thuis :pray:t3:

2 likes

Zelfs een extra nos journaal zo lees ik nu? Klinkt heftig

1 like

Op 112nederland stond dat er meerdere reanimaties gaande zijn. Die beelden ook van de springweg. Wat een ravage

1 like

Ik had even paniek, want mijn broer woont in Utrecht in het centrum… maar krijg net te horen dat hij hem oké is maar de video’s die hij stuurt :fearful: leek wel een oorlogsgebied, joh.

1 like

Ik bedoel, het is 1 steeg hè, en materiële schade aan de straat ernaast. Ik ken mensen aan het plein ernaast en die hebben nul schade. Het is niet of de halve stad ontploft is.

11 likes

Nee, klopt ook. Paniek is ook overdreven natuurlijk, maar als je in eerste instantie hoort explosiecentrum Utrecht en hij woont midden in het centrum, denk je toch wel effe shit.

5 likes

Komt wel dichtbij zo!!

1 like

Echt bizar hoeveel geluk iedereen gehad lijkt te hebben.

8 likes

Is toch niet heel gek of bijzonder dat mensen nadat ze dit hoorden in eerste instantie schrikken en aan hun naasten denken? Zo gigantisch is het centrum ook weer niet en het was niet direct duidelijk wat er precies aan de hand was.

2 likes

Nouja de straat was meteen bekend, ff Googlen en je weet of iemand écht dichtbij woont of niet.

Maar wel echt bizar dat er alleen wat lichtgewonden zijn, die mensen hebben zoveel geluk gehad.

7 likes