Het Utrechttopic

Ligt dit aan mij of is het een beetje… tsja hoe zeg je dat maar raar of ongepast dat een winkel aan de springweg die alleen waterschade heeft, wat wss door de verzekering gedekt wordt, een fundraiser heeft opgezet die inmiddels al op bijna 2x het doel zit en ze die laten doorlopen en blijven promoten?

Zo groot is die schade niet, zeker niet als de verzekering ook uitkeert. Er zijn echt mensen die ALLLES kwijt zijn en dan voelt dit echt inhalig vind ik. Heb er een raar gevoel bij tbh.

6 likes

Hahahha rood en bloem? Ik vond het ook wat voorbarig. Ik bedoel Keek is de hele bakkerij kwijt? Meerdere mensen eromheen hebben letterlijk niks meer en dan doe je een crowdfunding puur op jezelf gericht. Mag toch hopen dat ze die 25k gaan delen.

7 likes

Ja die idd, bloemenwinkel. Kelder stond onder water, that’s it. Op dit moment halen ze gewoon winst uit deze situatie, lijkt het. Zag ook iemand die dat commente en die kreeg geen antwoord maar de comment was wel direct weggehaald, vond ik ook heel erg shady.

Idd keek heeft niet eens meer een achtergevel, en die zijn niet op dit level aan het bedelen.

Edit: ik zie dat Keek pas vanaf vandaag een go fund me heeft en ze hebben een doel van €6000 want ze gelooft dat de verzekering goed gaat dekken en dit is voor een elektrisch vervoersmiddel zodat ze de voorraad uit de niet-meer bestaande ruimtes ergens kunnen onderbrengen en aan hun twee andere locaties kunnen leveren. Heel andere toon ook dan die andere winkel.

Anyway als je wil doneren doe dat dan aan Keek en niet aan die bloemenwinkel

12 likes

Ok de bussen rijden nog steeds kut (al heb ik wel het idee dat het beter wordt?), maar ik wil graag de totaal nutteloze feature met jullie delen dat de nieuwe elektrische bussen stoelverwarming hebben die je zelf aan kan zetten :sweat_smile: knopje zit onder de stoel, naast de usb-lader.

9 likes

Ik zoek een krullen kapper omgeving Utrecht. Heb waves en paar keer in Harmelen geweest maar daar knippen ze zoals in dit filmpje ook wordt uitgelegd, wat eigenlijk een vorm van uitdunnen is.

Iemand een tip voor een krullen kapper waar ze dat dus niet doen?

Heb je wel eens de curlsys techniek geprobeerd? Ik zweer bij Servaas op de Oudenoord maar het is aan de prijs.

Ebony! Ik ging hier vroeger heen toen ik nog krullen droeg en was zeer tevreden. Ben er geweest met mijn dochter die een lange bos krullen heeft en ook dat heeft ze heel goed geknipt.

https://www.ebonyhairstudio.nl/

Ziet er als een fijne tip uit, dank! Ze doen daar dus niet je haar uitdunnen? Ook niet door plukken te pakken, te draaien en er in te knippen? Voel mij zo een leek op dit gebied 🫣 weet alleen dat ik niet tevreden ben en mijn haar niet naar wens valt sinds het laatste kappersbezoek.

@apeiros oei die is inderdaad wel een prijs categorie hoger. Maar bewaar ik wel als toekomstige mogelijkheid :relaxed:

2 likes

In maartensdijk en op de zonstraat zitten ook salons met deze techniek (Curlsys) en wellicht wel meer maar die ken ik niet. Die zijn wel betaalbaarder!

2 likes

Heel fijn je tips, heb op de zonstraat geboekt over enkele weken :relaxed:

Nee absoluut niet!

1 like

Ik dacht eerst ‘ik begrijp wel dat je een gofund.me opzet als winkel’, maar het is wel scheef dat de bakkerij en de kapsalon veel minder geld hebben opgehaald met veel meer schade. De bakkerij heeft het natuurlijk heel zwaar zonder ovens (en ik ben niet neutraal, want een vriendin is daar bakker).

3 likes

🥹

15 likes

https://www.ad.nl/utrecht/monument-junkentunnel-geen-fietsenstalling-meer~a6ba5dda/

• Ik zag dit als een fietsenstalling
  • Ik zag dit als een monument
  • Ik heb dit nooit gezien

0 stemmers

Ik moet hier wel een beetje om gniffelen. Net een actie van een kind: “heee een gleuf, grappig, daar past mijn fiets wel in”. En vervolgens nemen alle kuddedieren het over :joy:.
Loop hier zeker 4x per week langs maar heb het nog nooit gezien.

1 like

Ik dacht dat het een ode was aan mensen die dronken van hun fiets vielen eigenlijk, had de link met de junktunnel niet gelegd.

Maar gelukkig kan je onder het bollendak dagelijk nog een levende herinnering aan de junktunnel spotten :star_struck::star_struck:

1 like

Huh ik vind dit wel gek want de maker had iets gezegd dat het feit dat het als fietsenstalling werd gebruikt juist meer kracht bijzetten. Iets met dat ze vroeger ook niet gezien werden of genegeerd zoiets was het.

2 likes

Heeft iemand een tip voor een goede kleding maker?

Ik ga altijd naar Het Vermaak Atelier in de Zakkendragerssteeg. Aardige man die altijd heel netjes mijn broeken inkort.

2 likes

Thanks!

Ik ben hier geweest en heel goed geholpen! Nogmaals dank voor de tip :slight_smile:

2 likes