Het Utrechttopic

Restaurant Celine in Fort Jutphaas (Nieuwegein) is een aanrader. Echt verfijnd eten, maar de sfeer is heel relaxed en meer casual. Je kan kiezen hoeveel gangen (van 5 tot 8).

Ook leuk: Bij Teus in Houten. Beetje zelfde concept: elke drie weken een nieuw menu met een keuze tussen vier, vijf, zes of zeven gangen. Je geeft van tevoren aan wat je bijv. echt absoluut niet lust of waar je allergisch voor bent en daar passen zij jouw menu op aan.

Beide super leuk als je eens iets anders wil dan de ‘normale’ restaurants.

2 likes

Echt super goede tips, echt alles spreekt me aan! Dus deze zomer met m’n vriend eens wat reserveringen maken en proeven :drooling_face: Denk dat we beginnen bij die in De Bilt

2 likes

Na enthousiaste berichten van @Dazed ben ik laatst bij de Zusters in Maarssen geweest en dat was echt fantastisch! Zulke lekkere en bijzondere gerechten en de locatie is ook prachtig.

4 likes

Ah zo leuk! Blij dat jullie het ook zo lekker vonden :relaxed:

1 like

Haha ik zocht vooral een plek waar ze er goede zuurdesem onder doen maar dat lijkt bij al die restaurants niet zo te zijn.
Ik ga zondag naar Amsterdam om daar m’n favoriet te eten, dat brood is zoooo lekker.

Maar toch bedankt voor het onthouden haha. Er zitten een paar bij die ik nog ga proberen!

2 likes

Het duurt echt nog even maar dan kan ik vast rustig zoeken.

In februari word ik 40 (whut?!) en wil dan graag uit eten met mijn vriendinnen in het centrum van Utrecht. Ik vind zaken als The Rabbit of Steetfoodclub leuk maar niet echt een restaurant-restaurant als in dat ik het wat onpersoonlijk aan vind doen. Het voelt daar meer als een nummertje dan dat je er fijn een mijlpaal kunt vieren.

Le Jardin vind ik dan meer een restaurant maar is wat boven mijn budget.

Heeft iemand een tip voor een fijn restaurant, wel een beetje :sparkles:hip :sparkles: met wat persoonlijke aandacht? Het budget is ongeveer € 50,00 per persoon met drankjes erbij. Iets meer mag ook.

Als alternatief heb ik nog mijn favoriete restaurant Bij Teus in Houten maar wil liever in Utrecht en Teus is ook wat aan de dure kant. Maar die hou ik achter de hand.

1 like

Oh dank je, ik ga ze allemaal bekijken!

1 like

Ik vond Saar heel leuk en lekker maar voor 50 euro ga je het niet redden daar. Ik rekende laatst 80 euro pp af (en erg genoeg had ik toen eigenlijk nog steeds trek, dat vond ik wel een beetje een afknapper). Of je moet heel erg gaan zitten letten op wat je neemt, geen brood of snacks erbij en max 2 drankjes, maar dat lijkt me ook niet zo leuk als je lekker feestelijk wil tafelen.

1 like

Ik vind LE:EN heel erg leuk, maar dat is alles behalve hip volgens mij. Weet ook niet precies hoeveel het kost. Je hebt kleine hapjes en die deel je met elkaar maar allemaal hapjes in combinatie met banken vind ik wel heel erg gezellig

1 like

Ik zou saar denk eerder bewaren voor een leuk fancy avondje uit met een andere volwassene, het is denk ik niet zo kidsproof (maar misschien is jouw kind wel verzot op gegrilde sla in karnemelksaus en als dessert bietenijs of geitenkaas, dan is het heel geschikt!).

2 likes

Na zoveel jaar ben je imo gewoon leuk maar niet hip. Ik vind wel dat hip een bepaalde nieuwigheidsfactor moet hebben die LE:EN niet meer heeft. Als je definitie van hip hot & happening is dan kan het wel hip zijn. Nou heb ik zin in lunchen bij LE:EN

2 likes

Bedankt voor de andere tips ook weer! Ga ik ook bekijken. @Madelief Ja Tiger Mama is ook de optie, daar kom ik graag.

1 like

Onze koffiebonen zijn op en ik heb geen zin om naar buiten te gaan met mijn baby en dit onvoorspelbare weer, dus waar kan ik met thuisbezorgd/Uber Eats/oid versgebrande koffiebonen bestellen? Misschien Koffie & Ik maar die bonen vind ik vies. Normaal kopen we bij 30ML maar die leveren de koffiebonen niet.

Oh goeie!! Ik dacht op het plaatje dat het Mexicaans eten was haha dus ik had niet verder geklikt. En niet zo belachelijk duur als Lebkov. Dankje, nu komen we de dag in ieder geval door.

1 like

Waar in Ams ga je die eten?

Bakers & Roasters!!

Dankje!!

Dat laatste is herkenbaar, haha. Ik zou bijna liever in een dorp wonen waar je vijf opties hebt dan in Utrecht waar je tienduizend opties hebt. In Amsterdam is het nog erger trouwens.

Ik heb het bij Bunk gehad en het idee was leuk (aparte smaken) maar het was niet lekker en het gepocheerde ei was niet zacht maar gewoon hardgekookt.

Maar ik heb nu bij Vascobello ook eggs benedict besteld dus ik ben heel benieuwd, al is het thuis nooit zo lekker als vers uit de keuken.

1 like

Zitten er nog leuke stenenwinkeltjes in Utrecht? De Wijze Kater is helaas al een tijdje weg maar dat vond ik een fijne plek voor stenen e.d.

Iemand een tip voor een restaurant wat niet al te duur is, lekker en waar je max een uurtje zit? Beetje tussen restaurant en fastfood in of iets dergelijks?