Het Utrechttopic

Ik was vandaag bij Fort de Klop, das echt heel chill op een zonnige dag. Was er nog nooit geweest, misschien jullie allemaal wel, maar het lijkt een beetje op een festival terrein met overal bankjes en tafels of je kan een kleed neerleggen en je kan eten bestellen via QR, ze hebben allemaal drankjes maar in het weekend ook Pizza’s, nachos, friet enzo. Allemaal ook echt wel lekker.

10 likes

Kimmade! Echt allerlekkerste eten. Enige nadeel is dat ze soms alleen Uber eats open hebben staan ipv thuisbezorgd en dat is duuuuur

Ik vind ome Willem echt veel leuker. Gewoon bruine kroeg en niet te hip.

5 likes

Hoi! Ik heb veel ervaring met op katten passen.
Heb je ook al een berichtje gestuurd, hoor het graag! :slight_smile:

2 likes

Ik ben op zoek naar een appartementje/studio voor mezelf wegens breakup, als iemand nog iets weet let me know! Ik heb niet echt een voorkeur qua buurt en budget is rond de 1000.

1 like

Ik hoor best wat mensen die via Rebo best snel iets vinden

1 like

Weet iemand of er toevallig ergens een kaartje is waar veel/alle minibiebs van Utrecht op staan? Ik hou van minibiebjes en in mijn dorp/stad zijn er een stuk of 19, maar ik ben nu ook veel in Utrecht, dus ben benieuwd of er daar ook zijn. Totnutoe ben ik er 1 tegengekomen in Oog in Al, onderaan de Dafne Schippersbrug. Ik ken ook die karren op Utrecht Centraal trouwens.

Dank je! :smiley: Ik ga een keer kijken of ik langs een paar kom (of in de buurt).

1 like

Ligt een beetje aan de straat. Ondanks dat het een kleine wijk is, zit er best veel verschil. Mijn broer woont begane grond en heeft wat pech met buren. Het is niet een rustige plek. Maar de locatie is top, zo in het centrum natuurlijk.

3 likes

Ik heb mijn hele studententijd op de Schutstraat gewoond, volgens mij is dat net randje Ondiep. Daar vond ik het echt prima, heel rustig en stil en nooit ergens last van gehad. Meest criminele dat ik heb meegemaakt is 1x kleine meisjes die de ventielen van de fietsen losdraaiden. Is al wel weer 5 jaar geleden dat ik daar wegging en hoe het noordelijker is weet ik niet zo goed.

3 likes

Uiteindelijk vind ik persoonlijk echt elke wijk in Utrecht prima
Zelfs alle randwijken zijn nu toch aan gentrificeren
Ik heb er wel vrienden die als yup daar huizen hebben gekocht naast de sociale huurwoningen, gaat prima

3 likes

Het ligt er ook wel echt aan in welke straat je iets wil kopen denk ik. Waar is het ongeveer (of globaal)?

Ik vind die straten met boom namen en de fruitbuurt wel iets aanlokkelijker dan de zijstraten van de asw (Mimosastraat en ondiep-zuidzijde enzo)

2 likes

Ik woon daar zelf in de buurt, en vind dit ook de betere kant van Ondiep. Aan de laan van Chartroise zijn ook veel nieuwe woningen gebouwd waardoor het wat minder volks aanvoelt en het een mix is tussen koop en sociale huur. Vind het gedeelte rond bakkerij Boonzaaijer bijvoorbeeld erg gemoedelijk.
Het verschilt wel veel per straat, dus je merkt het wel snel genoeg als je er in de buurt rond loopt. Het gedeelte net onder de marnixlaan bij de Kloosterlaan zou ik bijvoorbeeld overslaan.

Ik heb in 2016 een tijd aan Hogelanden Westzijde (de straat vanaf de rode brug) gewoond en was prima, alleen vond ik de waterzuivering aan de overkant regelmatig erg stinken. Weet niet of dat beter is, als ik langsfiets valt het me nu i.i.g. niet meer op! Volgens mij prima hoor! En top dichtbij het centrum, ah xl dichtbij ook😎

1 like

Is nu gelukkig beter! :blush: Hier maakte ik me ook druk om toen ik een jaar geleden kocht, maar heb er tot op heden niets van gemerkt. Door de vele klachten hebben ze veel verbeteringen doorgevoerd de afgelopen 2 jaar.

1 like

Haha ohja dit weet ik nog van toen ik in Overvecht woonde ooit.

@Ceyina Gelukkig maar!!

3 likes

Ik heb lang op de ahornstraat gewoond en dat was ook helemaal prima. Geen overlast gehad, was wel een doorgaande weg natuurlijk. En superdicht bij de stad inderdaad, heel gunstig dus zou het zeker niet afschrijven!

2 likes

Welke is dit?

Verder wel deels met je eens! Vind veel andere grote steden in Nederland veel leuker qua eten. Qua Indiaas en Italiaans red ik me aardig met Krishna Vilas en O’Panuozzo, maar ook als ik bijvoorbeeld zie hoeveel goeie bakkers met originele dingen er in Rotterdam zitten baal ik wel eens van Utrecht ja.

Ohh wacht die zag ik laatst zitten ja, ben ik ook benieuwd naar! Doe je een review als je er alsnog naartoe gaat?

1 like

Ja dit is leuk en lekker! Ook @Dazed

De manager vertelde toen ik er was (toen waren ze net open) dat ze plannen hebben om na het diner te transformeren naar een cocktailbar inclusief DJ, dat klonk ook goed, maar geen idee of dat nu al uitgevoerd wordt haha

Edit: ik had de risotto met gorgonzola en truffel :drooling_face:

2 likes