God ik droomde van de week nog over die dingen haha
Heeft iemand een tip voor een leuke activiteit 's avonds in of rondom Utrecht? Ik zat even te kijken in de uitagenda maar kan niet direct iets leuks vinden om te doen voor mij en vriend vandaag of morgen.
Nacht kanoën vond ik heel leuk, misschien beetje fris maar kan nog net denk ik
Bij welke winkel kan ik lekkere verse hummus, baba ganoush en andere dips halen?
Persepolis op de twijnstraat
En voor hummus Juuls hummus, weet niet of ze ook baba ganoush hebben!
Als je specifiek humus/baba wil heb weet ik alleen Persepolis idd, ook op de Kanaalstraat als de Pers(en Twijnstraat dus) en Marketim in Winkelcentrum Overvecht (is ook een groentewinkel)
Niet midden-oosters maar wel lekkere dips:
Bigoli aan de Schoutenstraat (hebben ook hele maaltijden, aanrader)
Lux aan de Biltstraat
DADO aan nachtegaalstraat (hebben ook echt maaltijden, ook aanrader)
Vershoek aan Willem v Noortplein
Rijk aan de straatweg, maar die hebben een kleiner aanbod tapas maar ook super veel bier, brood, etc. Maar echt een aanrader die zaak.
Olijfje aan de Jan van Scorelstraat bij WP
Maar dit is vooral in oost en centrum, in andere buurten weet ik het niet zo goed. @Madelief is geloof ik Kanaalstraat expert, misschien kent die meer humus plekken?
Hier kan ik zeker wat mee, thanks!
Ik zocht nu naar Midden Oosterse dips inderdaad, omdat ik dit weekend een diner geef in dat thema. Maar ik sla de overige winkels zeker op voor komende borrelavonden.
Heb er niet echt verstand van maar ik kocht dit altijd op de markt op Vredenburg! Staan 2 van die kramen, en precies op tijd voor je feestje in het weekend
Wow wacht, is Marketim van dezelfde mensen als Persepolis? Dat wist ik niet, vond het al we een chille winkel
Edit: of misschien lees ik het verkeerd, haha
Volgens mij is Marketim niet van dezelfde eigenaars als persepolis.
De Pers (kanaalstraat) en Persopolis heb ik wel altijd gedacht. Ik ging graag naar De Pers toen ik daar nog woonde
Van Marketim word ik niet zo blij. Ik heb ook het idee dat je daar standaard veel te veel betaald dat wat er op de prijskaartjes staat aangegeven.
Ja de Pers en Perspolis zijn van de eigenaar, toevallig ken ik die! Marketim is niet van hen geloof ik.
Ik ben zelf echt fan van Olijfje, maar zit wel op de Jan van Scorelstraat. Qua prijs vind ik ze ook wel echt redelijk nog! Die gasten op de markt vind ik ook goed, maar duur (geworden)
Nee sorry bedoelde de Pers (Kanaalstraat) en Persepolis (twijnstraat).
Die andere staat er los van maar is wel een aanrader, goeie groenten en fruit ook en Turkse kaas (ook vers) en aardige mensen.
Vind trouwens van alles wat ik noemde de Vershoek het goedkoopste maar die hebben wel echt lekkere dips, maar wel net buiten het centrum dus. (Maar als je dan toch op het willem v noort ben kan je gelijk de beste kibbeling van U halen bij Friet& Visje wordt gerund door een superlieve vrouw die me altijd al frietjes en soms ook stukjes kibbeling geeft als ik sta te wachten en het is echt topkwaliteit)
heeft iemand misschien tips voor een luxe high tea die ook doordeweeks te boeken is?
Wat vinden jullie het mooiste bos rondom Utrecht? Of specifieke wandelroutes?
Ja karel v had ik gezien vond het wel duur maar dus het geld wel waard?
Heidestein bij Driebergen/Zeist vind ik erg mooi
Op zich ben ik niet uptight over het voedsel zelf maar het gaat me meer om het totaalpakket dus ook de locatie enzo dus ik ga ze allemaal even bekijken.
Ben je bereid een trein te nemen van 8 minuten? Dan uitstappen bij Hollandsche rading, super mooi bos direct naast het station. Is ook een stukje groter dan de bossen tussen Utrecht en Zeist/Bilthoven. Je kan ook een NS wandeling doen van daar naar Baarn, ook super mooi. Of direct bij Baarn uitstappen, daar loop je ook direct een bos in. Of bij Soest-Zuid uitstappen en dan sta je binnen 10 minuten in de Soester duinen.
Fietsend zou ik voor Houdringe/Beerschoten gaan (liggen aan elkaar vast) of als je een korte wandeling wil maken waar bijna niemand is Sandwijck (ligt aan de Utrechtste weg richting de Bilt maar dan aan de andere kant van de weg)
Ik heb daar de high tea gedaan, was erg nice, maar volgens mij wel alleen beschikbaar in het weekend
Toen ik er was, was het zomer dus we konden buiten zitten. De binnentuin is prachtig en dat deed voor mij wel veel qua beleving. Ik weet niet precies waar en hoe je zit als je binnen zit.
Ik ben hier meerdere keren geweest en je zit wel tussen de bejaarden en het eten is goed maar niet extreem uitzonderlijk. Ik vind Karel V sowieso een beetje zo’n plek waar mensen heengaan die zich even chic willen voelen en daarvoor moet je wel ff in de stemming zijn.