Het Utrechttopic

ik wilde vandaag de oude man op de vleutenseweg rapporteren omdat ik weer eens werd nageroepen, maar iemand was me voor
wie helpt de melding even kracht bij te zetten op de slim melden app? :slight_smile:

4 likes

Gedaan! Vaak genoeg last van gehad…

2 likes

hehe ff de app weer downloaden

edit; en dat is 4

1 like

Doe ik!

3 likes

Heb ik ook gedaan, maar vrees dat ze er bar weinig mee doen

1 like

Wow kan dit?

1 like

Ja er is nu ook een abri campagne over straatintimidatie en melden, vanuit de gemeente! Wel een beetje sneue posters maar ht idee is goed, hangen oa bij jaarbeursplein in de bushaltes

1 like

Epic ik ga het ook gebruiken! Grazie

2 likes

Ik ben op zoek naar lekkere macarons. Lees hier dat Stael wordt aangeraden. Iemand die zowel macarons van Stael als van Tout hebben geprobeerd? Even overwegen of ik helemaal naar ams ga voor macarons.

1 like

Is deze nu verwijderd?

die van Stael zijn ook van Tout :slight_smile:

1 like

Oh :joy::joy: nou lekker makkelijk dan, dankjewel!

1 like

Ooo ik zie het
Jammer

Ik ben dit weekend de Domtoren op geweest met de lift en ondanks mijn hoogtevrees die ook pas in de lift ineens de kop kwam opsteken (ipv toen ik het boekte) vond ik het heel erg meevallen. Met de trap is het veel enger vind ik, met de lift ‘moet’ je wel en kun je niet terug haha. En je kunt echt ver kijken, we zagen zelfs Rotterdam.

En ik ben ook bij Lunet I geweest, is een oude schuilbunker geweest tijdens de Koude Oorlog. Er waren dit weekend rondleidingen en nog meer informatie over de Koude Oorlog. Echt super interessant, ook tof dat het nu nog gebruikt wordt als atelier/creatieve ruimte. Ben wel benieuwd naar het Lunettenpark straks!

14 likes

Ondanks dat ik het liedje altijd hard mee zing heb ik dus eigenlijk nog nooit boven op de dom gestaan, haha

1 like

Haha ik had het er met collega’s over die allemaal al minstens tien jaar in Utrecht wonen en nog niemand had het gedaan. Dit is voor mij al de derde keer, maar vooral omdat ik dan met vrienden of familie uit het buitenland de stad verken. Dit keer was het gewoon omdat ik eens wat hoger wilde gaan dan de vorige keren (ik bleef steeds een verdieping onder de bovenste).

En de lift is maar tijdelijk en brengt je hoger dan de trap!

Ik heb ook al een paar keer een rondvaart en een free walking tour gedaan, echt leuk om zo je stad te ontdekken. Mijn man is ook lid van Oud Utrecht en dat is ook heel interessant en leuk om terug te zien als je weer eens in de stad wandelt.

Sorry, ik ben echt fan van toerist spelen in eigen stad of land :stuck_out_tongue:

5 likes

Oh echt? Maar de trap gaat helemaal naar het bovenste puntje, net onder de weerhaan. Gaat de lift nog hoger dan de toren zelf?

@littlenumbers ik vind het wel een aanrader, ook vooral de eerste zaal die je tegen komt (pauszaal oid?) en dan dat je langs de grote klokken loopt en bij het carilion (hoe de fuck schrijf je dat) naar buiten kan en dan via het allersmalste trappertje naar de top (ik ben altijd doodsbang daar haha).

2 likes

Oh hmmmm nu weet ik het even niet meer. Het kan ook tijdelijk zijn, maar ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat er boven ons ook nog mensen liepen. We waren echt teringhoog haha, echt bijna bij het puntje/weerhaan. Maar misschien is dat nu tijdelijk afgesloten voor beklimmers en kan de lift daarheen.

Ik vind beklimmen trouwens alsnog een aanrader maar ik durf door mijn hoogtevrees niet met de laatste trap haha, ik durf vooral niet naar beneden. Maar de binnenkant is ook heel vet, met de lift is het vooral een leuk uitkijkpunt.

1 like

Ik heb wel eens een auto gehuurd via snappcar.

Mensen verhuren zo hun eigen auto (allerlei barrels) maar er zijn ook mensen die via snappcar een auto leasen en soms verhuren om de leasekosten te drukken. Ik heb op die manier een leuke relatief nieuwe fiat 500 gereden een weekend lang. Dat beviel me wel!

3 likes

Als ik boven op de doooooooom sta, kijk ik eeeeven naar beneee (naar benee!) :heart:

3 likes