Het Utrechttopic

Oke, heb wat marktonderzoek gedaan. De site van Vleck is niet helemaal accuraat btw.
Ik heb ook niet elk restaurant in Utrecht gecontacteerd, maar een paar plekken bekeken.

Natuurwijnen in Utrecht (restaurants!)

Saar - enkel natuurwijnen, ook per glas
Cafe Terroir - volgens mij enkel per fles (niet zeker)
Goesting - schenkt in ieder geval 5 soorten natuurwijn per glas
Heron - schenkt natuurwijnen
Cafe Carel - schenkt (voorlopig, tot hun volgende menukaart) 10 soorten, maar enkel per fles
Forty8 - schenkt 5 soorten, per fles
Ruby Rose - 2 soorten per glas, meer andere per fles
Pand33 - (niet nagevraagd hoe en wat, maar ze hebben het)

Geen natuurwijnen: BROEI, Le Jardin, C’est Ca, Grace, Grandbar Marie
Bij updates van andere restaurants, zal ik dit bericht bewerken. En hoor t graag als jullie meer info hebben.

12 likes

Ik liep net door het paupergedeelte van Hoog Catherijne, maar ik vind het echt zo raar dat ze daar betaalde toiletten hebben die je normaal alleen op evenementen aantreft. Geeft die armoedige vleugel nog een extra dimensie. Inzetten op #beleving. :upside_down_face:
Elders zijn de toiletten wel normaal?

3 likes

Ik ben aan het genieten van mijn lunch van Juuls hummus (de hummus met aubergine en champignons, met extra zhug) en kan niet vaak genoeg benoemen hoe heerlijk het daar is, dus bij dezen: echt lekker.

9 likes

Ohja Utrechtse live hacks voor wie moet plassen - bovenste verdieping Bijenkorf :+1:t3: #freepee

28 likes

Welk stuk is het paupergedeelte
Dat bij de hema?
Zijn daar wcs???

2 likes

Ja echt net na de acétion

5 likes

En Green UP heeft ook gratis wc’s!

5 likes

Nog nooit gezien!

1 like

Ja ga ik altijd plassen, zo fijn. En nog een andere tip is de wc die links vlak voor de ingang zit in de Green up (ouwe Broese).

3 likes

Als je langs een pand loopt met lelijke metalen counters aan de voorkant dan heb je daar die wc’s.

1 like

Bij de bibliotheek Neude kan je ook gratis plassen!

5 likes

Bij Tivoli Vredenburg kun je ook gratis plassen :slight_smile:

Zijn er meer mensen die naar I Light U gaan komende weken? https://ilightu.nl Ik ga als het goed is morgen en ben best benieuwd. Jaren geleden eens naar Glow in Eindhoven geweest en ben benieuwd of 't vergelijkbaar is.

3 likes

Volgens mij was het vorig jaar ook maar ik zou er niet te veel van verwachten. Een paar toffe kunstwerken en dat is het.

Ja, klopt. Vorig jaar was het inderdaad ook, maar ben toen niet geweest. En als het niets is: ach, het is gratis (kan ik daarna gratis gaan plassen bij de Bijenkorf :stuck_out_tongue_winking_eye: )

3 likes

Ja precies, het is meer dat ik er niet voor naar Utrecht zou afreizen maar ik ga zelf zeker nog een keer kijken. Wat ook leuk is is die lichtwandeling waarvan ik nu even compleet de naam ben vergeten.

Trajectum Lumen!

2 likes

:slightly_smiling_face: Nee, echt afreizen vanuit een ander deel van het land zou ik ook niet doen, maar ik woon vlakbij Utrecht, dus het is niet zo dat het nu veel geld kost.
Die andere wandeling ken ik alleen van naam, maar die wil ik ook nog eens doen :slight_smile:

Ik heb er nooit wat aan gevonden. Ook zo sfeerloos, echt jammer. Ben er ooit geweest toen ze nog niet zo lang bestonden, maar was zo teleurgesteld dat ik niet meer ben teruggegaan

@Fredje: ik lees jouw bericht over Juuls net te laat! Ik had intens veel zin in de salade met labneh van Tijm, alleen hebben ze die niet meer op de kaart, maar ik had nog kunnen uitwijken naar Juuls! Niet gedaan, jammerrr, gemiste kans!

1 like

Ik heb toevallig een paar weken geleden die trajectum wandeling gedaan, eerlijk was niks aan. Ik begreep van anderen dat het vroeger wel leuker was, maar veel kunstwerken niet meer bestaan. Bijna alles wat we zagen had ik wel eens gezien en verder was ook niet spectaculair. Niveau was soms letterlijk; kijk hier staan zes lichtjes naast een kerk, en dit kunstwerk is een rondje (halo) boven de ingang. Hielp ook niet dat we de wandeling in het Engels deden en die begeleider steenkolenengels sprak en helemaal niet leuk vertelde. Alleen droog wat je zag, wat ik zelf ook wel kon zien.

3 likes

Tip voor lekker sfeertje tijdens de lunch: ik zit nu in de Zakkendrager (de naam verklapt al waar t zit) en die hebben echt een enorm mooie serre met veel licht en zon! :sunny::potted_plant:

Edit: service is waardeloos. Heb een uur gezeten met mijn boek en heb niks te drinken kunnen bestellen. Ben gewoon weer vertrokken :scream:

14 likes