Het Utrechttopic

Vorig jaar zomer 3 muizen gevangen in 12 uur tijd. Op gegeven moment zag ik ze zo lopen in huis, komen de keuken uit. Vreselijk. Heb er nu weer een, kwam er van de week achter dat ie over mijn aanrecht heeft gelopen :sob:. Hoorde ‘s nachts hele tijd grrgrstttt in de muren/keuken. Ben als de dood.

Heb sindsdien bakken gekocht waar ik al mijn eten in doe (voor in keukenkastje). Sindsdien hoor ik hem/haar/het niet meer.het is afwachten wanneer de volgende komt. Woon overigens middenin in de stad, 2 hoog.

Bang met raam open slapen, snap ik wel. Vorig jaar was er bij mij ineens een vreemde poes op bed toen ik wakker werd :joy: sprong op mijn hoofd en ik dacht wtf is dit voor nachtmerrie.

Lang verhaal, mand

7 likes

Mijn dieptepunt was dat ik na een lange werkdag op de bank ging zitten en er ineens een muis achter het bankkussen vandaan schoot.

Wat een ellende.

Ik heb er al een tijdje geen last van gehad, in Nieuw-Engeland voor het laatst, maar ik heb daarna alleen in appartementen gewoond. Nu weer in een huis met begane grond en eigenlijk geen last meer, terwijl ik wel weet dat ze in de omgeving zitten.

2 likes

Ik woonde in de binnenstad, mariaplaats, en had er ook last van. Had alles dicht gestopt met gaaswol en volgens mij hielp dat wel. Heb geen keutels meer gevonden sindsdien. Nadat ik de eerste muis heb gezien sliep ik wel met oordopjes in en tv aan, zodat ik niks zou horen :smiling_face_with_tear:

@Madelief 4 jaar muisvrij op 2 hoog in lombok :crossed_fingers:
in wittevrouwen soms (studentenhuis) en vroeger in nieuw-engeland boven een café wel last gehad

1 like

Sinds ik geen huisgenoten heb, heb ik nooit meer muizen gehad. Binnenstad en oost. We hebben hier wel ratten maar gelukkig niet binnen :sweat_smile:

Als je in de stad woont/in oude huizen ontkom je er haast niet aan toch? :smiling_face_with_tear: Ik heb jarenlang in een zijstraat van de ASW gewoond en daar liep er soms eentje in de keuken/op de begane grond (muizen zijn nooit alleen ik weet het, waren er vast meer). Gelukkig waren mijn kamers boven en liep ie iig niet onder mijn bed door de hele tijd… Waar ik nu zit (rand Lombok) heb ik ze nog niet gezien, maar ik heb maanden geleden wel een keer iets gezien wat volgens mij keutels waren dus wellicht is het een illusie dat ze hier niet zouden zitten. Al scheelt het misschien dat ik niet op de begane grond zit

2 likes

Zooo ja bij mij stond ook een keer de kat van de buren ineens naast mn bed 's nachts toen ik sliep, ik vloog echt tegen het plafond zo ongeveer van de schrik haha

2 likes

M’n vriend woont in Lombok en daar hebben ze ook al lang last van muizen, alle buren blijkbaar ook. Je hoort ze 's avonds en 's nachts tussen de muren scharrelen :tired_face: De muizenvallen werken ook niet meer. Ik heb maar een tochtrol aangeschaft voor onder z’n slaapkamerdeur, daar kunnen ze nu gelukkig niet meer in.

2 likes

Hier ook geen muizen. (Afkloppen)

Maar ik heb dan ook louter alcohol en saus in de koelkast staan, dus als ik muis was geweest ging ik ook elders bivakkeren.

8 likes

Muizen kunnen al op broodkruimels af komen.
Denk dat de koelkast (mits hij niet open staat) de enige plek is waar muizen echt niet bij kunnen.

Ah ja, ik heb dus verder geen eten bedoelde ik.

1 like

Nog nooit muizen gehad! 2 hoog, bij Vaartsche Rijn

1 like

Hahaha ja dan denk je echt dat je laatste minuut is in gegaan :joy:

Lol ik ging gisteravond dit topic doorlezen net voordat ik ging slapen. Had overal jeuk haha

Woonde in zijstraat van de straatweg en daar had ik er ook last van.
Heb alle naden en kieren dicht laten maken en daarna een paar gevangen en toen was het klaar.

Inmiddels woon ik in leidsche rijn

1 like

Jaaa dat je eerst ook niet doorhebt wat er aan de hand is. Arme beest schrok zich net zo goed de pleuris waarschijnlijk hahaha

Ik denk na het lezen van al deze berichten nu ook bij elk geluid dat ik hoor “oh nee shit het zal toch niet”
Straks m’n huis maar weer eens grondig schoonmaken in ieder geval, laat ik het als motivatie zien :stuck_out_tongue:

1 like

https://www.instagram.com/p/CpjyPlqhjck/?igshid=MDJmNzVkMjY=

Ik vind niet vaak dat je wat mag zeggen van (kunst in) openbare ruimtes maar dit is toch wel heel afgrijselijk op zo’n mooi gebouw. Al ben ik het er mee eens dat het nooit zo duidelijk was dat dit de bieb was, maar dat maakt deze kunst niet duidelijker.

5 likes

Lectori salutem maakt dat toch su-per duidelijk :roll_eyes:

2 likes

Nooo op Google maps staat dat de COS winkel permanent gesloten is :smiling_face_with_tear:

Klopt! Hadden laatst flinke sale en hangen nu allemaal stickers op de ramen van joe thank you. Benieuwd wat voor winkel er nu gaat komen? Voor mijn gevoel heeft Cos daar een jaar gezeten?

1 like