Het Utrechttopic

Sorry ik moet hier een beetje om lachen. Welke kapper had je? Ik heb normaal echt geen moeite om een gesprek aan te knopen maar het lukte totaal niet. Nu ik weer aan terug denk hoe ongemakkelijk het daar was, ga ik er ook maar niet meer heen :joy:

Hij vroeg ook hoe ik deze zaak had gevonden. Heb maar Google gezegd.

1 like

Een man, donker haar, als ik op de website kijk dan denk ik Robin (maar dan met een andere coupe). Ik zal er nog een keer heenmoeten om mijn scheiding-vraag op te lossen :,). Is je haar wel goed geknipt?

2 likes

Haha dan hebben wij dezelfde gehad :joy: het is opzich wel goed geknipt, maar niet echt blown away ofzo

2 likes

Nu niet want ik woon in nieuwbouw, maar in mijn oude huis was het ook zo vreeeselijk, muizen maar zelfs ook kakkerlakken door het restaurant dat beneden zat :face_vomiting:

1 like

Niet in huis, wel last van ratten en vooral mijn angst er voor op straat. Ik durf ook niet meer met mijn raam open te slapen omdat ik bang ben dat ze dan 1 hoog naar binnen lopen, ik woon op de Kanaal/Damstraat, echt de allergoorste straat van Utrecht
We hebben wel een buurtkat die ons balkon als territorium ziet, dat helpt denk ik

Ughh ja ik zet mijn fiets elke avond weg in de stalling en dan moet ik langs die containers op westplein, en ik ben zo bang! Ik zou willen dat ik daar overheen kon vliegen

1 like

Sinds mijn huis gerenoveerd is godzijdank niet meer. Woon net onder het centrum. Op het dieptepunt vond ik zelfs keutels in mijn bed :sob: en hielden ze me elke nacht wakker met hard gepiep. Sterkte

1 like

Ik heb echt nog nooit 1 rat/muis gezien in de 5 jaar dat ik nu in Utrecht woon? OkĂ© misschien een paar keer op Vredenburg s’avonds/s‘nachts. Op Kanaleneiland noord woonde ik op 3 hoog en weleens gehoord dat de onderburen die hun vuilnis op het balkon zetten last hadden. Nu ik tussen Vaartsche Rijn en Beatrixpark woon (dus dichtbij het spoor en vrij veel gras en water) helemaal nooit iets gehoord/gezien. Maar misschien juich ik te vroeg of jaag ik ze weg haha.

2 likes

Nooit ratten gezien en muizen is ook al jaren geleden

Centrum, oostkant.

Edit: toen ik nog op de straatweg woonde was het echt janken met de pet op trouwens. En in Lombok had ik ze wel eens in de tuin (muizen).

1 like

Ik dacht dat ik er vanaf was, maar helaas zijn ze weer terug. Mijn buren zijn aan het verbouwen dus ik vermoed dat het daardoor komt. Dit is in Zuilen

1 like

In 1,5 jaar 3 gevangen
 allemaal in 2023đŸ„Č. Steeds als het vriest en nooit ergens poep gevonden oid. In Utrecht noord oost, oud maar helemaal verbouwd huis. Woonde eerst in nieuw Engeland, daar héél veel last. Hoopte er vanaf te zijn met verhuizen maar helaasđŸ€“

Op de Kanaalstraat had ik ze nooit, maar woonde iets verder (ter hoogte van de kerk na de kruising bij kopi susu) op een bovenwoning op de bovenste verdieping.
In Zuilen hadden we er zoveel :sob: verschrikkelijk. En dan het Julianapark waar de ratten voor je voeten lopen, echt drama.
Maar hoor van een vriend in Leidsche Rijn dat hij zij sinds kort ook heeft, muizen dan (nieuwbouw, woont er sinds vier jaar).

Vorig jaar zomer 3 muizen gevangen in 12 uur tijd. Op gegeven moment zag ik ze zo lopen in huis, komen de keuken uit. Vreselijk. Heb er nu weer een, kwam er van de week achter dat ie over mijn aanrecht heeft gelopen :sob:. Hoorde ‘s nachts hele tijd grrgrstttt in de muren/keuken. Ben als de dood.

Heb sindsdien bakken gekocht waar ik al mijn eten in doe (voor in keukenkastje). Sindsdien hoor ik hem/haar/het niet meer.het is afwachten wanneer de volgende komt. Woon overigens middenin in de stad, 2 hoog.

Bang met raam open slapen, snap ik wel. Vorig jaar was er bij mij ineens een vreemde poes op bed toen ik wakker werd :joy: sprong op mijn hoofd en ik dacht wtf is dit voor nachtmerrie.

Lang verhaal, mand

7 likes

Mijn dieptepunt was dat ik na een lange werkdag op de bank ging zitten en er ineens een muis achter het bankkussen vandaan schoot.

Wat een ellende.

Ik heb er al een tijdje geen last van gehad, in Nieuw-Engeland voor het laatst, maar ik heb daarna alleen in appartementen gewoond. Nu weer in een huis met begane grond en eigenlijk geen last meer, terwijl ik wel weet dat ze in de omgeving zitten.

2 likes

Ik woonde in de binnenstad, mariaplaats, en had er ook last van. Had alles dicht gestopt met gaaswol en volgens mij hielp dat wel. Heb geen keutels meer gevonden sindsdien. Nadat ik de eerste muis heb gezien sliep ik wel met oordopjes in en tv aan, zodat ik niks zou horen :smiling_face_with_tear:

@Madelief 4 jaar muisvrij op 2 hoog in lombok :crossed_fingers:
in wittevrouwen soms (studentenhuis) en vroeger in nieuw-engeland boven een café wel last gehad

1 like

Sinds ik geen huisgenoten heb, heb ik nooit meer muizen gehad. Binnenstad en oost. We hebben hier wel ratten maar gelukkig niet binnen :sweat_smile:

Als je in de stad woont/in oude huizen ontkom je er haast niet aan toch? :smiling_face_with_tear: Ik heb jarenlang in een zijstraat van de ASW gewoond en daar liep er soms eentje in de keuken/op de begane grond (muizen zijn nooit alleen ik weet het, waren er vast meer). Gelukkig waren mijn kamers boven en liep ie iig niet onder mijn bed door de hele tijd
 Waar ik nu zit (rand Lombok) heb ik ze nog niet gezien, maar ik heb maanden geleden wel een keer iets gezien wat volgens mij keutels waren dus wellicht is het een illusie dat ze hier niet zouden zitten. Al scheelt het misschien dat ik niet op de begane grond zit

2 likes

Zooo ja bij mij stond ook een keer de kat van de buren ineens naast mn bed 's nachts toen ik sliep, ik vloog echt tegen het plafond zo ongeveer van de schrik haha

2 likes