Wat zou er eerder zijn: dat water of het geld waarmee ik een sloep voor op de Leidsche Rijn kan kopen? Dat stuk Singel heeft ook heel lang geduurd
Ik herriner me dat we in groep 5 plantjes langs de singel gingen planten omdat ie “snel weer helemaal rond zou zijn”.
Dat was in 2000
Beter dan de Neudeflat!
Heeft iemand een tip waar in Utrecht je kunt lunchen of taartjes eten met een 7jarige die helemaal into unicorn/glitter/donuts/andere hysterische zaken is? Ik heb al een hysterische shake bij tgif gevonden en een zaakje op de lange nieuwstraat waar ze eenhoorncupcakes hebben, maar tips zijn welkom.
Ik weet alleen dat ze bij La fille café unicorn pancakes hebben: https://www.lafillecafe.nl/
Op de site een plaatje erbij
Thanks, die had ik ook gevonden. Vind m iets te ver lopen vanaf het station, maar misschien moeten we daar maar gewoon naartoe
Edit: is maar 10 min zie ik nu, dacht 15+ dus dat is prima te doen
En dan die slogans. “Tussen hemels blauw en sappig groen” en “Als je goed luistert hoor je de stilte”. Ik weet niet hoor jongens, het is één van de drukste plekken van de stad
Je moet gewoon héél goed luisteren
In mijn gebouw hadden ze zo’n zelfde plan, toen ik naar de woning kwam kijken zeiden ze dat er oa een Loetje in zou komen drie jaar later zit er nog steeds niets, volgens mij werken dat soort plannen gewoon niet
Zojuist had ik wat tijd te doden dus besloot ik naar cafe Hagenouw in Hoog Catarijne (bij de Hema) te gaan. Hier mijn verslag;
Ik kwam binnen en gaf aan iets klein te willen eten. ‘Iets groots mag ook, kies maar ren plekje.’
Het cafe heeft een bruine kroeg-sfeer en zat gezellig vol met een gemêleerd publiek. Een vrijgezellenfeestje, senioren, gezinnen. Leuk!
Ik mag bestellen. ‘Heb je tomatensap?’ ‘Helaas wel.’. Ik was verbouwereerd naar schoot iets later in de lach.
Naast mij neemt een opatje plaats. ‘Piet!! Weer een wijntje?’ ‘Ja, wat is de soep?’ ‘Asperge’. ‘Doe maar.’ Piet gaat zitten, mompelt wat, begint met een vergrootglas een boek van Leon de Winter te lezen en mompelt nog meer.’
Het kleinkind van de eigenaars zit aan de bar en ze verveelt zich blijkbaar. ‘Oma!!!’ Ze krijgt een iPhone met spel in haar handen gedrukt.
Het lieve mevrouwtje voor mij, ook met een wijntje, wordt gewenkt. ‘Ik kom zo bij je zitten, we moeten nog even praten, meer wijn?’ Behendig wordt er bijgeschonken.
Een jonger stel achter mij rekent af met pin. Bij het ‘betaling geslaagd-geluidje’ wordt gezegd ‘ja, nu mogen jullie naar huis!’.
Mijn tosti (het werd toch iets kleins) is niets meer dan een tosti. Geen gekke sausjes. Niet eens rauwkost. Er wordt me gevraagd of ik nog tomatensap wil. Ze hebben immers nog genoeg wordt er aan toegevoegd. Oke, doe naar in dat geval.
Ik ga vaker. Heerlijk, zo’n no nonsence tent.
2 tomatensap
1 tosti hawai bruin brood
€13,10
Wat een poëzie. Volgende keer op het terras?
Wel erg benieuwd hoe je als vrijgezellenfeest daar terecht komt
Binnen was echt een heel andere vibe, en die vibe stond me wel aan!
Ik vind de vrijmarkt nog altijd heerlijk om overheen te struinen met een biertje in mijn hand, maar ga nooit om iets te kopen.
Het begint iig wel al woensdagavond. Ik denk dat je voor de echt mooie spullen dan het beste al kan gaan, maar op de dag zelf kan je ook nog genoeg scoren. Het blijft een gok natuurlijk.
Ik heb eergister gehoord dat ik in augustus mijn huis uit moet zijn en ben dus hard op zoek naar woonruimte, budget rond de 700 max. Als iemand een tip heeft/iets weet, is dat heel welkom
Misschien heeft Socius wat aanbod?
Oh nee! Je mooie huis!! Ik houd mn oren open.
Hoi Utrechters, binnenkort ga ik vanuit Groningen naar Utrecht verhuizen om te gaan samenwonen met mijn vriend. Ik hoop leuke mensen te leren kennen zodat ik mij snel wat meer thuis ga voelen , best spannend allemaal. Nu was ik benieuwd naar het volgende. In Groningen ben ik lid van een informele netwerkgroep (gemiddelde leeftijd 31) die allerlei leuke activiteiten organiseert zoals een padeltoernooi, gezellige feesten/borrels, wielrenweekend maar ook kennisevenementen over het klimaat, eigen ontwikkeling etc. Dat heeft er voor gezorgd dat ik hier in korte tijd makkelijk nieuwe mensen heb leren kennen. Bestaat er iets vergelijkbaars in Utrecht? Ik heb al even gegoogeld maar kon het niet goed vinden en ben geen eigen ondernemer dus groepen alleen voor ondernemers vallen voor mij denk ik af.
Ik zou met dat budget goed WoningNet uitpluizen over wat je kan. In mijn herinnering ben jij ongeveer even oud als ik, dan zou je nu toch wel wat moeten kunnen krijgen. Iig om mij heen komen ze er wel met 8 jaar inschrijftijd en een jaar inkomen onder de 44k (op papier).
Ik kan hier compleet mis zitten natuurlijk haha
Ik heb bijna 12 jaar inschrijftijd maar ik kom echt nergens tussen, zelfs niet in de buurt ervan eigenlijk
Ik heb me er even in verdiept en ik heb met 10 jaar volgens mij wel iets van perspectief! Niet op eensgezinswoningen, dat is hopeloos. Maar studio’s zijn er best veel, en daar sta ik in de top 10. Ik dacht eerst, no way dat ik mijn inschrijftijd daarvoor ga opgeven maar wat blijkt: sinds afgelopen zomer behoudt je 75% van je inschrijftijd als je een woonruimte aanneemt. Echt goed. Dus hopelijk ga ik daar iets aan hebben…