Het wielrentopic

Ik werd vandaag veel te optimistisch wakker dat het eindelijk warm zou zijn. Maar helaas: lange jersey en beenstukken waren nodig. Ook de winter handschoenen waren geen overbodige luxe (al hadden dunne ook gekund maar die had ik niet bij me). Morgen weer een kans :blush:

En in ben helemaal happy, want eindelijk mijn nieuwe fiets voor het eerst goed schoongemaakt met een bezoekje aan de carwash, behandeld met mijn favo beschermde spray en daarna de ketting weer lekker gesmeerd :star_struck:

1 like

Haha ik ben me nu aan het klaarmaken en jeeetje wat duurt dat toch lang. Alle spullen zoeken en fiets klaarmaken :joy: Valt tegen

1 like

35 km in de beentjes, was echt heeeerlijk! Geniet allemaal dit weekend :biggrin:

2 likes

Oké het was het helemaal waard. Heeerlijk begin van het nieuwe fietsjaar!

Nu wel moeiiiie benen

Ik ga morgen met mijn vriend een rondje fietsen :star_struck: Zoals velen al hebben aangehaald, een klein rondje om te beginnen :grimacing:

Ik heb vandaag mijn eerste rondje gefietst. Echt super leuk!

1 like

Ik ga morgen! Vandaag fiets in de wasstraat schoon gespoten en zo de kettingen invetten. Dan morgen ready tot go💪🏻

Ik kijk ook al uit naar ritjes volgende week als werkpauze, lekker rustig op de fietspaden en ook nog mooi weer!

Het was zo heerlijk!! Eerste 38 km in de benen. En in korte broek en korte mouwen :tada::tada::tada:

5 likes

Topic leeft ineens weer yess :grin: Gister 30km op de gravelbike gedaan en vandaag nog 85 omdat het weer te lekker was! En nu op jacht naar een nieuw shirtje met korte mouwen. Alles wat ik nu heb is echt zo veel gedragen al.

4 likes

Dit weer :heart_eyes: Gister een rondje van 30 gedaan, en vandaag alweer 45, ging heerlijk! Merk wel dat het in en rondom de stad echt loeidruk is, allemaal wandelaars, hardlopers en bejaarden op de elektrische fiets. Is echt oppassen op sommige stukken!

En ben as we speak een dameszadel aan het bestellen want dit is zo echt niet comfortabel haha.

Oh en ik moet nog zo wennen aan de klikschoenen weer, twee keer gevallen, vanuit stilstand, oa bij een (druk) kruispunt

1 like

Is er animo voor een FF-club op Strava? :slight_smile:

@Max Oef balen van het vallen. Geen last? En hoe ging het met je tenen? Haha

1 like

Die is er al! FF fietst/hardloopt heet ie volgens mij. Volgens mij is @Fitgurl beheerder?

1 like

Die club is er al! FF fietst.

Ik heb vandaag 51 km gefietst (rustig aan) het was zo heerlijk. Ook meteen maar even m’n fiets schoongemaakt (de modder van voor de winter zat er nog op). Ik weet niet zo goed wat ik met bijv de ketting moet doen, hebben jullie tips? @Fitgurl jij weet hier meer over toch?

2 likes

Jaaaa wat een heerlijk rondje was dit, 32 km in een nieuw gebied gedaan, was echt genieten. Nu zo lekker loom en een warm hoofd van het buiten zijn. Heb komende week vakantie dus hoop dan nog even wat kilometers te kunnen maken

Gebruiken jullie een fietscomputer met routes of een houders voor je mobiel tijdens het fietsen? En zo ja, wat is een aanrader?
In Amsterdam had ik wat goede routes, maar nu ik verhuisd ben weet ik de weg nog niet echt en fiets nu maar knooppunten maar niet helemaal ideaal

Ik heb een houder voor m’n iPhone en maak vooraf routes op Afstandmeten.nl, je hebt dan geen aanwijzingen (zoals maps) maar werkt voor mijn prima

1 like

Ik gebruik de Garmin Edge Explore en daar zit een houder bij. Heel fijn. Je kunt routes maken via de Garmin app en deze exporteren naar het apparaat. Maar je kunt ook bijv op het apparaatje invoeren dat je een rondrit van 40 km wil rijden richting het oosten en dan geeft hij routes waaruit je kan kiezen!

1 like

Thanks, hier zat ik inderdaad naar te kijken, heb nu ook even die betaalde Strava genomen om routes inspiratie op te doen haha, en die kan je ook met Garmin connecten zag ik.

En als nog iemand een leuke route rondom Rotterdam weet hou ik me ook aanbevolen!

Langs de Rotte is leuk, en door Midden Delfland!

1 like

Op Komoot delen veel mensen hun routes, misschien dat je daar nog inspiratie kunt vinden? Ben niet perse fan van die app, maar de routes zijn prima als basis om zelf een beetje mee te knutselen.

1 like