Klopt, er is een Strava club: FF fietst hardlopen, als je daarop zoekt voeg ik je toe
@Lovepink ik heb genoeg tips voor de ketting haha (is ongeveer mijn werk om iedereen tips te geven). Schoonmaken/ontvetten met een goede kettingreiniger, dat kan met een kettingreinigertool die je met de vloeistof vult en om je ketting klikt of gewoon met een borsteltje en die vloeistof. Vergeet ook zeker niet om de derailleurwieltjes en kettingbladen/cassette schoon te maken met een borsteltje) Voor nu met mooier weer raad ik aan om een wax te gebruiken, dan blijft je ketting schoon en is qua onderhoud het makkelijkste (oftewel: droge doek erlangs na e rit en 1x per week even opnieuw aanbrengen). Anders gewoon lekker een allround lube kiezen zodat als je een keer in de regen/modder fietst het geen probleem is. Vanaf ongeveer 200-250km is het slim om te checken of je ketting nog gesmeerd loopt, geen geluid maakt of vies is: dan even een korte schoonmaakbeurt en opnieuw smeren. Mocht iemand korting willen op producten om de fiets te onderhouden: DM me
@crazyvibes ik heb een Edge 1030 plus als fietscomputer, oftewel de veel te dure, meest complete optie. Werkt heerlijk. Hiervoor had ik een appje op mijn horloge waardoor ik Strava routes kon inladen. Horloge bond ik op mijn stuur op een soort blokje. Werkt ook gewoon prima
Qua routes haal ik inspiratie uit een aantal lokale fietsers volgen/in lokale groepen zitten. Ik bouw mijn routes in Strava en stuur ze dan naar mijn Edge. Rondom Rotterdam is mogelijk richting hoek van Holland ook leuk! Of juist door de Beneluxtunnel naar het zuiden, totaal andere omgeving en echt leuk (pontje bij Maassluis dan op de terugweg bijvoorbeeld) Ik fiets zelf in omgeving Naaldwijk en Delft, maar fiets vrij vaak dezelfde rondjes. Maar misschien kan ik je nog inspireren