Het wielrentopic

en @oliverqueen ja ik denk dat dat het was. Ik had tijdens de rit nog een mueslireep gehad, maar wellicht voortaan een extra meenemen, en even een banaantje van te voren. Daarnaast moest ik op een gegeven moment best nodig plassen, maar geen zin het hele pakje uit te doen (heb nu een broekje met bretels), dus daarom ook te weinig gedronken. En even een thermo aandoen, want het was écht te koud voor korte mouwen (goh)

Ik stap trouwens na het fietsen altijd direct onder de douche, want anders ga ik me helemaal lamlendig voelen.

Ik ga vanmiddag weer een klein stukje denk ik, leuk zin an. @Aloha ik vind korte broek goed kunnen (maar heb niet zo snel koude benen), maar zou wel echt lange mouwen aantrekken. Ligt misschien ook een beetje aan het moment waarop je gaat, eind van de middag koelt het redelijk snel weer af namelijk.

Ik fiets eigenlijk alleen maar offroad! Dus gravel en mountainbike. Vind ik een stuk leuker en gevarieerder dan op de weg :blush:

1 like

Nee nog lange mouwen en beenwarmers. Maar denk vandaag of morgen zonder de beenwarmers

En @kleinmaargroot, uiteindelijk in shirt met lange mouwen en korte broek gegaan, was goed te doen!

Klein rondje gedaan, was heerlijk in het zonnetje. Kon echt direct merken dat de cassette en ketting weer schoon waren :blush:

Denk dat ik nog lekkerder op de fiets zit als ik een band kan wisselen. Een zadeltasje, 2 binnenbanden, 2 bandenlichters en een pompje met houder zijn dan handig toch? Hebben jullie nog aanraders/tips?

2 likes

Ik heb vanochtend gefietst met een jasje met lange mouwen en korte broek. Het was toen 12-13 graden, en heel goed te doen.

Had van tevoren net te weinig gegeten, dus op de terugweg recht tegen flinke wind in was wel pittig. Les voor de volgende keer.

1 like

Misschien zelfs 3 bandenlichters, vind ik wel prettig bij het verwisselen van band. CO2 pompje schijnt ook erg chill te zijn (maar heb ik zelf niet)

Waar kopen jullie je fietskleding? Tegen alle wieleretiquette in fietste ik altijd in een normaal sportshirt, omdat ik nooit een fijn wielrenshirt kon vinden. Ik vind ze altijd zo kort? Heeft iemand tips voor fijne shirts?

@Monito als je betaalbaar en leuk wilt, kun je het merk Dhb proberen. Dit is het huismerk van Wiggle, maar is altijd wel tof met printjes en vaak in de aanbieding! En Duitse websites zijn ook vaak goedkoper, zoals Bikester, bike24 of bikecomponents. Het Nederlandse Mantel heeft ook vaak leuke dingen en aanbiedingen.

1 like

Ik heb een minizadeltasje met enkel een binnenbandje, 3 platte bandenlichters en dan een CO2 patroon welke ik nog even moet bestellen (oftewel als ik nu pech heb moet ik op zoek naar een fietspomp :sweat_smile:) Die van mij is van Continental en echt de meest goedkope minimalische optie qua zadeltasjes. Ook vind ik het altijd fijn om er een tampon (we blijven toch vrouwen), een mondkapje en een paar losse euro’s in te hebben. Leyzine heeft ook een mooi klein tasje die het iets groter is dan die van mij. Een multitool of inbussleutel in de meest gebruikte maten kan handig zijn.

Overigens rij ik op 1 fiets nu tubeless dus is echt puur mijn noodpakket en daarom dus zo klein mogelijk. Liever dan gewoon 06-mijn vriend :sweat_smile:

@Monito ik koop wielerkleding overal maar vind cyclewear en de outlet van Pearle izumi ook best leuk om even door te kijken altijd. Verschilt wel per merk hoe kort shirtjes zijn, Rogelli is bij mij bijv ook vrij kort terwijl die van Bioracer juist weer bijna te lang zijn.

Ik heb voor het eerst in maanden weer op m’n racefiets gefietst! Het was echt zo fijn om weer met aangename temperaturen te fietsen, heb het echt gemist. Ik heb in de winter regelmatig een rondje van 45 minuten gedaan op m’n gewone fiets om m’n conditie op pijl te houden, maar op een racefiets voelt gewoon zoveel chiller. Ik denk dat ik vandaag ongeveer 40 km gefietst heb, ik weet het niet precies omdat ik geen nieuwe kilometerteller genomen heb nadat mijn oude kapot is gegaan. Ik was eerder eigenlijk veel te obsessief bezig met hoe lang en hoe ver ik fietste, ik doe nu veel meer gewoon waar ik zin in heb. Ben in ieder geval kapot haha, m’n benen voelen helemaal zwaar, maar ik ga morgen zeker weer een stukje :partying_face:

7 likes

Heb even getwijfeld of ik er ook CO2-patronen bij zou bestellen, maar zag dat ik nog een kleine handpomp heb liggen, dus voor nu nog niet gedaan. Lees daar ook wel goede dingen over inderdaad.
@Fitgurl bedankt voor je tips! Heb wat besteld bij Mantel en Decathlon. Hoop dat het wat is, en anders over een paar maanden weer een upgrade :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik zoek altijd een route uit die eerst tegen de wind in gaat, op de terugweg is echt killing! (Als er windkracht 3 of hoger is)

2 likes

Volgens mij is mijn te minimalistische tasje vooral een downgrade, dat ding is inclusief binnenband en bandenlichters (wel echt een cheape variant) ongeveer 8 euro :joy: Ben heel benieuwd naar de kwaliteit van dat klittenband.

Het schijnt morgen echt heel mooi weer te worden dus ik heb echt zin in een fietstochtje. Zal de eerste keer langer dan 35km op deze fiets worden :blush::blush:

En in de categorie luxeproblemen: ik heb sinds afgelopen week een andere Tacx. Nog geen meter op gefietst :see_no_evil: Dus misschien die ook maar eens testen deze week, al ben ik met dit weer liever buiten.

2 likes

Ik heb een co2 pompje van de action (weet niet of die nu te bestellen is met click en collect) maar is echt een heerlijk en goedkoop ding!

Deze ochtend naar het werk gefietst (18km enkele rit), was heerlijk wakker worden zo! :biking_woman: Straks in de zon terugfietsen :sunglasses:

5 likes

Oh dat is zo chill! Ik woon nu helaas te ver van m’n werk om te kunnen fietsen, bij m’n vorige werkgever kon het wel en dan deed ik dat in de zomer meestal. Dan begin en eindig je je werkdag gewoon veel fijner!

Heb beiden nu gefietst, zondag langs de Rotte geweest en gisteren midden-Delfland.
Volgende keer zijn de tips van @Fitgurl aan de beurt, dus thanks allemaal haha, genoeg te ontdekken nog

1 like

Fietsen jullie meestal alleen of samen?
Ik fiets eigenlijk altijd alleen maar het lijkt mij best gezellig om een maatje te hebben of in een clubje. (Niet dat dat laatste mag nu). Aan de andere kant vind ik dat ergens best eng omdat ik niet weet of ik al snel genoeg ga voor een clubje.

Vanmiddag heerlijk gefietst! Eerste langere rit van het jaar. Ik begon nog met armstukken maar doe gingen na 15km uit omdat het warm genoeg was.

3 likes

Ik wisselend, vind alleen wel chill omdat ik dan lekker mijn hoofd leeg kan maken, maar fiets ook af en toe met mijn vriend of vriendinnen. Nu weer wat meer alleen omdat ik verhuisd ben en mijn vriend nog even zin moet krijgen haha.

@Calypso ja, je hebt hybrides! Die hebben bijv een recht stuur, maar wel meer versnellingen/hoger zadel, combi van racefiets en mountainbike-achtig. Misschien is dat wat? Of wat maakt dat je twijfelt aan een racefiets?