Het wielrentopic

Tof hoor, en als je het geld er voor hebt is een nieuwe fiets toch ook heel leuk? Snap je vlinders hoor. Heel veel fietsplezier met je mooie fiets!

Ik had mijn fiets nieuw gekocht afgelopen november, toen ben ik nog een keer wezen fietsen en daarna vond ik het te koud, haha. Dus toen ik laatst de fiets weer heb gepakt, was ik ook zo verliefd!

1 like

Ik heb zometeen zo’n privĂ© winkel afspraak staan
 Bij de fietsenmaker, om klikschoenen te passen. Lekker shoeshopping, treat yo self!

Nee, had vorig jaar een paar klikschoenen gekocht, maar volgens mij zitten die echt veel te krap om mijn voet heen. Kom steeds thuis met compleet gevoelloze, witte tenen, waar het eerste half uur geen bloed doorheen stroomt. Nu in de winter is het extra erg, maar vorig jaar zomer had ik er ook last van. Jammer, want waren best dure schoenen.

@tessel Wauw, prachtige fiets! Mooie kleur ook!

4 likes

Ik ben trots op mezelf, vandaag de wind getrotseerd omdat een collega wilde fietsen. Overigens lag ik ook bijna in de sloot: een vrachtwagen gaf zo’n windstoot dat ik slingerend de hele fietsstrook nodig had om weer rechtdoor te gaan. Voor het eerst dat ik geen fan was van mijn hoge velgen.

Ik had dit ritje wel echt nodig, een week niet gefietst omdat ik me niet fit voelde. Nu moest ik wel en ik stapte weer helemaal blij van de fiets af :blush:

2 likes

Goed dat je dan toch maar voor alternatief bent gaan kijken. Die dure kun je vast wel doorverkopen nog?
Ben je goed geslaagd voor nieuwe?

@Fitgurl Goed hoor, ik vind het echt te zwaar nu. Gelukkig kon je nog corrigeren na die windvlaag :sweat_smile:

Ja! Was blij dat het goed ging, was wel even schrikken. Durfde ook eigenlijk tijdens de rit niet mijn bidon te pakken en met 1 hand te fietsen.

Morgen maar even verstandig zijn en de MTB (want beschut in het bos) of in Zwift fietsen :blush:

1 like

Vraagje: ik wil aankomende maand eens gaan mountainbiken samen met mn vriend. Hij doet ook aan wielrennen en dat lijkt me misschien ook wel wat (in de zomer vooral haha).

Nu zit ik wat te oriënteren op fietskleding maar vraag me af wat een bretels toevoegt? Ja dat het niet afzakt maar als je een goedzittende broek hebt zakt ie ook niet af toch?

Ik heb beide en het idee is inderdaad dat het niet afzakt. Ik merk niet superveel verschil persoonlijk want m’n andere broekje blijft ook prima zitten, misschien dat die met bretels ieeets beter blijft zitten omdat ie echt geen kant op kan

1 like

Op lange afstand kan een buikband wat gaan snijden, zeker als je de hele tijd voorovergebogen hangt.

1 like

Ik heb ook beide en ik kies vaak voor m’n broekje met bretels. Ook omdat het zeem van dat broekje beter is. Het blijft beter zitten, gaat niet snijden bij langere afstanden. Daarnaast, en dit is een beetje oppervlakkige reden misschien, kleed het ook een beetje af doordat m’n buik niet over de rand kan heen hangen. Dus ik voel me er ook iets beter in.
Ik heb overigens wel gekozen voor een broekje met bretels en een haakje zodat ik onderweg nog wel kan plassen zonder alles uit te trekken. Dat maakt het wat duurder maar ik vind het zĂł waard.

2 likes

Ah bedankt! Maar wat valt onder een langere afstand dan? Want ik begin net dus hele lange afstanden worden het nou ook weer niet haha

Oh, ik heb nu eigenlijk altijd mijn broekje met bretels aan, zit lekkerder. Dus ook voor ritten van ~30km.

1 like

Nou, dit is vandaag pas gebeurd (shameshame maar had eerder geen tijd/niet aan gedacht haha), geoefend met in en uitklikken en gewoon kort rondje gefietst even. Echt leuk! Helemaal blij, was ook mooi weer. Ga dit echt vaker doen hopelijk nu het langer licht is. Normaal roei ik namelijk al in het weekend en dan had ik geen zin om nog de fiets op te stappen, maar nu kan ik met de zomertijd hopelijk ook doordeweeks meer buiten sporten. Top dit

3 likes

Leuk! En viel de wind mee?
Ik kijk uit naar ma di woe, dan wordt het mooi fietsweer :heart_eyes:

2 likes

Haha er was fikse wind! Windkracht 7 zoiets, maar was wel leuk!

Haha ja hier waaide het net ff te hard naar mijn smaak. Dan is wind tegen echt ruk.
Goed van je!

Was inderdaad echt veel wind! De terugweg ging ik 15 km/uur harder dan de heenweg waarbij ik wind vol tegen had :scream::scream:

Maar ik zit echt al in de lente modus en heb zo veel zin om te fietsen steeds. Ook meerdere leuke nieuwe shirtjes gekocht de afgelopen tijd dus ook echt zin om daarin te kunnen fietsen.

1 like

Ik heb afgelopen week 3 keer gefietst, zo heerlijk! Hoop maandag nog een rondje te fietsen, maar heb daarna nachtdienst dus ligt te slapen met het mooie weer :sob:

Hebben jullie een fietscomputer voor navigatie/nieuwe routes? Nog aanraders?

Garmin 1030 plus! Heerlijk groot scherm en werkt top. Prijskaartje is alleen minder leuk :sweat_smile: Hiervoor had ik dynamic.watch op mijn Garmin horloge als app geĂŻnstalleerd en bond ik die aan mijn stuur zodat ik ook een kaartje had met de route.

Haha dat wordt even sparen ja! Dan moet ik van mezelf echt wel weer veel blijven fietsen. Maar heb dit jaar al net zoveel gefietst als heel vorig jaar, dus denk dat het wel goed moet komen :wink:

De goedkopere opties zijn ook vrij uitgebreid qua functionaliteit volgens mij. Het was bij mij een cadeautje, als ik nu een Edge zou kopen zou ik voor de 830 gaan. Ik heb er wel echt spijt van dat ik niet eerder een fietscomputer gekocht had, het is zo fijn om alle data en de route aanwijzingen duidelijk te zien. Vooral cadans in beeld hebben helpt mij om op hogere cadans te blijven fietsen.