Ik ben heel tevreden over de 530!
Garmin edge explore! Rond de 200 euro
Prima voor een eerste computer. Ik gebruik vaak de rondrit-functie, dan stelt hij voor mij een route samen met een door mij aangegeven afstand en rijrichting
Ik wil volgend weekend mijn racefiets weer eens uit het stof trekken om voor het eerst 2 jaar weer een rondje te doen. Ik twijfel alleen zo over wat ik aan moet. Komende dagen met dat mooie weer kan ik helaas niet , dan zou ik gewoon korte broek en shirt met korte mouwen doen. Maar volgens weekend is het ergens tussen 10-15 graden en dan weet ik het niet zo goed. Wat dragen jullie dan?
Leuk dat je weer gaat fietsen! Ik draag als het bewolkt is dan toch beenstukken+armstukken. Bij zon gaan de beenstukken uit bij die temperatuur. Maar bij een rustig rondje is iets te veel kleding niet zo erg, al kun je altijd harder gaan fietsen om warmer te worden als het net te fris is.
@kleinmaargroot Met die rondrit functie heb ik altijd wat ruzie. Ik moet eerst op het balkon gaan staan om GPS te vinden en dan heb ik het meestal al opgegeven en kies ik een route die ik in Strava al gemaakt had maar uit. Heb jij tips daarmee of is het gewoon geduld hebben?
Ik heb nog een 520 en die doet zn werk ook prima! Wil misschien ooit wel upgraden, maar hij doet het na 3 jaar nog helemaal top! Mijn vriend heeft een 820, die is net wat mooier en met touchscreen. Zou misschien als ik nu een zou kopen wel voor een nieuwer modelletje kiezen, 530 of 830.
Haha o wat stom. Duurt altijd wel even voordat hij je huidige locatie herkent wanneer je een route aanvraagt idd. Daarna gaat het zoeken wel snel. Meestal vul ik bidons en kleed ik me om in de tussentijd haha.
Ik heb m’n huis als opgeslagen locatie staan, soms geef ik dat aan als startpunt. Dat scheelt wat tijd
@Bubbless Korte broek met beenstukken en een dun shirt met lange mouwen + ondershirt. Weet niet of je zoiets hebt
Dankjewel! Ik heb geen losse beenstukken of armstukken, maar wel een lange broek en een shirt met lange mouwen. Dat shirt is wel vrij dun, dus misschien dat ik nog even ga kijken voor een windjasje ofzo.
Edit: @kleinmaargroot oh zie nu jouw reactie pas. Ja zoiets kan ik wel uit de kast vissen, dankje!
Ik zit dus al super lang te twijfelen over ene fietscomputer, maar vind ze zoo duur voor een veredelde Google maps! Zou hem dan vooral gebruiken om routes voor me te maken / laten zien en dan denk ik, kan ik mijn telefoon niet gewoon op het stuur binden.
Heb zojuist een bestelling bij Bakker racing gedaan. 2 shirts in 2 maten want maten zijn zo lastig?! Ben benieuwd! Komt dinsdag binnen, dus dinsdag na werk direct maar een rondje fietsen.
Juist een dun shirtje is fijn, te dik is al snel te warm. Al vind ik hardloopjasjes bijvoorbeeld ook best fijn. Broek over fietsbroek kan ook inderdaad.
@Nebula Leuk! Welke shirtjes heb je gekocht? Er zijn zo veel leuke shirtjes maar zo duur… Wel een voordeel: sinds ik mijn geld in mijn fiets stop koop ik een stuk minder andere kleding en schoenen.
@kleinmaargroot aha, dan ligt het dus niet aan mij dat ik geen geduld heb. Vaak gooi ik wat punten in Strava en synchroniseert hij, dat gaat ook snel. De voorgestelde routes van Strava zijn hier trouwens wel echt hels: wordt vrijwel altijd dwars door de stad heen gestuurd…
Je kan ook kijken bij mensen uit je omgeving (of snelle mensen op segmentjes die je kent oid) en kijken of zij routes hebben die er chill uit zien, dan kan je die downloaden en gebruiken
Dat doe ik ook wel eens! Zit in een paar lokale Strava groepen van studentenverenigingen waar ik ooit lid was en nooit de groep verlaten heb. Levert best goede inspiratie op ja! Ik bewerk hun route dan zodat het vanuit mijn huis start ipv midden in de stad. Maar de praktijk is dat ik terugval op zo’n 5 rondjes die ik altijd pak.
Voor de mountainbike rijd ik nu maar gewoon naar zo’n parcours toe met de auto, dus niet heel milieubewust, omdat het gewoon niet mogelijk is om zonder een uur met 90% asfalt daar te komen. Dat lijkt me wel echt gaaf, offroad routes vinden.
Ooh ja duhh, had niet eens aan hardloopjasjes gedacht. Daar heb ik er wel wat van. Ga ik eerst die maar eens aantrekken en proberen of ik dat fijn vind voordat ik vanalles nieuw ga kopen.
Vandaag weer een fijn rondje van 50 km gereden, echt zo fijn met dit weer!
Besef mij wel dat Nederland op dit soort dagen echt over vol is zeg! Mensen op skeelers, op skateboards, kleine kindjes die voor het eerst leren fietsen, groepen tieners die hangen/slowriden, bakfietsen, elektrische fietsen, mountainbikes, wielrenners, stadsfietsen, ouderen op de fiets die je bel ook niet horen, scootmobiels, scooters, hardlopers, wandelaars en honden aan de lijn die ineens uitwijken… allemaal op hetzelfde natuurpad. Het was echt slalommen om iedereen heen en dat is soms zo lastig omdat al deze weggebruikers een ander tempo gebruiken. Vind dat soms best wel spannend en het gaat vaak net goed. Het was vandaag wel echt extreem druk, maar desondanks wel genoten!
Ik ga binnenkort een tourtje doen met mn vader dus moet wel goed gekleed zijn
Edit: overigens was deze top in het echt heel lelijk/vormloos en een vervelend stofje dus de hele zet is inmiddels retour.
Wat een mooi setje! Ook slim om een deels lichtgekleurd shirtje te hebben, want met de zon kan het zo warm zijn met donkere kleuren. Dinsdag heb ik in mijn shirtje van werk gefietst en dat was zwart: had het echt zo warm met de zon die erop scheen.
Ik vond begin deze week toch nog een gaatje om mn eerste rondje sinds een paar jaar te doen en vandaag ben ik gewoon al voor de 2e keer geweest. Wel korte rondjes van zo’n 25km maar toch, was heel fijn.
Ik was alleen al die pijntjes vergeten die je in het begin nog hebt Tintelende voeten, zere hand(palm)en, stijve ellebogen en vooral mn kruis/billen auch. Heb goede schoenen/handschoentjes/kleding dus het is echt gewenning maar man, dat moment kan me niet snel genoeg komen haha
Steun je heel erg op de handen? Dat deed ik heel erg in het begin maar als ik die stabiliteit meer uit mn romp haal, heb ik minder last van mijn polsen en handen. En is de fiets al goed afgesteld?
Ik vind racefiets kleding zo lastig te kopen waar bestellen jullie het het liefste online?
Ik heb het meeste bij Mantel en Agu vandaan, daar kun je gratis retourneren