Het wielrentopic

Dit setje hierboven is van Zalando, hebben ze ook wel wat maar niet zoveel keuze.

1 like

Ja ik denk dat ik wel erg op mijn handen steun. Mijn fiets is goed afgesteld iig. Moet zeggen dat ik er nu al wat minder last van had dan de eerste keer, maar ik had er nog niet aan gedacht om op mijn houding te letten. Dat ga ik de volgende keer doen!

Ik heb wat kleding via futurumshop gekocht. Krijg een setje van Ingeklikt voor m’n verjaardag, ben heel benieuwd!

1 like

Ahhh sneeuw?! Daar gaan mijn rondje fietsen op deze extra vrije dag

Ja stom he :frowning: kon eergisteren/gisteren alleen kort vanwege werk maar klok nu maar wat uren om in de loop van de week een duurritje te maken!

Ja gister en eergisteren zat ik in vegetatiestand helaas. Zonde. Lijkt komende week ook niet heel veel beter te worden

Iemand bekend met de Neopro shirts? Ben benieuwd hoe deze bevallen.

Die heb ik nu ook! Ben nog even aan het prutsen ermee, maar ben heel benieuwd hoe hij gaat bevallen!

1 like

Leuk! De zon schijnt echt aanlokkelijk :heart_eyes:

1 like

Jaa vind het alleen nog wat te koud naar mijn smaak :cold_face: Moet nog steeds een paar overschoenen en een windjack hebben.

Ja vind ik ook! Vanaf vrijdag gaat de temperatuur weer de goede kant op :sunglasses:

Ja! Ik heb de knalroze! Kwaliteit is best ok. Ik heb een maat S en die is qua maat ok. Ik heb vaak S of M. Zijn wel unisex dus passen beter als je wat minder grote borsten hebt.

Hij zou bij de nek wat strakker mogen aansluiten, maar kwaliteit is echt prima voor dat geld. Is prima vergelijkbaar met duurdere jerseys van 70 euro die ik heb.

Edit: ik kan je anders dit weekend wel wat foto’s sturen van hoe het zit en wat details. Zal het dan ook wat uitgebreider vergelijken met de andere dingen in mijn kast zodat je een idee hebt.

Ok thanks! Foto’s en vergelijkingen zouden heel fijn zijn. Heb niet heel grote borsten dus dat moet goedkomen :wink:

1 like

Ik overweeg om een racefiets te kopen, maar ik ben echt een noob. Heb hier al wel het hele topic doorgespit en ben een beetje op marktplaats aan het rondkijken. Zijn er dingen waar ik echt op moet letten qua fiets? Ik weet wel dat de juiste frame maat belangrijk is, maar verder dan dat kom ik niet echt haha.

Heb je iemand in je omgeving die er een beetje wat vanaf weet? Handig om iemand mee te nemen als je een fiets gaat bekijken als je er zelf niet zoveel van weet! Als je dat niet hebt zou ik wel aanraden om een fiets aan te schaffen bij een (tweedehands) fietsenmaker. Als je m van iemand overneemt en je weet niet hoe hij/zij ermee om is gegaan, hoe de kabels/het derailleur zijn onderhouden en hoeveel km erop is gereden dan kan t best zijn dat je er in korte tijd ineens veel onderhoudskosten aan hebt
 Dat is zonde natuurlijk! Ik heb een aantal vriendinnetjes aan een fiets geholpen en als je soms ziet wat mensen aanbieden
 Ligt er ook een beetje aan wat je eraan wil uitgeven, wil je het eerst proberen of wil je er meteen wat meer geld aan uitgeven?

En in het algemeen; Wat een weertje vandaag, duizend lammetjes gespot en weer een lekker tourtje in de pocket :heart_eyes:

1 like

Ja ik zou m’n vader even kunnen vragen bedenk ik nu net. Hij heeft altijd veel gefietst dus weet denk ik wel waar ik op moet letten! Vind het vooral lastig zoeken, kijk nu maar naar “racefiets maat 52” haha. Nou ik hoopte tweedehands voor ongeveer 300 iets te kunnen vinden? Of is dat te optimistisch?

1 like

Ahh ja dat zou top zijn! Die weet dan wel waar je op moet letten wat betreft staat van de remmen en kabels enzo. Ik denk dat je voor 300 euro best een goed instapmodel kunt kopen hoor :smiley: als iemand een fiets met een wat goedkopere schakelgroep wegdoet, maar altijd wel goed heeft onderhouden heb je daar veel plezier van!

1 like

Ik zie heel veel racefietsen zo rond de 250-500, maar deze zijn bijna altijd vintage (?) is dat aan te raden of juist niet? Mijn vader heeft zelf een spiksplinternieuwe fiets van een paar 1000 euries en keurt alles waar ik nu mee kom af. Terwijl ik het onzin vind om veel geld uit te gaan geven haha. Hoef niet het beste van het beste te hebben, gewoon een chille beginners fiets.

Nee zou ik niet doen. Niet zo makkelijk om een onderdeel te vervangen.

Wij hebben een kleine winkel waar ze allerlei frames op voorraad hebben en die voor 400-600 euro voor je opbouwen. Dan weet je tenminste dat je niet over 2 maanden van alles moet vervangen.

Je kan misschien ook gebruikmaken van een fietsenplan van je werk. Heb ik gedaan en krijg daardoor ~200 euro voordeel (op 750 euro). Ik moest eerst goedgekeurd worden, dan een fiets kopen en de bon inleveren. Die 750 euro wordt nu ingehouden op mn bruto salaris, waardoor je dus netto minder kwijt bent. Wordt gedoogd voor racefietsen als ik het moet geloven :sweat_smile:.

Nou, sommige fietsen uitgezonderd (collectors items) denk ik dat ze dat eigenlijk niet waard zijn. Ik ben 6 jaar geleden ook begonnen op een vintage racefiets (zelfs wedstrijdje op gefietst) maar omdat we die hadden staan, niet gekocht. Je kan daar prima op fietsen (als ze beetje onderhouden zijn) maar of het lang meegaat
 Dat is een beetje de vraag. En als je t echt leuk vindt wil je waarschijnlijk daarna toch iets wat soepeler schakelt en stuurt
 Zou er zeker geen 500 euro aan uitgeven, maar t is nu echt begin van t seizoen, dus mensen proberen hun fiets voor meer te verkopen, omdat er meer vraag dan aanbod is. Ik denk dat je het beter even in de gaten kan houden, want de meeste fietsen op marktplaats zijn, als ze in goede staat zijn, zo weg

En wat @tessel zegt, dat fietsenplan heb ik ook gedaan! Als je op fietsafstand woont dan doen ze daar volgens mij niet moeilijk over, wat voor fiets je ook wil hebben! Tenminste, bij ons niet!