Het wielrentopic

Aaww wat super! Hoop dat je snel je fiets vindt. Klikpedalen vond ik heel eng maar had het binnen no time onder controle en het voelt nu zo automatisch en ik ben best lomp van mezelf

Ik hoop het ook echt, heb helemaal zin om te gaan fietsen nu. Haha ja ik ben dus vrij onhandig dus zie mezelf al helemaal omvallen. M’n vader is zo weleens bij een stoplicht gevallen, greep hij naast het paaltje :joy:

1 like

Haha ik zie het al voor mij. Ik was vrijdag met een vriendin fietsen en toen zagen we lammetjes in de wei en toen moest ik opeens even denken dat ik klikpedalen had! Alleen ja ik vind het zelf mega lekker rijden

1 like

Ik heb sinds kort een kanaal gevonden en vind het een heel fijn kanaal voor allerlei onderhoudstips. Deze video heeft hij gemaakt over het zoeken naar een racefiets.

3 likes

Ik heb net een paar verschillende pearl izumi broekjes besteld, vallen deze eigenlijk een beetje normaal qua maat? En wat dragen jullie het liefst nu in deze tijd van het jaar?

Gister kort broekje en lange mouwen top (die zijn zo moeilijk te vinden) met een shirt er onder. Het werd al frisser tijdens ons rondje van 18:15-19:45. Mijn vriend had een korte broek + korte mouwen (met ondershirt) en losse mouwen, maar had het wel koud. Ik wil nog een tweede lange mouwen shirt, dat vind ik echt heel fijn op dit soort dagen!

Oh en ik ben JOIN Cycling aan het proberen met een heel trainingsschema. Werkt tot nu toe soepel met Garmin Connect en Strava. Je geeft aan wanneer je beschikbaar bent en hoe lang, en hij maakt workouts voor je die zo te exporteren zijn naar m’n Garmin. Via Strava importeert hij dan de gegevens met hartslag. En je kan ook de plannen van JOIN vervangen met je eigen plannen (zoals een tourtocht dit weekend :tada: ) Je betaalt wel voor de app, ik heb nu 3 maanden voor 16 euro geloof ik, de eerste twee weken gratis en in die tijd is het ook nog te annuleren!

5 likes

ha lekker fanatiek ben je gelijk! Ik vind ze iets kleiner vallen. Heb die extra korte shorts waar het eerder in dit topic over ging, maar sinds ik een broekje heb met bretels draag ik eigenlijk die alleen maar. Zit toch lekkerder. In dit weer draag ik korte mouwen, en kort broekje, maar bijvoorbeeld afgelopen zaterdag (toen het ook harder waaide) had ik er nog een buff, een thermoshirt, een een sportlegging over mijn broek. Een paar handschoentjes fietst ook wel lekkerder trouwens, heb die van mij gewoon van de decathlon weg.

Ahh ik ga vanmiddag weer, zo’n zin an!

1 like

Klinkt leuk, ga ik eens bekijken

Ik probeer ook vandaag nog te gaan, hopelijk lukt dat qua werk :heart_eyes:

1 like

Haha ja! Ik wil wel gewoon fijn kunnen fietsen zonder beurse billen meteen. Dat broekje heb ik ook besteld, maar leek me wel vrij kort. Leek me wel fijn voor onder een sportlegging. Heb dus ook nog 2 andere besteld die net iets langer zijn (maar ook nog steeds kort). Hoop dat ze passen, had geen zin om heel veel verschillende maten te kopen, maar dat had ik misschien beter wel kunnen doen dan?

Zitten ze wel een beetje hoog in je taille?

Oh ik ben wel benieuwd hoe Join je bevalt over een tijdje!

Luister je wel eens de Live Slow Ride Fast podcast? Zij hebben laatst twee afleveringen gemaakt met de maker van Join, was echt heel interessant! SHRTCT 4 Join the training en SHRTCT 4 Join the training (deel 2) heten ze.

Wel superirritant dat Laurens en Stefan continu door hem heen praatten, maar in de podcast daarna gaven ze al aan dat ze haar heel veel opmerkingen over gehad hadden dus het lag niet aan mij haha

Oh nee heb ik niet geluisterd! Luister ze soms maar vind het ook veel namedropping en wordt soms een beetje moe van ze :sweat_smile: Maar ga deze aflevering even luisteren!

Haha ja ik heb ooit een hele tijd geleden 2 minuten van een aflevering geluisterd en toen kon ik (de stem van) Stefan echt niet uitstaan dus meteen weer gestopt. Maar laatst had ik behoefte aan een wielerpodcast en op een nieuwe van de Rode Lantaarn moest ik nog een paar dagen wachten dus maar weer een poging gewaagd en nou ja, met deze twee afleveringen zat ik iig weer een paar uurtjes goed. Ben er nog niet over uit of ik de rest vol ga houden, mss nog even een kans geven haha.

1 like

IK HEB EEN FIETS!!! Een cannondale, Shimano tiagra set er op en zag er super netjes uit. Ben er zoooo blij mee, hij fietst heel fijn. Ga morgen ochtend meteen een rondje rijden, heel veel zin in. En dan morgen middag even laten checken bij de plaatselijke fietsenmaker.

Fietsie

13 likes

Ohh wat goed! Veel plezier ermee😍

1 like

jaaa wat leuk! Snel gegaan ook!

Jaren terug was ik actief in een wielrentopic op het vorige forum! Ik weet nog dat @JanHagel toen ook actief was en @Max jij misschien ook? In 2016/2017. Anyway ik heb na jaren mijn fiets weer en kan er dus weer op rijden! Merk wel dat ik echt een mooi weer fietser ben, ik vond het pas nog te koud :sweat_smile:
Ik merkte wel al meteen last van mijn schouders/nek en polsen deden ook al na een uurtje zeer. Zou dat wennen zijn? Schouders/nek had ik altijd wel, maar polsen nog nooit gevoeld. Ook meteen weer last van down under dus heel enthousiast ben ik nog niet :sweat_smile: Zadel wel al goed gezet, maar misschien dat ik toch eens echt een zadel moet laten aanmeten ofzo. En op zoek naar betere broekjes. Nog aanraders?

Nee daar zat ik niet bij! Heb vorig jaar mijn fietsje pas gekocht (maar ben al sindsdien super enthousiast). Leuk dat je je fiets weer hebt! Dat last van je schouders, nek, polsen is denk ik wel echt heel erg wennen. Ik heb het ook steeds als ik een tijd niet gefietst heb, en hoor dat ook wel van vriendinnen.

Qua zadel heb ik die van de decathlon en die fietst lekker! Deze: Racefiets zadel dames Selle Italia Donna Gel Flow zwart | Selle italia | Decathlon.nl

En deze fietsbroek vind ik heel chill: Pearl Izumi Interval Fietsbroek Kort Zwart Dames koop je bij Futurumshop.nl (heb hem zelf wel met 50% korting gekocht)

Ja tuurlijk, gaat om Krol Wielersport aan de Korreweg!

1 like

Ik wil graag meeposten als het mag. Ik doe niet aan wielrennen maar wel aan regulier fietsen sinds enkele dagen om af te vallen :slight_smile:

7 likes

Heb net weer met korte broek gefietst, dat is toch echt het lekkerste gevoel ever hè :smiling_face_with_three_hearts:

Ik zag echt zo veel fietsers, allemaal het weekend inluiden haha

2 likes