Het wielrentopic

Bedankt voor de tip, jij ook @Max. Ik ga wat bestellen! Ik heb nu een super smal, keihard, leren zadel, dus ik kan me zo voorstellen dat vrijwel alles beter gaat zitten dan dit haha :sweat_smile:

Ja, met beiden en ik was met beiden heel blij! Wel goed kijken naar de ‘dikte’ van de zeem. Je hebt bij Decathlon ook verschillende diktes.

1 like

Heb hem ook besteld haha, dus nu even wachten op mooi weer dit weekend zodat ik hem kan testen!

1 like

Ohh ik ben een weekendje in Limburg en heb voor het eerst in de bergen gefietst hier. Pohh, zo zwaar. Echt totaal anders dan de platte stukjes die ik tot nu toe gefietst heb.

Wel echt prachtig fietsen hier. Fijn asfalt, brede wegen, automobilisten die rekening met je houden

3 likes

Haha ja heftig hè als je het niet gewend bent. Goed je route uitkiezen en voorbereiden. Opletten dat je niet meer hoogtemeters pakt dan je aankan haha. Veel plezier!
Ik ga deze maand weer

1300 vandaag hahah. Ben wel 2x afgestapt, waaronder 1x op de eyserbosweg. Jammer dan, reden om weer eens terug te komen. Maar ik vind het hier wel allemaal heel vriendelijk, je bent redelijk snel bovenaan. Kan me voorstellen dat het in de Alpen compleet anders is

Ah supergoed al. Jaa precies haha er zijn zoveel mooie routes daar. En mooie uitzichten :heart_eyes: Tof hoor. Hopelijk morgen niet al te veel spierpijn

1 like

Oh daar fiets ik ook wel eens in de buurt! Heb daar familie wonen. Heeel mooi maar echt zo zwaar 🥲 ik ben meer van de lange vlakke stukken en mijn vriend is heel licht en explosief. Pfoe

1 like

Ja mijn vriendin sprintte er ook steeds vandoor terwijl ik dan later helemaal buiten adem aan kwam puffen. Maar ik vind het wel wat hebben dat klimmen, het is ook heel mentaal. Loeizwaar, even helemaal alleen en je moet blijven trappen. En ohh als je dan een fijne afdaling hebt, genieten. Vandaag een keer hardop woehoee geroepen tijdens het afdalen

2 likes

Wat super stoer van je @Max en ooit nog eens een doel van mij. Ik woon bij de Amerongse berg en dat vind ik al een uitdaging haha.
Limburg staat zeker op mijn lijstje, fijn dat het ook zo vriendelijk allemaal was. Wel daarna lekker op een terras geploft?

Nou ik ga na jaren twijfelen eindelijk beginnen met wielrennen! Ik merk alleen dat ik het best wel spannend vind, ik ben niet de meest motorisch sterke persoon haha, en fiets zelf altijd op de meest simpele stadsfiets zonder versnellingen of handremmen :nerd_face: Ik begin eerst maar eens zonder klikpedalen en heb al wat filmpjes gekeken met tips en over hoe je een band verwisselt en zo. Maar hebben jullie voor de rest nog tips om minder onzeker op de fiets te zitten? Ik snap bijvoorbeeld niet zo veel van dat schakelen en ben bang dat ik straks iets sloop of opeens over de kop vlieg ofzo :joy:

1 like

Ik heb toentertijd op YouTube filmpjes gekeken over schakelen haha. Had ook geen enkele ervaring zoals jij! Leuk dat je gaat beginnen. Je hebt dus wel al een racefiets met alles erop? En een goede helm en fietsbroek?

1 like

Beginnen zonder klik pedalen is een goed idee. Dan kun je rustig beginnen te leren schakelen en snel afstappen als het nodig is. Op YouTube staan genoeg filmpjes.
Zorg dat je een fietsbroekje en een helm hebt. Verder voor onderweg een zadetasje met een binnenband en bandenlichters, en een pompje voor als je lek rijdt.

2 likes

@kleinmaargroot Haha ja die heb ik ook gekeken maar het duizelt me een beetje met al dat links, rechts, voorderailleur, achterderailleur, enz :joy: Misschien moet ik het maar gewoon gaan ervaren. En ja die dingen heb ik allemaal! Ik heb een fiets overgenomen die al wat ouder is, dus die moet eerst nog even langs de fietsenmaker voor wat kleine reparaties en een check-up. Maar daarna ben ik er klaar voor (hoop ik :grin:).

@Neverfull Yes deze dingen heb ik, thanks voor de tips!

1 like

Gewoon gaan proberen op een rustig stuk fietspad :blush: je merkt het vanzelf!

@NoyraSoturi Misschien kun je kijken of een fietsenwinkel / wielervereniging in je buurt cursussen starten met fietsen aanbiedt? Ik wil ook nog zo’n cursus doen eigenlijk, daarin leer je ook techniek hoe je bochten moet nemen enzo.

Verder, gewoon gaan fietsen, dan komt de rest vanzelf. Ik weet niet wat voor pedalen je fiets heeft, maar ik zou echt beginnen met normale pedalen. Ik ben vorige week nog uit stilstand gevallen, haha, auw.

@Musa Hoe bevalt jouw fiets eigenlijk?

Ahh, ik ben echt een mooiweerfietser hoor, merk dat ik amper fiets met dit weer.

2 likes

Vanaf vrijdag topweer :raised_hands:t2: Zin in. Wil echt m’n fietsconditie significant verbeteren tov vorige zomer. Ook lekker de tijd nemen en wat pauzes nemen is zoveel chiller als het 20+ graden is

@NoyraSoturi Veel plezier, laat maar weten hoe het ging! Schakelen idd gewoon ervaren wat je prettig vindt. Of de eerste keer het begin met iemand meefietsen die je kan helpen!

Nice! Zou tijd worden ook! Ik zit trouwens nu al te denken of ik in de winter me niet voor spinninglessen moet opgeven, zodat mijn conditie niet compleet inzakt.

Lekker gefietst in Limburg verder?

1 like

Ooh dit weekend wordt echt top weer om te fietsen (eindelijk!!), maar ik word vrijdag gevaccineerd met AZ dus ik hoop dat ik een beetje fit ben om te fietsen :sweat_smile:

Dit heb ik dus ook. Ik kijk echt al uit naar het betere weer eind deze week :grimacing:

1 like