Het wielrentopic

Jaloers! Ga morgen maar wordt geen weer voor korte broek volgens mij :disappointed: Hoop wel echt dat het snel nog iets warmer wordt.

Vandaag een rondje van 52 km gefietst zo zo lekker niet normaal. Woon in Utrechtse Heuvelrug dus is het wel walhalla van mooie leuke klimmetjes. Heb nu alleen echt mega pijn aan mijn doos maar goed het was het waard. Heb wel een goed fietsbroekje.

8 likes

Ik wilde al heel lang een racefiets, maar er was altijd wel wat. Nog studerend, net een huis gekocht, moest weer wat voor het huis gekocht worden etc. Maar nu heb ik vorige week eindelijk een fiets gekocht! Hij komt vrijdag en ik heb nu al helemaal voorpret voor mijn eerste ritje. Wil nog wel graag een fietsnavigatie, dus als iemand nog tips voor een goede heeft?

5 likes

Oh daar heb ik ook gefietst! Vandaag 110 km met mn vader en gister 90 km die kant op :smiley: nu terug met de trein!

3 likes

Wauw wat een mooie afstand!

M’n vriend heeft een garmin edge 530. Dat is wel een wat duurdere maar wel heel chill! Maar hiervoor fietsten we al een paar jaar zonder (af en toe op google maps kijken haha) en dat ging ook prima!

Ik heb vandaag weer 60 gefietst, even weer inkomen. Moet in juni een tourtocht van 110 doen dus nog ff die beentjes trainennn

image

2 likes

Thanks! Mijn ouders zijn echte vakantiefietsers en ik ook, dus dit soort afstanden kunnen ze nog wel maar dit was voor mijn vader wel zwaar. Die zat echt uitgeteld op de bank.

@Rose_Gold ik heb ook een garmin 530 en ben er erg blij mee. Lekkere aan garmin producten is dat de batterij echt lang meegaat, de mijne sowieso wel 4 langere ritten. Wil je hem vooral als navigatie of ook voor plannen van intervallen ed?

3 likes

Met name als navigatie, want mijn richtingsgevoel is niet echt best! Kunnen plannen van intervallen e.d. vind ik wel een voordeel, omdat ik daar wel echt mee bezig wil gaan als ik wat langer bezig ben met trainen.

Ik heb vorige week een Garmin Edge 530 gekocht, vandaag mee gefietst. Vond het erg fijn werken, synchroniseert ook goed met de app.

1 like

Wat leuk zeg misschien hebben we elkaar wel gezien haha

Wat is ongeveer jullie gemiddelde snelheid? Ik moet echt nog veel trainen ben voor mijn gevoel nog zo traag

Ben een lang weekend fietsen in Limburg en ik ben echt jaloers op de mensen die hier wonen whaha. Bij ons is alles platter dan plat en ik vind klimmen echt zo leuk😍

Ik ben nu dus 2x een rondje gaan fietsen, morgen weer. Maar man, MIJN CONDITIE?!? Echt dramatisch. Moet ook wel een beetje leren doseren denk ik, want ik kom nu elke keer volledig buiten adem, knal rood hoofd en met spaghetti benen thuis na een rondje van een half uur. Kan me dus ook 0,0 voorstellen dat je uren op die fiets kan zitten?? Volgens m’n vader moet ik meer gewoon steady een tempo vinden, dus denk dat een km teller wel handig is. Ik denk zelf dat m’n conditie gewoon te dramatisch is om meteen al lange ritten te kunnen maken haha.

1 like

Haha ja ik wil ook te snel. Vorig jaar had ik best een goede conditie maar daarna vrijwel niets meer gedaan en weg! Vind heuveltjes op super leuk maar ben dan wel een super slak. Mijn vriend gaat fluitend omhoog en ik ben een hijgend paard

Heen 90 km was 26 km/u en dat is voor mijn doen best hard werken! Samen met mn vader was op zijn tempo, en hij is geen wielrennen maar meer een vakantiefietser. Lekker tranquilo bijkletsen dus. Maar lang en in een lage hartslagzone fietsen is heel goed voor de uithoudingsvermogen! Dat in het weekend samen met intervallen door de week maakt je echt sneller.

1 like

Eindelijk heb ik een ritje wat ik vorige zomer al wilde doen gedaan: rondje Markermeer van 150km. Ging eigenlijk best prima qua afstand en wind. Gewoon lekker in het wiel van mijn vriend chillen haha

Nu wil ik nog een keer de olifant fietsen, dat is 100km in de buurt van Den Bosch.

3 likes

Ik heb de Garmin edge explore.
Ook blij mee, vooral om nieuwe routes te laten plotten (bijv. Ik wil 50km richting t zuiden fietsen), dan zet hij een rondje voor je uit vanaf je vertrekplaats.
Maar typ ook wel eens een adres in en dan navigeert hij erheen. Als je van de route afgaat, zorgt ie ervoor dat je weer op de route komt dus dat is wel fijn.

1 like

Het doel van vandaag was om weer de 50km te halen. Helaas na 40km gestopt, m’n benen konden nog wel verder maar het leek alsof m’n zadel steeds verder in mn verweekte zitvlees zakte (:clown_face:). Was alsnog een fijn rondje in het zonnetje.

Nu aan het orienteren voor een nieuw zadel. Waar hebben jullie je zadel gekocht? Is het de moeite waard om langs een speciale fietsenwinkel te gaan om me te laten adviseren en een zadel te proberen (zo ja, hebben Amsterdammers aanraders voor een fijne fietsenwinkel?), of kan ik net zo goed wat online bestellen aangezien het toch een kwestie van een tijdje proberen is. @Max ik zag dat jij er een van decathlon hebt. Heb je er een aantal geprobeerd toen, of was was dit toevallig direct een fijne?

Nee ik heb hem gewoon op de gok gekocht! Vriendin had hem ook en die is er tevreden over, en zag dat hij goed uit allerlei testen kwam. En ik dacht, ja als dit ook niets is laat ik wel een keer een fancy fitting ergens doen ofzo. Ik weet dat de fietsenwinkel hier ook een soort snelle fitting heeft, dan ga je ergens opzitten zodat gemeten wordt hoever je zitbotjes uit elkaar zitten.

Ahh ik heb mijn fiets ook weggebracht naar het adresje van @tessel en naast het onderhoud wat moest gebeuren, ben ik nu een bidonhouder rijker, mijn fietspompje zat verkeerd (?) dus die zit nu andersom, en al mijn schroefjes zijn ingevet.

Hoe zijn jullie ooit begonnen? Het lijkt mij dus mega leuk om te beginnen met wielrennen. Ben het liefst de hele dag buiten dus buiten sporten doe ik het liefst. Mn vriend fietst ook dus dat scheelt. Laatst voor het eerst wezen mountainbiken en hoewel ik dat super leuk vond schijnt wielrennen wel een stuk relaxter te zijn en dan klinkt :ok_hand:t3:

Alleen… zo’n fiets (al dan niet tweedehands) is al een flinke investering, de schoenen, de kleren. Tis wel een redelijk bedrag en straks vind ik het minder leuk. Of zie ik nou beren op de weg :sweat_smile:

Je zou kunnen starten met een fiets lenen/huren om te kijken of je het wat vindt. En ja, het is echt een enorm dure hobby, daar moet je wel rekening mee houden. Net als je denkt dat je alles hebt wil je weer meer of betere dingen. Ik heb zelf in het begin alleen (naast mijn fiets) de basic dingen gekocht, dus nog niet gelijk klikpedalen enzo. En ik dacht, ja, als ik het echt niets blijk te vinden verkoop ik mijn fiets wel weer.

1 like