Het wielrentopic

Gewoon gaan proberen op een rustig stuk fietspad :blush: je merkt het vanzelf!

@NoyraSoturi Misschien kun je kijken of een fietsenwinkel / wielervereniging in je buurt cursussen starten met fietsen aanbiedt? Ik wil ook nog zo’n cursus doen eigenlijk, daarin leer je ook techniek hoe je bochten moet nemen enzo.

Verder, gewoon gaan fietsen, dan komt de rest vanzelf. Ik weet niet wat voor pedalen je fiets heeft, maar ik zou echt beginnen met normale pedalen. Ik ben vorige week nog uit stilstand gevallen, haha, auw.

@Musa Hoe bevalt jouw fiets eigenlijk?

Ahh, ik ben echt een mooiweerfietser hoor, merk dat ik amper fiets met dit weer.

2 likes

Vanaf vrijdag topweer :raised_hands:t2: Zin in. Wil echt m’n fietsconditie significant verbeteren tov vorige zomer. Ook lekker de tijd nemen en wat pauzes nemen is zoveel chiller als het 20+ graden is

@NoyraSoturi Veel plezier, laat maar weten hoe het ging! Schakelen idd gewoon ervaren wat je prettig vindt. Of de eerste keer het begin met iemand meefietsen die je kan helpen!

Nice! Zou tijd worden ook! Ik zit trouwens nu al te denken of ik in de winter me niet voor spinninglessen moet opgeven, zodat mijn conditie niet compleet inzakt.

Lekker gefietst in Limburg verder?

1 like

Ooh dit weekend wordt echt top weer om te fietsen (eindelijk!!), maar ik word vrijdag gevaccineerd met AZ dus ik hoop dat ik een beetje fit ben om te fietsen :sweat_smile:

Dit heb ik dus ook. Ik kijk echt al uit naar het betere weer eind deze week :grimacing:

1 like

Ja leuk! Die heb ik ook gemist!

En heerlijk ja, was druk met andere fietsers maar goed te doen! Mooie uitzichten

1 like

Heeft er hier iemand kleding van bioracer?

Ik krijg bedrijfskleding voor de fiets. De digitale size help geeft op basis van mijn lengte, gewicht en omtrekken maat XXL aan. Als ik in de size chart kijk denk ik zelf eerder M. En dan staat er op internet ook nog dat prof body fit en aero heel klein kan vallen en je 1-2 maten groter moet bestellen. IK KOM ER. NIET UITT. Help.

Ter vergelijking: ik draag M van Rogelli en dat zit gewoon lekker, niet strak, niet ruim.

Ik heb een shirtje van Bioracer (speedwear), daar heb ik een 5/XL van terwijl ik in het normale leven 38/M draag (ik ben 1.65).

Rogelli heb ik een shirtje maar S en die zit net te strak, maat M zit zowel qua broek en shirt goed. Ik heb van Bioracer shirtje S, maar had ook M gekund, broek en lange mouwen jasje maat M. Windbreaker valt wel weer groot, heb ik S van nodig. Overigens is het wel de mannen modellen want op mijn werk wilden ze niet aparte vrouwenkleding bestellen.

@Fitgurl @Samsam merci! dit helpt! ga ik alsnog niet voor de XXL maar wss wel voor L.
De mannen S/M is vergelijkbaar volgens de chart met vrouwen L/XL

Ohhh fuck, ik heb ook bioracer bedrijfskleding besteld, maar heb het in mijn normale wielrenmaat / maatje groter besteld :sweat_smile: Nouja we gaan het zien.

Wat vinden jullie een chille helm? Ik had deze besteld en qua hoofdomtrek zou het mijn maat moeten zijn, maar op zijn strakst vind ik hem toch nog een beetje wiebelig. Alle riempjes moet ik ook heel erg aantrekken waardoor er veel “over” blijft, dat vind ik irritant. Maar de helm zelf vind ik ook heel groot? Voor mijn gevoel steekt hij echt mega uit haha, ben net een paddestoel zo. Veiligheid is belangrijker natuurlijk, maar ik heb het idee dat ik misschien toch even verder moet kijken?

Ik heb de Specialized echelon 2! Was zo’n 100 euro volgens mij. Vind het een chille helm en heb het idee dat hij ook goed om mijn hoofd zit. Maar ik ben toen naar de fietsenwinkel gegaan en heb alle helmen gepast die ze hadden en heb met advies van de verkoper de best zittende gekocht!

Hebben jullie nog een tip voor een goede fietsbroek? Heb er nu 1 van de decathlon en merk al wel verschil, maar denk dat het nog beter kan.

Ik heb de Giro Agilis Woman nu erbij gekocht, vond deze wel mooi. Ik had ook getwijfeld over de Lazer Blade, maar vond die net iets minder toen ik hem op mijn hoofd had. En kask heeft ook mooie helmen, maar wel duur.

Ik draag meestal een S of 36/38, van zowel fiets- als dagelijkse kleding. Van Bioracer heb ik alles in dames maat M! En idd, het windstoppertje valt groot, die had bij mij ook een S mogen zijn.

@NoyraSoturi helmen koop ik eigenlijk altijd in de winkel zodat ik kan passen. Het is belangrijk dat ie fijn zit en niet klemt op de ene plek en te los voelt op de andere. Bij mijn hoofd is Giro vaak een match. En heb nu een Abus aventor, die is ook chique. Is wel een beetje bol bovenop, maar steekt niet uit aan de zijkanten.

Ik heb fietsbroeken van Assos en vind ze echt geweldig lekker zitten. Wel aan de prijs

2 likes

Thanks voor jullie advies @Max @Fitgurl en @Annajan ! In mijn omgeving is maar één winkel waar ze een beetje ruim aanbod van helmen hebben, maar die is gesloten helaas, dus ik heb zojuist maar een paar helmen bij hen besteld zodat ik zelf even kan passen welke goed zit :blush:

Mijn fiets staat nu bij de fietsenmaker voor wat reparaties en een algehele check-up, kan echt niet wachten tot ik erop kan fietsen! Ik heb er gisteren voor het eerst op gezeten (om naar de fietsenmaker te gaan dus, haha) en ik vond het wel een beetje spannend want het fietst toch wel anders dan anders. Maar wel echt heel leuk!

Hopelijk kunnen veel van jullie dit weekend al van een ritje in de zon genieten :blush:

4 likes

Ik ga vandaag een rit van 75km maken, heerlijk om weer kort-kort te fietsen. Het is al lang geleden dat ik zo ver gefietst heb, dus ben benieuwd.
Komende week gaat m’n fiets voor een kleine beurt naar de fietsenmaker, hopelijk voor het weekend dan weer helemaal klaar.

2 likes