Het wielrentopic

Haha, thanks, ik was echt kápot. Laatste stuk puur op mijn tandvlees gedaan, eenmaal thuis te moe om mijn sleutels te pakken, dus heb aangebeld en mijn vriend mijn fiets laten opbergen, terwijl ik zelf plat op de bank ging liggen. Ik had een leuk rondje gezien en dacht, ja die ga ik doen! Maar niet zo over de afstand nagedacht.

Wel echt prachtig fietsen nu zeg, perfect weer, lang licht, alles in bloei. En hele stukken waar ik gewoon de enige ben, heerlijk.

Oh ik had dus die Garmin Edge Expore besteld, maar ik vind de batterijduur echt dramatisch. Na 4uur is hij al bijna leeg en gaat hij in batterijbesparing, heel irritant. Terwijl een vriend een iets duurdere heeft waarbij de batterij na >100km nog voor driekwart vol is.

@NoyraSoturi jaa wat leuk!

2 likes

Oh ik was laatst 2 uur weg met de Garmin en had toen maar 10% minder batterij. Ik heb wel geluiden uit staan enzo, misschien scheelt dat?

Ik vind doordeweeks echt zo chill, een stuk rustiger op de bekende mooie routes

oh huh wat raar? Misschien moet ik deze terugsturen dan… Want dit vind ik echt niet fijn, wil wel vertrouwen hebben dat ik thuis kom. En ik wil gewoon het scherm kunnen zien eigenlijk

Oh wat gek, ik heb laatst meerdere keren gefietst zonder tussendoor op te laden (ook met Edge Explore). Dus misschien toch iets in de instellingen aanpassen? Want zou volgens mij wel wat langer mee moeten…

Ja precies, het hele voordeel van dat ding is dat je altijd een kaartje kunt zien. Vooral als je lange of onbekende route doet! Misschien nog een keer door je instellingen heen gaan…?

@crazyvibes @kleinmaargroot Nouja, inmiddels navigeert het redelijk goed op alleen de piepjes. Volgens mij heb ik ook niet iets raars in de instellingen staan, heb geen sensoren gekoppeld, alleen een waarschuwing voor een scherpe bocht, maar dat vind ik eigenlijk wel chill. Batterijbesparing doet hij alleen als hij onder de 10% komt, maar dat is dus al na 4uur…

Verder vind ik het een fantastisch ding hoor. De interface is totaal onlogisch, maar een route maken gaat heerlijk makkelijk, fiets altijd op mooie paden, haalt echt de drempel om te gaan fietsen voor me weg.

2 likes

Ik wil dat ook graag, alleen vraag ik me dan af waar we de fietsen moeten laten tijdens het eten. Hoe doen jullie dat?

Ja, ik zat me dit laatst ook af te vragen toen ik een groep wielrenners moeilijk zag doen met hun fietsen bij de ijssalon, haha. Maar er blijken dus wel sloten voor racefietsen te bestaan die heel klein en licht zijn, bijv. deze.

2 likes

Ik heb geen slot (vriend/trainingsmaatjes eigenlijk ook niet) maar kies dan een terras waar ze gewoon op kunnen staan (of iig pontificaal in het zicht). Eigenlijk zou ik hem ook aan een slot niet uit het zicht willen laten staan… De meeste terrassen naast (populaire) fietsroutes hebben daar geen problemen mee!

Ik heb een ski slotje, zet t meestal wel ook nog in het zicht. Is een dun ding, dus uiteindelijk met een tang zo doorgeknipt, maar kan niet zo meegenomen worden.

Anders: woon-werk met de racefiets :ok_hand:t2:
2 vliegen in 1 klap: fit blijven en na werk geen sport meer moeten doen (want de km’s zitten al in de benen) + geld verdienen (fietsvergoeding per km en benzine bespaard)

3 likes

Ik neem ze altijd mee het terras op, of zet ze ergens in het zicht!

Ah, nu vind ik het jammer dat mijn vriend niet fietst! Lijkt me echt leuk om met hem te gaan. Ik ga eigenlijk 80% van de keren alleen fietsen, wat ik ook heerlijk vind, want ik kom altijd helemaal opgeladen weer terug.

Bezig zijn met harder gaan was ik nooit zo mee bezig, maar ik merk dat ik nu na een jaar fietsen nog steeds altijd ongeveer even hard ga. Ik zou het toch wel leuk vinden daar wat verbetering in te zien, dus bijvoorbeeld bochten beter leren nemen, of toch een keer met hartslagband fietsen.

Oef, bijna 300km gefietst afgelopen week! Ben kapot, voel mijn billen nog nabranden!

5 likes

Ik heb voor het eerst 60km gefietst :partying_face: Ben helemaal kapot, maar geeft wel veel voldoening zo’n rit

7 likes

Ik ben terug met de zoveelste noob-vraag. Hoe navigeren jullie? Ik moet nu telkens stoppen om op de kaart te kijken. Is het een no go om je telefoon in houder aan je stuur te doen? :sweat_smile:

Neuh, boeien, gewoon doen. Ik stapte altijd duizend keer af om de route te bekijken. Je kunt ook knooppuntenroutes doen (die met een oortje voorgelezen worden), of afslagen/dorpen op mijn arm schrijven deed ik ook nog wel eens, en dan gewoon op de borden navigeren. Maar het makkelijkst is een garmin/wahoo denk ik, maar ja dan ben je al snel 200 euro verder.

Zo deed ik het bijvoorbeeld, maar was niet helemaal foolproof

3 likes

Ooh dit is slim, thanks! Gisteren weer verkeerd gefietst, dus ik ga dit de volgende keer proberen :sunglasses:

Lekker rond lunchtijd wezen fietsen. Rustig op de fietspaden in de natuur. Helaas wel in de bebouwde kom veel scholieren, haha. Maar zo lekker, midden op de dag. Na het douchen weer fris paar uurtjes werken, het breekt de dag zo mooi

1 like

Deze zojuist gekocht in een opwelling oeps

Ik draag altijd tweedehands van m’n broers dus eindelijk een eigen fietsshirt!

8 likes

Ik ga morgen op vakantie naar Italie en de fietsen gaan mee! Ben erg benieuwd hoe ik het fietsen daar vind

6 likes

Wat tof! Een aantal instagrammers die ik volg hebben onlangs gefietst in Italië, zag er top uit. Alleen lijkt het me wel eng om daar op de weg te fietsen op sommige delen, met snelle Italiaanse automobilisten

Maar veel plezier! Deel je af en toe een fotootje?

1 like