Het wielrentopic

Leuk, veel plezier!

Ik ben net terug, zo fijn met korte mouwen :heart_eyes: Drukte op de fietspaden viel me mee gelukkig. Wel echt heel veel groepen

2 likes

Ahhh dit weer vandaag! :heart_eyes: Zo heerlijk, lekker in mijn eentje door de provincie, was zo rustig. Alhoewel mijn strava echt overloopt vandaag, dus er waren genoeg andere fietsers.

Mijn vriend zei trouwens ook dat hij me altijd een stuk vrolijker thuis ziet komen dan wanneer ik wegga (ok afgezien een paar keer toen ik moe, koud, met bevroren tenen thuis kwam) Merk dat het zoveel goeds voor mijn humeur doet!

3 likes

Vanochtend weer eens een ritje gemaakt. Ook een stukje door het Amsterdamse bos gefietst, is daar zo mooi!
Jammergenoeg nog geen gebruik kunnen maken van het nieuwe zadel dat ik had besteld, want ik kwam er vanochtend achter dat ik niet de juiste inbussleutel had liggen en had geen zin om die eerst nog te moeten gaan kopen, dus met het oude zadel en een dik XXL incontinentieverband op pad gegaan en dat fietste eigenlijk best lekker :joy:

5 likes

Ugh ik heb mezelf overschat. Ben kapot en moet nog ruim 30km!

OK, ben thuis. 100km, op een werkdag, in mijn eentje, tijdens etenstijd. Wtf dacht ik?

Oh en nu wordt mijn activiteit niet geupload naar strava, hallo!

6 likes

Ik heb mijn eerste ritje gemaakt vandaag en vind het zo leuk! Echt heerlijk zo in het avondzonnetje.

6 likes

Wow haha, dat is wel mega enthousiast! Wel goed bezig zeg

1 like

Haha, thanks, ik was echt kĂĄpot. Laatste stuk puur op mijn tandvlees gedaan, eenmaal thuis te moe om mijn sleutels te pakken, dus heb aangebeld en mijn vriend mijn fiets laten opbergen, terwijl ik zelf plat op de bank ging liggen. Ik had een leuk rondje gezien en dacht, ja die ga ik doen! Maar niet zo over de afstand nagedacht.

Wel echt prachtig fietsen nu zeg, perfect weer, lang licht, alles in bloei. En hele stukken waar ik gewoon de enige ben, heerlijk.

Oh ik had dus die Garmin Edge Expore besteld, maar ik vind de batterijduur echt dramatisch. Na 4uur is hij al bijna leeg en gaat hij in batterijbesparing, heel irritant. Terwijl een vriend een iets duurdere heeft waarbij de batterij na >100km nog voor driekwart vol is.

@NoyraSoturi jaa wat leuk!

2 likes

Oh ik was laatst 2 uur weg met de Garmin en had toen maar 10% minder batterij. Ik heb wel geluiden uit staan enzo, misschien scheelt dat?

Ik vind doordeweeks echt zo chill, een stuk rustiger op de bekende mooie routes

oh huh wat raar? Misschien moet ik deze terugsturen dan
 Want dit vind ik echt niet fijn, wil wel vertrouwen hebben dat ik thuis kom. En ik wil gewoon het scherm kunnen zien eigenlijk

Oh wat gek, ik heb laatst meerdere keren gefietst zonder tussendoor op te laden (ook met Edge Explore). Dus misschien toch iets in de instellingen aanpassen? Want zou volgens mij wel wat langer mee moeten

Ja precies, het hele voordeel van dat ding is dat je altijd een kaartje kunt zien. Vooral als je lange of onbekende route doet! Misschien nog een keer door je instellingen heen gaan
?

@crazyvibes @kleinmaargroot Nouja, inmiddels navigeert het redelijk goed op alleen de piepjes. Volgens mij heb ik ook niet iets raars in de instellingen staan, heb geen sensoren gekoppeld, alleen een waarschuwing voor een scherpe bocht, maar dat vind ik eigenlijk wel chill. Batterijbesparing doet hij alleen als hij onder de 10% komt, maar dat is dus al na 4uur

Verder vind ik het een fantastisch ding hoor. De interface is totaal onlogisch, maar een route maken gaat heerlijk makkelijk, fiets altijd op mooie paden, haalt echt de drempel om te gaan fietsen voor me weg.

2 likes

Ik was wel benieuwd hoe dit bij jullie zit, want ik merk dat het best wel verschilt in mijn wielrennende omgeving.

Wat zijn de grootste redenen dat jij wielrent? Je mag er max 3 kiezen

• De sportieve uitdaging (altijd harder gaan)
  • Wat van de omgeving zien
  • Quality time met partner/vrienden
  • Fit worden/blijven
  • Genieten van lekker weer/buiten zijn
  • Anders?

0 stemmers

Grappig om jullie antwoorden te zien (had ‘m wel helaas op anoniem laten staan zie ik). In mijn omgeving heb ik dus veel strava-gekkies die echt super gefocust zijn op hoeveel en hoe hard iedereen fietst. Vind het nooit zo leuk om met hun te fietsen omdat ik het meer doe voor wat van de omgeving zien, lekker weer, etc.

En waar ik dus achterkwam dat bij mij een grote drijfveer is: in het weekend een lang rondje (3 a 4 uur fietsen bijv) met m’n vriend vind ik zooo’n fijn quality time moment. We kunnen dan altijd goed praten en voelt echt als een mini vakantie als de zon lekker schijnt

4 likes

Ik wil dat ook graag, alleen vraag ik me dan af waar we de fietsen moeten laten tijdens het eten. Hoe doen jullie dat?

Ja, ik zat me dit laatst ook af te vragen toen ik een groep wielrenners moeilijk zag doen met hun fietsen bij de ijssalon, haha. Maar er blijken dus wel sloten voor racefietsen te bestaan die heel klein en licht zijn, bijv. deze.

2 likes

Ik heb geen slot (vriend/trainingsmaatjes eigenlijk ook niet) maar kies dan een terras waar ze gewoon op kunnen staan (of iig pontificaal in het zicht). Eigenlijk zou ik hem ook aan een slot niet uit het zicht willen laten staan
 De meeste terrassen naast (populaire) fietsroutes hebben daar geen problemen mee!

Ik heb een ski slotje, zet t meestal wel ook nog in het zicht. Is een dun ding, dus uiteindelijk met een tang zo doorgeknipt, maar kan niet zo meegenomen worden.

Anders: woon-werk met de racefiets :ok_hand:t2:
2 vliegen in 1 klap: fit blijven en na werk geen sport meer moeten doen (want de km’s zitten al in de benen) + geld verdienen (fietsvergoeding per km en benzine bespaard)

3 likes

Ik neem ze altijd mee het terras op, of zet ze ergens in het zicht!

Ah, nu vind ik het jammer dat mijn vriend niet fietst! Lijkt me echt leuk om met hem te gaan. Ik ga eigenlijk 80% van de keren alleen fietsen, wat ik ook heerlijk vind, want ik kom altijd helemaal opgeladen weer terug.

Bezig zijn met harder gaan was ik nooit zo mee bezig, maar ik merk dat ik nu na een jaar fietsen nog steeds altijd ongeveer even hard ga. Ik zou het toch wel leuk vinden daar wat verbetering in te zien, dus bijvoorbeeld bochten beter leren nemen, of toch een keer met hartslagband fietsen.

Oef, bijna 300km gefietst afgelopen week! Ben kapot, voel mijn billen nog nabranden!

5 likes