Het wielrentopic

Coohool! Veel plezier en succes, naar welk gebied ga je?

1 like

Kort naar Comomeer, daarna naar Toscane

1 like

Hoe is het daar, mooie tochten gemaakt?

Ik ga morgenochtend weer een wat langer tochtje, nu al zin in. Lekker aan het plannen met mijn Garmin. Ik wil veel natoer

Bij Como niet gefietst, veel tunnels waar auto’s ook hard rijden en we hadden geen lampjes. Vandaag eerste tocht gemaakt en lampjes gekocht voor morgen want dan moeten we een tunnel door. Maken dan een ronde deels door Pisa.
We hadden hier ook goed kunnen klimmen hier maar allebei geen schijfremmen dus durven de afdaling dan niet zo goed aan :sweat_smile:

Moet wel wennen aan het fietsen hier. Soms heb je het gevoel dat je een snelweg op fietst maar dat is dan een 70km weg.

2 likes

Ai dat klinkt wel tricky met die auto’s! Had ik niet bij stilgestaan. Wel mooie vergezichten zeker?
Succes!!

Ja het is prachtig! Vind het af en toe wel echt even spannend :sweat_smile: De mooiste vergezichten niet kunnen vastleggen gezien de 70km weg. Het lukt me niet om een foto te uploaden, krijg een foutmelding.

1 like

Ik heb nog nooit gewielrend in het buitenland, lijkt me oprecht wel onwennig ofzo. Zeker als het niet zulke fijne fietspaden zoals in NL zijn! Wel leuk dat je samen bent

Ik was dit weekend weer fietsen in Limburg. Man, wat een gezeik met fietsen in de trein zeg, zeker voor een fietsland als Nederland. In België en Duitsland heb je toch speciale coupés, waar ze veilig staan, en waar je kan reserveren voor een plekje. Hier is het: hier heb je een stukje trein, succes ermee, hopelijk komt er geen dikke ebike tegenaan te staan.

Maar goed, was wel weer mooi! Vond het wel jammer dat we wat meer naar het noorden gefietst zijn, dus alle bekende klimmetjes zaten er niet in. Jammer, want had in mijn hoofd zitten dat ik de Eyserbosweg nog een keer wilde proberen! (is me de vorige keer niet gelukt) En de wegen waren daar echt wel slechter dan wat ik van de vorige keer gewend was, slecht en smal asfalt.

2 likes

Vanochtend door de ‘glooiende’ heuvels van Toscane gefietst. Prachtig uitzicht maar ben wel gesloopt :sweat_smile: 640 hoogtemeters in 35km.

Nog lang niet het mooiste uitzicht maar dan konden we elke km wel stoppen :heart_eyes:

18 likes

oh wauw, nu wil ik mijn fiets ook mee hebben eigenlijk :heart_eyes:

1 like

Aaahhh zo lekker dit :heart_eyes::heart_eyes: Omg haha. Geweldig

En @Max Ja vind ik ook wel wat behelpen allemaal. Ik ga het liefst met de auto en de seasucker bovenop. Kan ik erna ook stinken zonder dat ik me opgelaten voel haha.

Ik krijg door jullie verhalen ook zin om weer eens ergens anders dan m’n eigen provincie te fietsen. Snel plannen

1 like

Respect voor jullie! Ik heb me gisteren aan de Amerongse Berg gewaagd en vond dat al een redelijke uitdaging, haha.

(edit: en niet één keer verdwaald dankzij @crazyplantlady 's tape-tip!)

4 likes

Leuk! Ja, is prima te doen. Als je de Bergweg helemaal af fietst, kun je nog een stuk lekker door de polder trappen richting Scherpenzeel/Barneveld of wat meer door het bos richting Woudenberg, het Henschotermeer en zo. Wat volgens mij ook leuk is maar wat ik niet heb gedaan is het fietspad volgen langs de Lunterse Beek naar Amersfoort, daar kun je via Scherpenzeel komen geloof ik. In het bos rondom de Amerongse Berg zelf is volgens mij wel (bijna?) alles onverhard.

2 likes

@Neverfull Mooi!

Ik wil uiteindelijk ook wel klimmetjes gaan doen, maar ben nu vooral nog bezig met m’n afstand vergroten. Wil graag nog een keer een rondje over de Oosterscheldekering en Zeelandbrug, is ongeveer 90km + veel wind, maar wel heel mooi.

Net terug van een klein rondje. Voel me altijd een beetje Freek Vonk tijdens het hardlopen en fietsen :joy:

OVERAL DIEREN!

4 likes

Is de beklimming ook op een onverhard pad?

__

Ik ben de laatste weken weer wat meer aan het fietsen (3x per week) en merk het aan m’n gemiddelde snelheid. Echt leuk. Soms ga ik maar een uurtje en zelfs dat loont dus gewoon ook

1 like

Nee, is gewoon een asfaltweg.

1 like

Ik wielren niet maar heb wel een spiksplinternieuwe spinning fiets :sparkles: heeft iemand een aanrader voor een fijn fietsbroekje? Ik heb ongeveer maat 38 maar wel flinke heupen. Ik dacht ik haal even iets bij decathlon maar las daar heel veel wisselende reviews bij verschillende modellen. Of is t gewoon lastig en moet ik echt wat winkels af? Ik ga niet echt uren lang erop zitten maar wil t wel een paar keer per week 20-45 minuten doen.

1 like

Gewoon lekker bij de Decathlon halen hoor. Al mijn fietsbroekjes zijn daarvan, 1 goedkope en 2 iets duurdere, en die vind ik al jaren top. Zeker als je max een uur op een fiets zit heb je echt geen high tech broekje nodig.

1 like

Ja ik vind ze ook prima, zeker voor een wat korte afstand/tijd. Schijnen soms wel een beetje door, maar dat zou je even moeten testen of voor jezelf bedenken of dat uitmaakt als je thuis zelf spint

1 like

@Bubbless @floreales ahh nou ik ga dan toch maar even daar langs de winkel dat zit vlakbij, als ik op de site keek las ik zoveel verschillende mening en dan kan je daar zo in verdrinken. Ik raak dan helemaal ontmoedigd haha. Doorschijnen maakt inderdaad niet zoveel uit voor thuis!

1 like