Het wielrentopic

Ik heb voor het eerst 60km gefietst :partying_face: Ben helemaal kapot, maar geeft wel veel voldoening zo’n rit

7 likes

Ik ben terug met de zoveelste noob-vraag. Hoe navigeren jullie? Ik moet nu telkens stoppen om op de kaart te kijken. Is het een no go om je telefoon in houder aan je stuur te doen? :sweat_smile:

Neuh, boeien, gewoon doen. Ik stapte altijd duizend keer af om de route te bekijken. Je kunt ook knooppuntenroutes doen (die met een oortje voorgelezen worden), of afslagen/dorpen op mijn arm schrijven deed ik ook nog wel eens, en dan gewoon op de borden navigeren. Maar het makkelijkst is een garmin/wahoo denk ik, maar ja dan ben je al snel 200 euro verder.

Zo deed ik het bijvoorbeeld, maar was niet helemaal foolproof

3 likes

@NoyraSoturi ik hoorde laatst ook nog een andere tip: op schilderstape de dorpjes onder elkaar schrijven waar je door gaat, en dat op je frame plakken. Vond ik best slim (en denk beter leesbaar dan op je arm haha).

Maar m’n vriend heeft nu een garmin dus wij hebben dat probleem niet meer haha. Hiervoor idd de dorpjes onthouden, of af en toe afstappen en google maps erbij pakken

1 like

Ooh dit is slim, thanks! Gisteren weer verkeerd gefietst, dus ik ga dit de volgende keer proberen :sunglasses:

Lekker rond lunchtijd wezen fietsen. Rustig op de fietspaden in de natuur. Helaas wel in de bebouwde kom veel scholieren, haha. Maar zo lekker, midden op de dag. Na het douchen weer fris paar uurtjes werken, het breekt de dag zo mooi

1 like

Deze zojuist gekocht in een opwelling oeps

Ik draag altijd tweedehands van m’n broers dus eindelijk een eigen fietsshirt!

8 likes

Ik ga morgen op vakantie naar Italie en de fietsen gaan mee! Ben erg benieuwd hoe ik het fietsen daar vind

6 likes

Wat tof! Een aantal instagrammers die ik volg hebben onlangs gefietst in Italië, zag er top uit. Alleen lijkt het me wel eng om daar op de weg te fietsen op sommige delen, met snelle Italiaanse automobilisten

Maar veel plezier! Deel je af en toe een fotootje?

1 like

Coohool! Veel plezier en succes, naar welk gebied ga je?

1 like

Kort naar Comomeer, daarna naar Toscane

1 like

Hoe is het daar, mooie tochten gemaakt?

Ik ga morgenochtend weer een wat langer tochtje, nu al zin in. Lekker aan het plannen met mijn Garmin. Ik wil veel natoer

Bij Como niet gefietst, veel tunnels waar auto’s ook hard rijden en we hadden geen lampjes. Vandaag eerste tocht gemaakt en lampjes gekocht voor morgen want dan moeten we een tunnel door. Maken dan een ronde deels door Pisa.
We hadden hier ook goed kunnen klimmen hier maar allebei geen schijfremmen dus durven de afdaling dan niet zo goed aan :sweat_smile:

Moet wel wennen aan het fietsen hier. Soms heb je het gevoel dat je een snelweg op fietst maar dat is dan een 70km weg.

2 likes

Ai dat klinkt wel tricky met die auto’s! Had ik niet bij stilgestaan. Wel mooie vergezichten zeker?
Succes!!

Ja het is prachtig! Vind het af en toe wel echt even spannend :sweat_smile: De mooiste vergezichten niet kunnen vastleggen gezien de 70km weg. Het lukt me niet om een foto te uploaden, krijg een foutmelding.

1 like

Ik heb nog nooit gewielrend in het buitenland, lijkt me oprecht wel onwennig ofzo. Zeker als het niet zulke fijne fietspaden zoals in NL zijn! Wel leuk dat je samen bent

Ik was dit weekend weer fietsen in Limburg. Man, wat een gezeik met fietsen in de trein zeg, zeker voor een fietsland als Nederland. In België en Duitsland heb je toch speciale coupés, waar ze veilig staan, en waar je kan reserveren voor een plekje. Hier is het: hier heb je een stukje trein, succes ermee, hopelijk komt er geen dikke ebike tegenaan te staan.

Maar goed, was wel weer mooi! Vond het wel jammer dat we wat meer naar het noorden gefietst zijn, dus alle bekende klimmetjes zaten er niet in. Jammer, want had in mijn hoofd zitten dat ik de Eyserbosweg nog een keer wilde proberen! (is me de vorige keer niet gelukt) En de wegen waren daar echt wel slechter dan wat ik van de vorige keer gewend was, slecht en smal asfalt.

2 likes

Vanochtend door de ‘glooiende’ heuvels van Toscane gefietst. Prachtig uitzicht maar ben wel gesloopt :sweat_smile: 640 hoogtemeters in 35km.

Nog lang niet het mooiste uitzicht maar dan konden we elke km wel stoppen :heart_eyes:

18 likes

oh wauw, nu wil ik mijn fiets ook mee hebben eigenlijk :heart_eyes:

1 like

Aaahhh zo lekker dit :heart_eyes::heart_eyes: Omg haha. Geweldig

En @Max Ja vind ik ook wel wat behelpen allemaal. Ik ga het liefst met de auto en de seasucker bovenop. Kan ik erna ook stinken zonder dat ik me opgelaten voel haha.

Ik krijg door jullie verhalen ook zin om weer eens ergens anders dan m’n eigen provincie te fietsen. Snel plannen

1 like