Het wielrentopic

Respect voor jullie! Ik heb me gisteren aan de Amerongse Berg gewaagd en vond dat al een redelijke uitdaging, haha.

(edit: en niet één keer verdwaald dankzij @crazyplantlady 's tape-tip!)

4 likes

Leuk! Ja, is prima te doen. Als je de Bergweg helemaal af fietst, kun je nog een stuk lekker door de polder trappen richting Scherpenzeel/Barneveld of wat meer door het bos richting Woudenberg, het Henschotermeer en zo. Wat volgens mij ook leuk is maar wat ik niet heb gedaan is het fietspad volgen langs de Lunterse Beek naar Amersfoort, daar kun je via Scherpenzeel komen geloof ik. In het bos rondom de Amerongse Berg zelf is volgens mij wel (bijna?) alles onverhard.

2 likes

@Neverfull Mooi!

Ik wil uiteindelijk ook wel klimmetjes gaan doen, maar ben nu vooral nog bezig met m’n afstand vergroten. Wil graag nog een keer een rondje over de Oosterscheldekering en Zeelandbrug, is ongeveer 90km + veel wind, maar wel heel mooi.

Net terug van een klein rondje. Voel me altijd een beetje Freek Vonk tijdens het hardlopen en fietsen :joy:

OVERAL DIEREN!

4 likes

Is de beklimming ook op een onverhard pad?

__

Ik ben de laatste weken weer wat meer aan het fietsen (3x per week) en merk het aan m’n gemiddelde snelheid. Echt leuk. Soms ga ik maar een uurtje en zelfs dat loont dus gewoon ook

1 like

Nee, is gewoon een asfaltweg.

1 like

Ik wielren niet maar heb wel een spiksplinternieuwe spinning fiets :sparkles: heeft iemand een aanrader voor een fijn fietsbroekje? Ik heb ongeveer maat 38 maar wel flinke heupen. Ik dacht ik haal even iets bij decathlon maar las daar heel veel wisselende reviews bij verschillende modellen. Of is t gewoon lastig en moet ik echt wat winkels af? Ik ga niet echt uren lang erop zitten maar wil t wel een paar keer per week 20-45 minuten doen.

1 like

Gewoon lekker bij de Decathlon halen hoor. Al mijn fietsbroekjes zijn daarvan, 1 goedkope en 2 iets duurdere, en die vind ik al jaren top. Zeker als je max een uur op een fiets zit heb je echt geen high tech broekje nodig.

1 like

Ja ik vind ze ook prima, zeker voor een wat korte afstand/tijd. Schijnen soms wel een beetje door, maar dat zou je even moeten testen of voor jezelf bedenken of dat uitmaakt als je thuis zelf spint

1 like

@Bubbless @floreales ahh nou ik ga dan toch maar even daar langs de winkel dat zit vlakbij, als ik op de site keek las ik zoveel verschillende mening en dan kan je daar zo in verdrinken. Ik raak dan helemaal ontmoedigd haha. Doorschijnen maakt inderdaad niet zoveel uit voor thuis!

1 like

Ik werd gek van de hoeveelheid fietsers in de plaats waar ik woon en dat je op smalle paadjes eigenlijk gewoon beter een alarm bij je kunt hebben dan je fietsbel. Dus ik heb mijn fiets bij mijn ouders gezet voor de zomer. Nu ga ik om het weekend daarheen om te fietsen en het is zo chill! Super mooie omgeving ook, ben vandaag rondom een meer door het bos gefietst en gewoon maar 1x mijn bel hoeven gebruiken. Was echt een goed idee dit.

Zijn er trouwens meer mensen die enorm last krijgen van hun polsen na ongeveer een uur? Zo kut, want daardoor kan ik eigenlijk helemaal niet lang fietsen. Hoop dat het vanzelf weggaat met meer training, maar als iemand nog iets weet ben ik daar ook heel blij mee! Zelfs als ik mijn handen steeds anders houd, dan blijft het pijn doen.

Ik kreeg altijd last van mijn polsen omdat ik veel te veel op mn armen leunde. Nu heb ik me bij mn nieuwe fiets helemaal op laten meten en leun ik bewust minder op mn armen.

1 like

Denk inderdaad dat ik er ook wel te veel op leun, want ik doe dat bij normaal fietsen al. En dat ik ze te gespannen hou ofzo (ik ben ook dag en nacht aan het kaakklemmen). Kan misschien idd nog wel even proberen om het stuur iets hoger te doen, zodat ik niet zo naar voren en op mijn polsen leun.

1 like

Ik heb dezelfde maat, incl. de brede heupen, en ik vind van de Decathlon deze echt prima! Ik heb maat M genomen en die zit top.

1 like

Ohh! Ga ik die zeker even aanpassen, thanks!

Ik wil deze weken in alle provincies fietsen (rond de 25-35 km, zodat ik misschien 2 provincies in 1 dag kan doen). Maar veel gewone fietsroutes zitten misschien ook vol met paden van klinkertjes of andere ondergrond, niet ideaal…

Dus mijn vraag: als jij niet in Utrecht/Gelderland/Zuid-Holland woont, heb je een leuke aanrader voor een wielrenroute in jouw provincie? :biggrin:

3 likes

Je kunt rond het Lauwersmeer in Friesland een mooi rondje van ± 40 fietsen!

1 like

Net een weekje begonnen met wielrennen. Eerst een fiets geleend om het uit te proberen en heel toevallig kwam er al snel via marktplaats een leuke en betaalbare beginfiets voorbij.

Nu in totaal 3x gefietst en ga het steeds een beetje opbouwen want mijn conditie is echt laag op dit moment :sweat_smile:

Vandaag kwam ik tijdens het fietsen nog een mooie wolk tegen :heart:

14 likes

Wij zijn aan het nadenken over een korte fietsvakantie binnen Europa.
We zouden met onze auto gaan en onze fietsen meenemen. We kijken vooral naar Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Noord-Italië :slight_smile:
Iemand leuke omgevingen/tips/ervaringen om goed te kunnen wielrennen?

Wil je bergen of liever vlak of meer heuveltjes/glooiend? Afgelopen jaren veel bergen gefietst tijdens trainingsweken; hierbij mijn lijstje :smiley:

Voor bergen: Franse Alpen (Le Bourg d’oisons, Allemond, Auris-en-Oisans), Zwitserse Alpen (Thun), Entrechaux/Bedoin/Malaucene (Mt Ventoux, ook Frankrijk en daar ook goed glooiend te fietsen) en voor Italië in de buurt van de Stelvio. Ik heb in al die regio’s gefietst, de Franse alpen zijn favoriet!

Glooiend Frankrijk: Picardië, Normandië of de Franse ardennen. Laatste ben ik zelf niet geweest, eerste echt top! In de Jura kan je ook goed fietsen, dan zou je eventueel ook nog naar Zwitserland kunnen. In Italië schijn je bij het gardameer ook mooi te kunnen fietsen maar ik weet niet of dat voornamelijk gravel/mtb paden zijn. Zelf dus niet geweest; wel mensen van mijn vereniging :smiley:

In Zwitserland kan je ook goed wat vlakker fietsen, mijn opa en oma hebben dat veel gedaan, rondom de Bodensee en bij Basel.

3 likes

Jaaa ik heb mn eerste wielrenfiets gekocht. Helemaal blij mee, tweedehands maar het profiel zit nog helemaal op de banden en remblokjes als nieuw. Nog geen klikpedalen maar eerst maar een paar keer infietsen. Kan gelukkig de kleren en helm enzo van mn vriend op dus het was een relatief kleine investering. Jammer dat het nu zulk weer is want met die dunne bandjes durf ik niet op de natte weg haha

Zoveel zin om mooie rondjes te gaan fietsen. Bijvoorbeeld lauwersoog idd. De natuur is zo mooi nu. Kom ik ei delijk eens wat verder dan de rondjes hardlopen van 10-20 km :star_struck:

12 likes