Ooooh net geweest in korte broek en korte mouwen. Kon mákkelijk, heerlijk gefietst, voel me helemaal alleen mn dure castelli broek irriteert toch. Heb een hele gevoelige huid dus die ribbels gaan irriteren. Misschien te strak of misschien echt door de ribbels maar ga toch maar een nieuwe aanschaffen denk ik. En dan deze gebruiken voor korte ritjes
Haha ah dat ziet er echt kriebelig uit!
Ik heb net m’n bandjes opgepompt. Straks even ketting smeren en dan weer genieten! Echt zin in. Korte broek en mouwen denk ik, hè? Zo fijn dat thuiswerken, extra lange pauze en dan gewoon wat langer doorwerken!
Gelukkig tijdens niet last van! Gister had ik armstukken mee voor het opwarmen en die had ik binnen 10 min af. Dat is écht fijn aan thuiswerken he, geniet ervan!
ik wilde mezelf een nieuwe racefiets kado geven met schijfremmen en meer versnellingen omdat ik binnenkort naar zuid frankrijk ga met mn vriend. Bijna 1000 euro. Hebben oplichters die hele website gekopieerd! Ik had ideal aangeklikt maar werd vervolgens (gelukkig) niet doorgelinkt. Toen kreeg ik eerst een mail dat er eerst gekeken moest worden of er voorraad was en daarna betalen (?). Oke vaag dacht ik. Krijg io vandaag een mail met betalingsgegevens, een tsjechisch rekeningnr en een gekke naam. Ging ik googlen en toen zag ik dat ze .nl hebben gewisseld naar .com. Was me nooit opgevallen.
Dus voor jullie: fietsenland.com is een oplichting site. Staat ook geregistreerd bij de politie zag ik later.
Wow wat een geluk dat je nog niet betaald hebt!!
Ik zie inderdaad in hun algemene voorwaarden een KvK nummer wat helemaal niet bestaat, en ook “Fietsenland” kun je in het handelsregister helemaal niet vinden.
Een site als deze zou je toch een DDOS aanval gunnen!
Wow wat goed dat je er op tijd achter kwam! Ik ging uit nieuwsgierigheid toch even die site bekijken en:
Ten eerste is het een sport en het is nuttig voor een groeiend organisme
wil nog even zeggen dat ik dit ook doe haha, ik ben niet zo van de ‘echte’ fietskleding. Ik draag gewoon wat lekker zit, ga echt niet zo veel geld uitgeven aan kleding die vaak nog lelijk is ook. In de winter draag gewoon alles wat warm is, soms een joggingbroek over een legging heen ook. En in de zomer wil ik geen lelijke tan lines krijgen haha dus dan draag ik zo kort mogelijke broekjes en verschillende hemdjes. Oja en al mn spul (telefoon enzo) stop ik in een klein rugtasje dat ik altijd draag, vind ik veel fijner dan die vakken in je shirt zo laag op je rug.
Wat een heerlijke week, al een aantal keer gefietst. Ik had voorheen een spiraal en menstrueerde dus niet, deze is nu weg en ben dus deze week ongesteld maar pfoe…dan doet fietsen wel iets meer pijn. Het is allemaal iets meer gezwollen down under, dus moet iedere 2 minuten een nieuwe positie vinden desondanks heerlijk gefietst deze week en het is nog niet voorbij!
Ohhhhh dat is het! Ik fietste vandaag ook voor het eerst terwijl ik ongesteld was maar het zat zo kut () daar beneden. Maar dat zal het wel zijn!
Heb vandaag ook 40km gefietst heeerlijk. Met blote benen (wel met armstukken). Zaterdag weer
Oh wat fijn dat ik een medelotgenoot heb, sorry voor jou
Heb vandaag ook zoiets gefietst, heerlijk hè? Kan echt niet wachten om zaterdag of zondag weer op de fiets te stappen. Geniet er lekker van!
Ik ben er echt een beetje uit zeg… Na lange tijd mijn fiets it de berging gehaald. Maar op de banden (platte vlak) zit echt 0 profiel, is gewoon glad. “Hoorde” dat nou of is het tricky.
Ik overweeg een nieuwe fiets te gaan kopen dus ik heb eigenlijk geen zin om veel in deze te gaan investeren
Wat voor banden zijn het? Sommige banden hebben van zichzelf weinig profiel. In veel banden zit een klein gaatje/deukje, als die tot de oppervlakte gesleten zijn, zijn je banden echt op. En als je nu nieuwe banden zou kopen kan je die ook weer voor een nieuwe fiets gebruiken, dus dan is het niet zo zonde
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met af en toe woon-werk op de racefiets? Ben benieuwd of het een beetje te doen is, wat je mee moet nemen en hoe je dat het handigst doet. (40km enkele reis)
Ik heb altijd een jeans, T-shirt, trui/vest en een paar schoenen op mijn werk liggen in mijn locker. Ik weet niet of je ook douches hebt op je werk? Ik heb ook standaard een handdoek en shampoo in mijn locker liggen om mij snel even op te frissen, wat wel prettig is na een rit op de racefiets. Die spullen neem ik dan mee als ik met de auto ben. Lampjes als je echt vroeg moet vertrekken al de avond ervoor monteren op je fiets, je fietskleren klaarleggen zodat je die niet meer moet zoeken enz… zijn wel tips die ik je al kan meegeven
Ik raad wel een ergonomische rugzak aan, dat zit echt veel prettiger tijdens een rit naar het werk dan een rugzak van Eastpak bijvoorbeeld
Ik kan het alsinds wel aanraden! Vanaf maart tem eind oktober rij ik wekelijks met de racefiets naar het werk. Niet elke dag, want ik moet altijd om 5u45 vertrekken dus ook vroeg opstaan… maar het is wel chill. Vooral naar huis gaan is super ontspannend
Ik werk in uniform, dus ik hoef alleen maar ondergoed mee te nemen. Als je geen plek hebt om je kleren uit te hangen kan een extra fietsshirt ook fijn zijn. Wij hebben handdoeken in de kleedkamer, dus dan neem ik alleen een minidouchegel en gezichtscrème mee.
Bij ons kan de fiets in de stalling, er is een speciaal racefietsrek, maar moet je dan wel een eigen slot meenemen, er zijn ook mensen die vaak gaan die hun slot daar aan het rek laten hangen als ze ‘s avonds naar huis fietsen.
Belangrijkste wat mij betreft: keiveel eten, ik kan echt de hele dag door bunkeren als ik ‘s ochtends al gefietst heb, dus ik neem of heel veel mee, of ik zorg de dag ervoor dat er een voorraadje in m’n kluisje ligt.
Bedankt voor jullie antwoorden. Vind het best spannend maar ga het gewoon een keer proberen.
Vandaag mn langste rit alleen gedaan, net geen 55km en voel me dikke prima! Heb ook best rustig aan gedaan, een keer plaspauze en wat eten en daarna nog ergens snel lunchen (hongerrrr). Op het terras dus had het daarna ijskoud. En hoewel het bijna niet waaide was 30 km tegen de wind in toch niet zo’n topidee. Én ik had een korte broek aan, dat was echt veel te positief haha
Eigenlijk wat hier al genoemd is, de dag ervoor alvast wat kleren en je toilettas op werk neerzetten. Ik vergeet dit vaak en dan neem ik alles in m’n seat pack (heb zelf eentje van ortlieb, fijn ding) mee, die gebruik ik normaal voor bikepacken. Een goede rugzak met een band om je borst en middel is ook goed te doen, alleen vind ik het fijner als er nog lucht langs m’n rug kan stromen zodat ie niet te nat blijft van het zweet. En wat @Merel zegt, veeel eten overdag, vocht aanvullen en reepjes meenemen voor op de terugweg. Super stoer dat je het gaat proberen! En als je heen en terug te ver of te spannend vindt voor een eerste keer kun je ook heen fietsen en terug met de trein.
@Chicago Oehh goed bezig, mooie afstand! Echt vet raar weer was het hè! In het zonnetje zweten, maar wel een fris windje. Had zelf arm- en beenstukken, maar alsnog goed koud gekregen uiteindelijk.
Ik kreeg voor m’n verjaardag een nieuwe (tweedehands) fiets! Heel blij mee want m’n vorige fiets had kleinere wielen en nu kan je er toch wat sneller / meer mee. Mijn vorige fiets paste bijvoorbeeld ook niet in de tacx die we hebben.
Hoe gaat het fietsen bij de rest? Heb er echt weer zin in met dit mooie weer
Mooi ding! Wat voor frame maat is het? hij lijkt best groot