Het wielrentopic

Zooo vandaag van west naar oost gefietst in een rechte lijn, van m’n huis naar mijn moeder. Heerlijk met die wind in de rug. Tikten af en toe dan 35 km p/u aan maar ik vind dat ook echt eng worden hoor.

5 likes

Wow, wat een mooie :heart_eyes: vind de kleuren echt heel tof!

Ik post hier inmiddels jaarlijks over, maar ik heb me weer eens aangemeld voor Limburgs Mooiste, en echt elk jaar zodra ik me aanmeld verlies ik elke motivatie om te fietsen. Alsof er zodra er druk achter lig ik niet meer durf. Zelfs met het prachtige weer van de laatste weken ben ik niet wezen fietsen, want het ‘moet’. Zo stom. Meer mensen daar last van?

Ik was in maart echt heerlijk bezig maar inmiddels zit ik weer twee maanden in een dipje.

1 like

Ik ben gegaan! En het was loodzwaar! Wel echt confronterend hoor, had het idee dat het vorig jaar in limburg beter ging. Maar goed toen was ik ook wel wat lichter en had ik beter getraind. Nu moest ik regelmatig van mn fiets afstappen omdat de klim gewoon niet lukte.

Nu hopelijk weer rondjes rijden gewoon voor de leuk :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Goed gedaan! Geeft vast voldoening?

Ik moet altijd een drempel over om weer te starten in het nieuwe seizoen: geen fietsconditie meer over, fiets weer gereed moeten maken. Dit laatste heb ik een paar weken geleden al gedaan, maar heb mezelf er alsnog niet toe kunnen zetten om weer te beginnen. Ik ga dan toch makkelijker een rondje hardlopen. Hopelijk deze week dan met dit goede weer :cool:

Ik ben inmiddels wel aan het sparen voor een fietstrainer dus hopelijk kan ik die straks aanschaffen zodat ik ook makkelijker kan fietsen met slecht weer of in de wintermaanden

Ugh die harde wind steeds, haat het als het zo om je oren klappert :tired_face: kan niet wachten tot windstille zomerdagen

2 likes

Daarvoor kun je cat ears gebruiken! Werkt goed tegen het geruis. Wel even cycling bij je zoekterm zetten, anders krijg je andere resultaten :joy_cat:

Wat goed dat je gegaan bent @Max! Hoop dat je er met een goed gevoel op terugkijkt. En nu weer lekker ontspannen rondjes fietsen :smile:

1 like

Wow nog nooit van gehoord, wat inventief :joy: Voor mij zal het niet helpen, ik fiets zonder helm. Ik fiets ook niet hard, zit niet vastgeklikt, ben nooit bezig om een goede tijd neer te zetten etc.

Ah jammer, dan heb je er niks aan inderdaad.

Oh dat ga ik proberen, thanks!

Ik wil zeker niet de moraalridder uithangen, maar overweeg toch om een helm te dragen.

Ja je ziet er belachelijk oncharmant uit, maar het beschermt wel je hoofd tegen hersenletsel.

En zelfs als je zelf niet hard fietst, kun je nog altijd door een roekeloze scooter geschept worden, vallen door een plots overstekende kat etc. Ik ken zelfs iemand die een hersenschudding had door een val doordat ze een stoeprandje verkeerd hadden ingeschat.

4 likes

Ik moest ook weer over een drempel heen om weer op de fiets te stappen, ik maakte het steeds zo’n groot ding in mijn hoofd en ging dan maar niet. Was echt nergens voor nodig want vanmiddag toch gegaan en enorm genoten, heerlijk 50 km in het zonnetje. Had daarna wel een lading dode vliegjes in m’n sportbh en zelfs een dode vlinder in mijn shirt (?!), echt ranzig :sob: Maar alsnog, worth it!

2 likes

Ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk, daarom was ik mezelf al aan het indekken. Maar voor mij is fietsen echt een activiteit waarbij ik me lekker en vrij wil voelen, en daarom draag ik geen helm. Het gaat me er niet eens om dat het oncharmant is, toen ik in Berlijn woonde droeg ik wel een helm omdat ik daar wel bang was dat ik geschept zou worden, maar hier heb ik die angst niet, wat natuurlijk niet wil zeggen dat mijn gevoel terecht is en dat me niks kan gebeuren, maar ik praat het voor mezelf goed door te denken dat ik en anderen op normale fietsen ook geen helm dragen.

Normale fietsen zijn een stuk zwaarder en heel anders van geometrie en daarmee klap je een stuk minder makkelijk over de kop op je hoofd.
Ik heb zelf een helm die veel open ruimtes heeft, daarmee heb ik genoeg ‘wind-in-de-haren-gevoel’.

5 likes

Fiets je dan echt op een wielrenfiets zonder helm? Of op een stadsfiets / toerfiets?

Nee op een wielrenfiets. Fiets ook niet in speciale wielrenkleding maar met normale sportschoenen of afgetrapte laarsjes, legging en een vest ofzo. Haha okee nu wordt het nog raarder maar ik heb gebruik de racefiets vaak ook om van A naar B te gaan, ik heb een ligstuur met daaromheen een kettingslot hangen zodat ik m ook op slot kan zetten :joy: nouja als jullie me ooit zien fietsen weten jullie dat ik het ben :joy:

Aha gewoon alsof je op een fixie fietst maar dan stiekem wel met versnellingen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Het is gebeurd: ik heb gefietst :nerd_face: Het was echt perfect fietsweer en een leuke route. Geëindigd bij brouwerij Troost in het Westerpark voor een biertje!
Nu heb ik weer helemaal zin om vaker te fietsen en daarom gelijk maar een nieuw shirt gekocht, woeps

Shirt

6 likes

Holy shit je max snelheid haha!!

1 like

Oh huh, zie het nu pas. Dit lijkt me wat… Te optimistisch van Strava? :joy:

2 likes