Het wielrentopic

Jaa die wind in het noorden moet je echt niet onderschatten! Al die kale stukken ook, pff, echt doorbijten.

3 likes

Net als je denkt dat je echt alles nu wel hebt voor de fiets… Net een lange fietsbroek besteld! Vind het toch wel irritant worden met legging.

2 likes

Op dit soort winderige dagen ben ik altijd blij dat ik op de Veluwe tussen de bossen woon :yum: Wel meer klimmen hier, maar dat neem ik dan maar voor lief. Maar ik leef met je mee haha!

Ik zit trouwens weer in een heerlijk fietsritme. Merk ook dat ik weer sterker wordt en dat langere afstanden weer beter lukken. Én, niet geheel onbelangrijk, ik heb er zoveel lol mee :smile: Zin in nog meer rondjes!

2 likes

ik vond het ook aardig koud vandaag. mijn korte broeken zijn op, ik ga maar eens kijken naar een nieuwe korte broek :smiley: ik vind de lange van futurum huismerk wel fijn dus ga de korte eens proberen

1 like

Mocht die niet fijn zijn is dit misschien ook een optie: Fietsbroek Dames W Interval Bib Short 2019 | PEARL iZUMi Die heb ik, en vind ik echt heel fijn. Bandjes zitten ook lekker, en gaan niet over je borsten heen.

Meh, mijn lange fietsbroek is binnen, maar de banden zitten te strak over mijn schouders. Helaas, want verder is het wel een fijn ding.

Oh, ik zag dat Mantel dit weekend in de winkels magazijnuitverkoop heeft. Helaas voor mij iets te ver weg, maar mochten er forummers in de buurt wonen.

Goede tip van de mantel, niet heel erg in de buurt maar misschien wel een fietsritje waard voor wat extra kilometers. Ik ben nog op zoek naar een korte fietsbroek zonder bretelsding. Hoop dat ze wat in mijn maat hebben.

Nou vandaag dan echt in korte broek?! Ik ga een rondje van 45 km doen langs de dijk, zin in. Ik heb trouwens een bretels broek van castelli maar die vind ik zo onflatteus. Veel te lange pijpen voor mijn korte beentjes. Weet iemand een korte broek die een stuk korter is? Het liefst met bretels, anders denk ik dat ik deze bestel:

Of zijn broeken zonder bretels voor 30+ km echt niet fijn?

Oh andere tip trouwens, ik vind die shirtjes altijd ZO duur. Heb een hele chille van only nu en die zit echt dikke prima! Zie nu dat ie bijna het dubbele is van wat ik heb betaald (14 euro :smiling_face_with_tear:) maar alsnog goedkoop!

Ohh ik wil ook fietsen vandaag maar heb geen tijd :frowning: Als ik jullie berichten lees over flatteuze fietskleding schaam ik me echt trouwens :sweat_smile: Ik zit altijd in een bij elkaar geraapt zootje op de fiets, inclusief lange hardlooplegging over een kort fietsbroekje als het koud is en afgetrapte sneakers (want mijn fiets heeft geen klikpedalen). En alles in verschillende kleuren die ook nog clashen bij mijn fiets.

Oh flatteus in de winter wordt het ook niet bij mij hoor! Het is echt een bij elkaar geraapte zooi, in vloekende kleuren, met als kers op de taart mijn neongele handschoenen. Schaam me soms echt als ik ingehaald wordt door iemand in perfect pakje, matchend bij zijn fiets. In de zomer wordt het al beter, omdat je dan alleen broekje + shirtje hebt.

@Chicago Ja ik heb dat broekje ook, maar sinds ik broekjes met bretels heb heb ik die eigenlijk nooit meer aangehad. Vind met bretels echt zoveel beter zitten. Tsja, fietsbroekjes zijn gewoon niet zo sexy, met zo’n zeem tussen je benen :woman_shrugging:

1 like

Ik zit ook echt niet modieus op de fiets nee en fiets ook wel eens met hardloopbroek over mn korte broekje haha @NoyraSoturi :smiling_face_with_tear: maar ik bedoelde ook niet perse het zeem maar meer de lengte. Die van castelli komt echt tot op mn knie met mijn korte benen. Hmmm moet nieuwe plaatjes bestellen voor onder mn schoenen dus wilde dat broekje erbij bestellen maar nu twijfel ik weer

Over (alternatieven voor) bretels, ik heb 1 kort bibshort van AGU (lekker boomermerk) met aan de voorkant een Y-vormig stuk van heel rekbaar materiaal wat tussen je borsten loopt ipv erover.

Ook van Rapha een kort bibshort waar het bovenste deel meer de vorm van een mouwloze top heeft (van mesh). Niet heel erg geschikt voor bloedhete dagen, maar zit wel super.

Ooooh net geweest in korte broek en korte mouwen. Kon mákkelijk, heerlijk gefietst, voel me helemaal :smiling_face_with_three_hearts::star_struck::heart_eyes: alleen mn dure castelli broek irriteert toch. Heb een hele gevoelige huid dus die ribbels gaan irriteren. Misschien te strak of misschien echt door de ribbels maar ga toch maar een nieuwe aanschaffen denk ik. En dan deze gebruiken voor korte ritjes

1 like

Haha ah dat ziet er echt kriebelig uit!

Ik heb net m’n bandjes opgepompt. Straks even ketting smeren en dan weer genieten! :heart: Echt zin in. Korte broek en mouwen denk ik, hè? Zo fijn dat thuiswerken, extra lange pauze en dan gewoon wat langer doorwerken!

3 likes

Gelukkig tijdens niet last van! Gister had ik armstukken mee voor het opwarmen en die had ik binnen 10 min af. Dat is écht fijn aan thuiswerken he, geniet ervan!

1 like

:exploding_head: ik wilde mezelf een nieuwe racefiets kado geven met schijfremmen en meer versnellingen omdat ik binnenkort naar zuid frankrijk ga met mn vriend. Bijna 1000 euro. Hebben oplichters die hele website gekopieerd! Ik had ideal aangeklikt maar werd vervolgens (gelukkig) niet doorgelinkt. Toen kreeg ik eerst een mail dat er eerst gekeken moest worden of er voorraad was en daarna betalen (?). Oke vaag dacht ik. Krijg io vandaag een mail met betalingsgegevens, een tsjechisch rekeningnr en een gekke naam. Ging ik googlen en toen zag ik dat ze .nl hebben gewisseld naar .com. Was me nooit opgevallen.

Dus voor jullie: fietsenland.com is een oplichting site. Staat ook geregistreerd bij de politie zag ik later.

5 likes

Wow wat een geluk dat je nog niet betaald hebt!!
Ik zie inderdaad in hun algemene voorwaarden een KvK nummer wat helemaal niet bestaat, en ook “Fietsenland” kun je in het handelsregister helemaal niet vinden.
Een site als deze zou je toch een DDOS aanval gunnen!

Wow wat goed dat je er op tijd achter kwam! Ik ging uit nieuwsgierigheid toch even die site bekijken en:

Ten eerste is het een sport en het is nuttig voor een groeiend organisme :joy:

3 likes

wil nog even zeggen dat ik dit ook doe haha, ik ben niet zo van de ‘echte’ fietskleding. Ik draag gewoon wat lekker zit, ga echt niet zo veel geld uitgeven aan kleding die vaak nog lelijk is ook. In de winter draag gewoon alles wat warm is, soms een joggingbroek over een legging heen ook. En in de zomer wil ik geen lelijke tan lines krijgen haha dus dan draag ik zo kort mogelijke broekjes en verschillende hemdjes. Oja en al mn spul (telefoon enzo) stop ik in een klein rugtasje dat ik altijd draag, vind ik veel fijner dan die vakken in je shirt zo laag op je rug.

Wat een heerlijke week, al een aantal keer gefietst. Ik had voorheen een spiraal en menstrueerde dus niet, deze is nu weg en ben dus deze week ongesteld maar pfoe…dan doet fietsen wel iets meer pijn. Het is allemaal iets meer gezwollen down under, dus moet iedere 2 minuten een nieuwe positie vinden :joy: desondanks heerlijk gefietst deze week en het is nog niet voorbij!

1 like

Ohhhhh dat is het! Ik fietste vandaag ook voor het eerst terwijl ik ongesteld was maar het zat zo kut (:joy:) daar beneden. Maar dat zal het wel zijn!

Heb vandaag ook 40km gefietst heeerlijk. Met blote benen (wel met armstukken). Zaterdag weer :clap:t3:

1 like