Het wielrentopic

Oh wat fijn dat ik een medelotgenoot heb, sorry voor jou :joy::joy:

Heb vandaag ook zoiets gefietst, heerlijk hè? Kan echt niet wachten om zaterdag of zondag weer op de fiets te stappen. Geniet er lekker van!

1 like

Ik ben er echt een beetje uit zeg… Na lange tijd mijn fiets it de berging gehaald. Maar op de banden (platte vlak) zit echt 0 profiel, is gewoon glad. “Hoorde” dat nou of is het tricky.

Ik overweeg een nieuwe fiets te gaan kopen dus ik heb eigenlijk geen zin om veel in deze te gaan investeren :slight_smile:

2 likes

Wat voor banden zijn het? Sommige banden hebben van zichzelf weinig profiel. In veel banden zit een klein gaatje/deukje, als die tot de oppervlakte gesleten zijn, zijn je banden echt op. En als je nu nieuwe banden zou kopen kan je die ook weer voor een nieuwe fiets gebruiken, dus dan is het niet zo zonde :smiley:

1 like

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met af en toe woon-werk op de racefiets? Ben benieuwd of het een beetje te doen is, wat je mee moet nemen en hoe je dat het handigst doet. (40km enkele reis)

Ik heb altijd een jeans, T-shirt, trui/vest en een paar schoenen op mijn werk liggen in mijn locker. Ik weet niet of je ook douches hebt op je werk? Ik heb ook standaard een handdoek en shampoo in mijn locker liggen om mij snel even op te frissen, wat wel prettig is na een rit op de racefiets. Die spullen neem ik dan mee als ik met de auto ben. Lampjes als je echt vroeg moet vertrekken al de avond ervoor monteren op je fiets, je fietskleren klaarleggen zodat je die niet meer moet zoeken enz… zijn wel tips die ik je al kan meegeven :slightly_smiling_face:
Ik raad wel een ergonomische rugzak aan, dat zit echt veel prettiger tijdens een rit naar het werk dan een rugzak van Eastpak bijvoorbeeld :smile:
Ik kan het alsinds wel aanraden! Vanaf maart tem eind oktober rij ik wekelijks met de racefiets naar het werk. Niet elke dag, want ik moet altijd om 5u45 vertrekken dus ook vroeg opstaan… maar het is wel chill. Vooral naar huis gaan is super ontspannend :ok_hand:t2:

2 likes

Ik werk in uniform, dus ik hoef alleen maar ondergoed mee te nemen. Als je geen plek hebt om je kleren uit te hangen kan een extra fietsshirt ook fijn zijn. Wij hebben handdoeken in de kleedkamer, dus dan neem ik alleen een minidouchegel en gezichtscrème mee.
Bij ons kan de fiets in de stalling, er is een speciaal racefietsrek, maar moet je dan wel een eigen slot meenemen, er zijn ook mensen die vaak gaan die hun slot daar aan het rek laten hangen als ze ‘s avonds naar huis fietsen.
Belangrijkste wat mij betreft: keiveel eten, ik kan echt de hele dag door bunkeren als ik ‘s ochtends al gefietst heb, dus ik neem of heel veel mee, of ik zorg de dag ervoor dat er een voorraadje in m’n kluisje ligt.

2 likes

Bedankt voor jullie antwoorden. Vind het best spannend maar ga het gewoon een keer proberen.

1 like

Vandaag mn langste rit alleen gedaan, net geen 55km en voel me dikke prima! Heb ook best rustig aan gedaan, een keer plaspauze en wat eten en daarna nog ergens snel lunchen (hongerrrr). Op het terras dus had het daarna ijskoud. En hoewel het bijna niet waaide was 30 km tegen de wind in toch niet zo’n topidee. Én ik had een korte broek aan, dat was echt veel te positief haha

1 like

Eigenlijk wat hier al genoemd is, de dag ervoor alvast wat kleren en je toilettas op werk neerzetten. Ik vergeet dit vaak en dan neem ik alles in m’n seat pack (heb zelf eentje van ortlieb, fijn ding) mee, die gebruik ik normaal voor bikepacken. Een goede rugzak met een band om je borst en middel is ook goed te doen, alleen vind ik het fijner als er nog lucht langs m’n rug kan stromen zodat ie niet te nat blijft van het zweet. En wat @Merel zegt, veeel eten overdag, vocht aanvullen en reepjes meenemen voor op de terugweg. Super stoer dat je het gaat proberen! En als je heen en terug te ver of te spannend vindt voor een eerste keer kun je ook heen fietsen en terug met de trein.

@Chicago Oehh goed bezig, mooie afstand! Echt vet raar weer was het hè! In het zonnetje zweten, maar wel een fris windje. Had zelf arm- en beenstukken, maar alsnog goed koud gekregen uiteindelijk.

Ik kreeg voor m’n verjaardag een nieuwe (tweedehands) fiets! Heel blij mee want m’n vorige fiets had kleinere wielen en nu kan je er toch wat sneller / meer mee. Mijn vorige fiets paste bijvoorbeeld ook niet in de tacx die we hebben.

Hoe gaat het fietsen bij de rest? Heb er echt weer zin in met dit mooie weer :heart_eyes:

5 likes

Mooi ding! Wat voor frame maat is het? hij lijkt best groot

Zooo vandaag van west naar oost gefietst in een rechte lijn, van m’n huis naar mijn moeder. Heerlijk met die wind in de rug. Tikten af en toe dan 35 km p/u aan maar ik vind dat ook echt eng worden hoor.

5 likes

Wow, wat een mooie :heart_eyes: vind de kleuren echt heel tof!

Ik post hier inmiddels jaarlijks over, maar ik heb me weer eens aangemeld voor Limburgs Mooiste, en echt elk jaar zodra ik me aanmeld verlies ik elke motivatie om te fietsen. Alsof er zodra er druk achter lig ik niet meer durf. Zelfs met het prachtige weer van de laatste weken ben ik niet wezen fietsen, want het ‘moet’. Zo stom. Meer mensen daar last van?

Ik was in maart echt heerlijk bezig maar inmiddels zit ik weer twee maanden in een dipje.

1 like

Ik ben gegaan! En het was loodzwaar! Wel echt confronterend hoor, had het idee dat het vorig jaar in limburg beter ging. Maar goed toen was ik ook wel wat lichter en had ik beter getraind. Nu moest ik regelmatig van mn fiets afstappen omdat de klim gewoon niet lukte.

Nu hopelijk weer rondjes rijden gewoon voor de leuk :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Goed gedaan! Geeft vast voldoening?

Ik moet altijd een drempel over om weer te starten in het nieuwe seizoen: geen fietsconditie meer over, fiets weer gereed moeten maken. Dit laatste heb ik een paar weken geleden al gedaan, maar heb mezelf er alsnog niet toe kunnen zetten om weer te beginnen. Ik ga dan toch makkelijker een rondje hardlopen. Hopelijk deze week dan met dit goede weer :cool:

Ik ben inmiddels wel aan het sparen voor een fietstrainer dus hopelijk kan ik die straks aanschaffen zodat ik ook makkelijker kan fietsen met slecht weer of in de wintermaanden

Ugh die harde wind steeds, haat het als het zo om je oren klappert :tired_face: kan niet wachten tot windstille zomerdagen

2 likes

Daarvoor kun je cat ears gebruiken! Werkt goed tegen het geruis. Wel even cycling bij je zoekterm zetten, anders krijg je andere resultaten :joy_cat:

Wat goed dat je gegaan bent @Max! Hoop dat je er met een goed gevoel op terugkijkt. En nu weer lekker ontspannen rondjes fietsen :smile:

1 like

Wow nog nooit van gehoord, wat inventief :joy: Voor mij zal het niet helpen, ik fiets zonder helm. Ik fiets ook niet hard, zit niet vastgeklikt, ben nooit bezig om een goede tijd neer te zetten etc.

Ah jammer, dan heb je er niks aan inderdaad.