Een buff om je hoofd doen als haarband en dan over je oren! Doe ik ook weleens in de winter voor warmte maar helpt ook echt tegen wind
Oh dat ga ik proberen, thanks!
Ik wil zeker niet de moraalridder uithangen, maar overweeg toch om een helm te dragen.
Ja je ziet er belachelijk oncharmant uit, maar het beschermt wel je hoofd tegen hersenletsel.
En zelfs als je zelf niet hard fietst, kun je nog altijd door een roekeloze scooter geschept worden, vallen door een plots overstekende kat etc. Ik ken zelfs iemand die een hersenschudding had door een val doordat ze een stoeprandje verkeerd hadden ingeschat.
Ik moest ook weer over een drempel heen om weer op de fiets te stappen, ik maakte het steeds zoân groot ding in mijn hoofd en ging dan maar niet. Was echt nergens voor nodig want vanmiddag toch gegaan en enorm genoten, heerlijk 50 km in het zonnetje. Had daarna wel een lading dode vliegjes in mân sportbh en zelfs een dode vlinder in mijn shirt (?!), echt ranzig Maar alsnog, worth it!
Ja je hebt natuurlijk helemaal gelijk, daarom was ik mezelf al aan het indekken. Maar voor mij is fietsen echt een activiteit waarbij ik me lekker en vrij wil voelen, en daarom draag ik geen helm. Het gaat me er niet eens om dat het oncharmant is, toen ik in Berlijn woonde droeg ik wel een helm omdat ik daar wel bang was dat ik geschept zou worden, maar hier heb ik die angst niet, wat natuurlijk niet wil zeggen dat mijn gevoel terecht is en dat me niks kan gebeuren, maar ik praat het voor mezelf goed door te denken dat ik en anderen op normale fietsen ook geen helm dragen.
Normale fietsen zijn een stuk zwaarder en heel anders van geometrie en daarmee klap je een stuk minder makkelijk over de kop op je hoofd.
Ik heb zelf een helm die veel open ruimtes heeft, daarmee heb ik genoeg âwind-in-de-haren-gevoelâ.
Fiets je dan echt op een wielrenfiets zonder helm? Of op een stadsfiets / toerfiets?
Nee op een wielrenfiets. Fiets ook niet in speciale wielrenkleding maar met normale sportschoenen of afgetrapte laarsjes, legging en een vest ofzo. Haha okee nu wordt het nog raarder maar ik heb gebruik de racefiets vaak ook om van A naar B te gaan, ik heb een ligstuur met daaromheen een kettingslot hangen zodat ik m ook op slot kan zetten nouja als jullie me ooit zien fietsen weten jullie dat ik het ben
Het is gebeurd: ik heb gefietst Het was echt perfect fietsweer en een leuke route. Geëindigd bij brouwerij Troost in het Westerpark voor een biertje!
Nu heb ik weer helemaal zin om vaker te fietsen en daarom gelijk maar een nieuw shirt gekocht, woeps
Holy shit je max snelheid haha!!
Oh huh, zie het nu pas. Dit lijkt me wat⊠Te optimistisch van Strava?
Ik ben gisteren geweest! Mijn vriend fietst alleen zo snel, die vent weegt niets en ik wil dan niet onder doen voor hem en buffel met een hartslag van 150 een uur lang naast hem
Ik heb net een wielrenfiets gekocht en ben dus een absolute beginner. Ik heb een helm en een goed broekje en handschoenen. Ik twijfel nu nog over een bril. Ik zie veel mensen met hun normale zonnebril fietsen. Kan dat in het begin? Of zou je aanraden meteen een âechteâ bril te kopen?
Ik heb een zonnebril op sterkte, dus ik heb altijd die bril op, ik merk daar geen nadelen van. Misschien als je Tour de France-snel gaat dat je met een gewone bril wel wat meer wind in je ogen krijgt, maar daar heb ik zelf dus nooit last van gehad.
Neuh, normale zonnebril is prima!
Bij mij gingen vliegjes vrij makkelijk onder mân bril door mân oog in, dus ik ben vrij snel overgestapt. Maar zou het vooral even uitproberen voordat je zoân bril koopt!
Voor als je wel een bril wilt kopen, hierbij een tip: de Trivio Hadley bril. Ik heb deze onlangs gekocht na hele lovende reviews in blogs. Hij is gepolariseerd en helemaal niet duur in verhouding en kujkt superfijn! Als je blijft fietsen kan ik die echt aanraden ben er dagelijks blij mee. B.o.l. Verkoopt de bril.
Kijkt deze ook fijn in de felle zon? Ik heb jarenlang fijn gefietst met mn zonnebril, maar deze is nu echt aan vervanging toe, dus mooi moment om ook eens voor een fietsbril te gaan.
Hoe wordt er verder deze zomer gefietst? Ik zat dus maandenlang in een fietsdipje, maar lijk er nu eindelijk een beetje uit te komen. Viel me ook helemaal niet tegen hoe slecht het ging. Wel weer meegemaakt dat je ergens tussen de weilanden staat en denkt, ja fuck, ik heb geen zin meer. Maar ja, dan zul je toch echt weer doormoeten.
Ja juist, echt heerlijk! Ik heb een hele goede zonnebril en mijn vorige fietsbril was gewoon een donker glaasje zonder zonbescherming. Deze kijkt bijna net zo lekker als mijn zonnebril. Echt een aanrader