Het wielrentopic

Ik heb vorig jaar een Elite Suito gekocht. Erg blij mee, werkt heel goed en iets betaalbaarder dan Wahoo of Tacx.

2 likes

en @Neverfull, thanks beiden! Ik ga ze bekijken. Is niet gratis inderdaad :cry: :cry:

Ok, ik heb het ding eindelijk geinstalleerd (was nog best een gedoe, en twijfel ook een beetje of ik het helemaal goed heb gedaan, maar ok) en heb mijn eerste ritjes gemaakt op zwift!

Vind het nog best zwaar haha, dacht na tien minuten al oei moet ik dit een uur volhouden? En merk dat ik er nog wel een beetje aan moet wennen, wat er allemaal in beeld staat enzo. Zo belandde ik ineens in een klimmetje dat ik dacht, oh oke, dit doen we blijkbaar? En ik ben best zwaar, en niet zo fit, dus ik word (op vlakke) stukken, echt constant ingehaald, niet super motiverend.

1 like

wat leuk! ik denk dat ik deze week ook maar weer eens ga zwiften. even kijken of het past, ben net verhuist naar een kleiner huis (hmpf)
vind Zwift ook mega ongebruiksvriendelijk, zelfs na video uitleginstucties te kijken , gewoon teveel functies, en heb ook altijd ruzie met de tacx en mn fiets erop krijgen
Maar als je eenmaal bezig bent is t super vind ik, en ook leuk om wedstrijdjes te fietsen!

@tessel Ben jij (na anderhalfjaar?) nog steeds enthousiast over Join? Ik ben nu een standaard Zwift trainingschema aan het volgen, maar hoor ook goede dingen over Join!

Oh en ik dacht dat ik er met mijn matje, ventilator en fietstrainer wel was, maar ik kom me toch dure set-ups tegen online joh, niet normaal. Met 2 grote schermen, dure ventilatoren van Wahoo, zo’n voorwielsteun. Het is wel echt een sport waar je als je wilt al je geld in kwijt kan.

Sorry, heel laat maar bedacht me dat ik vergeten was te reageren.

Ik ben met een verhuizing gestopt, maar voor die tijd was ik wel heel enthousiast! Ik heb sinds vandaag een Tacx en denk dat ik weer een abonnement neem. De trainingsprogramma’s waren best makkelijk om te exporteren naar een Garmin Edge en afwisselend en uitdagend. Je moet alleen een Strava account hebben om via Strava, Join de terugkoppeling te geven.

2 likes

Oh klinkt goed! Ik zit nu in week 5 (?) van ftp builder op Zwift! Vind het wel fijn om een programmaatje te hebben, niet maar los rond gaan fietsen. Maar merk wel dat ik heel gevoelig ben voor de feedback die je in het scherm ziet (‘final minute, don’t let your cadence drop!’), die ontbreekt bij join toch? Merk sowieso dat die hele gamification van zwift top voor me werkt.

Heeft iemand toevallig dé tip tegen zere binnenste schaamlippen (ja sorry) na het fietsen? Mijn fietsbroekjes hebben een goede zeem, mijn houding is voor zover ik weet goed, maar ik heb altijd een soort schaafwondjes op mijn binnenste schaamlippen na een rondje op de racefiets en het is zo naar. Als ik op mijn ‘normale’ fiets fiets, heb ik er geen last van. Is er toevallig een magisch zadel of broekje of iets dergelijks? :sob:

Met dat dameszadel van de decathlon (donna nog wat, 35 euro geloof ik) heb ik daar veel minder last van!

Maar eh, je bent nu nog aan het fietsen? Respect!

1 like

Oh wat een goede tip dit, dankjewel! Ik wilde vragen of het deze was, maar kreeg een melding dat je die link hier al een keer gepost had. Ja dus :smile: Ik ga eens kijken of het bij de Decathlon mogelijk is te proefzitten (of hoe noem je dat). En haha ja, niet heel fanatiek nu in de winter hoor, maar ik vind het af en toe wel lekker om in de storm en regen te fietsen!

2 likes

Ik weet dat je hier bij de fietsenwinkel zadels kan gebruiken om te proberen voor een rondje. Denk dat het bij andere betere fietswinkels ook wel kan? Uiteindelijk is het heel persoonlijk of een zadel goed zit! Mijn vriend gebruikt ook een bepaalde crème tegen schuren, denk dat je zoiets voor vrouwen ook wel hebt?

Vind het echt irritant dat die trainingsprogramma’s in Zwift of maar een uurtje per week zijn, of direct 5 of meer uur. Hallo, iets van een middenweg misschien?

Ik fiets al een paar jaar niet meer, maar had altijd veel baat bij de zemen in de Asos broeken (wel krankzinnig duur maar alleen daarin kreeg ik geen branderig gevoel) en een lady zadel van Selle Royal met zo’n uitsparing in het midden, de Lady gel flow

Gaat iemand nog meedoen aan de Tour de Zwift?

Wat een gedoe zeg om voor het eerst weer op de fiets te stappen. Achterwiel er weer op, banden oppompen, route uitzoeken, duizend laagjes aantrekken, handschoenen ergens lokaliseren, bidon niet vergeten, overschoenen aan.

Maar zo lekker om weer buiten een rondje te fietsen in de zon. Heel bijzonder ook met ijs op de sloten!

5 likes

Ik wil deze zomer graag in de bergen fietsen. Wat zijn jullie favo bestemmingen? Liefst bereikbaar met de trein.

Whooee het eerste rondje van dit jaar én na mn bevalling (bijna 9 weken geleden) is een feit. Rustig aan gedaan en 15 km gefietst. Voelde me vooral erg stijf op de fiets haha (last van zadelpijn, polsen en nek), maar het ging primaaaa (vooral na 9 maanden zwanger zijn en een zware bevalling :sunglasses:)

7 likes

Na dit weekend beginnen de avondrondjes weer :partying_face:

Volgens mij zijn de boeren bezig met bemesten momenteel, die lucht. Echt niet te doen joh, werd er bijna niet goed van.

1 like

Jaaa dat is zoooo goor he. Op de een of andere manier vind ik luchtjes tijdens het sporten nog intenser dan normaal.

Ik ga vanavond een mini rondje. Wind is super koud maar heb er alsnog zin in. Ga echt max 15 kilometer want opbouwen :sweat_smile: plus ik weet niet of mn punani het langer volhoud na de bevalling

1 like

ben je nog geweest gister? Ik gisteren wel, voor het eerst na een werkdag weer. Koud man, maar echt zo heerlijk die zon

1 like