Het wielrentopic

Niet meer geweest, was gesloopt en het waaide zo hard! Hopelijk aankomende week weer fietsweer! Maar zie vooral weer veel wind (echt windkracht 5/6, dat vind ik echt teveel van het goede :sweat_smile:)

Ahhhh net een mini rondje in mn lunchpauze gefietst en het was zo heerlijk :heart: kilometers lang fluitenkruid, kwakende kikkers, grutto’s. ZON! Love it :star_struck:

4 likes

Na zo’n vier jaar met mn zonnebril gefietst te hebben vind ik het nu tijd voor een fietsbril! Hebben jullie nog tips? Ik had er al een paar bij de decathlon gezien!

(en… ik denk stiekem ook al na over een nieuwe fiets, maar goed eerst die bril)

Oh en ik heb nu een twee maanden gratis Strava account, en ik kom er net achter dat je echt heel fijn routes kan plannen daarmee! Echt een stuk gebruiksvriendelijker dan met Garmin connect. Jammer dat een account zo duur is!

2 likes

Ik heb een hele lelijke bril dus ik ben ook op zoek! Ik kijk af en toe bij de bever maar 1) duur en 2) vaak een beetje obnoxious voor hoe langzaam ik eigenlijk fiets

1 like

Komoot kan je ook fijn routes mee plannen, zelfs nog beter. En een stuk goedkoper.

2 likes

@Max @tessel Ik heb gewoon één van de Aldi waar ik heel tevreden mee ben, met van die rubberen pootjes, en er zaten ook nog andere tinten glazen bij maar die gebruik ik nooit. Maargoed die wielrenspullen hebben ze maar een x aantal keer per jaar (Lidl ook trouwens) dus daar moet je net tegenaan lopen.

2 likes

Ik heb een speciale wielrenbril en gebruik em nooit. Doe altijd mn normale zonnebril op. Die dingen zijn zo donker en maken mooi weer bijna somber. En als je met zonsondergang fietst ziet het er door zo’n bril uit alsof het al pikkedonker is.

Misschien heb je ook met andere kleur glazen dan donkergrijs hoor, dan zou ik daar zeker voor gaan.

1 like

Mijn vriend gebruikt altijd brillen waar verschillende kleuren glazen in kunnen voor verschillende weertypen. Maar die zijn wat duurder, geloof ik.
Zou geen donkergrijs doen idd, eerder oranje oid, maar afhankelijk van of je vaak in schemer fietst, of in donkere bossen, etc.

Oh dit heb ik juist met mijn zonnebril! Wordt zo donker, glijdt van mijn neus af, en dekt niet goed het licht van de zijkant af!

Ik had deze bij de decathlon gezien:
https://www.decathlon.nl/p/fietsbril-voor-volwassenen-roadr-900-categorie-3-hd/_/R-p-334175

en nog een lichtroze (met meekleurende glazen) die ik even niet meer op de site kan terugvinden… En ook de fout gemaakt om naar een speciale fietswinkel te gaan, maar daar ben je minstens 100 euro kwijt :sweat_smile:

ga ik ook proberen! Stiekem vind ik de andere pro functies van Strava ook heel fijn, leuke grafiekjes over je conditietrend enzo. Maar goed, of ik dat nou 80 euro per jaar waard vind (nope)

2 likes

Ik heb deze:

https://www.decathlon.nl/p/wielrenbril-rr500-categorie-3-hd-zwart/_/R-p-326495?mc=8596767

Fiets er al een paar jaar mee en vind hem heel fijn! Fijne kleuren, helemaal niet donker. En er zit zo’n spleetje boven het glas waardoor hij niet beslaat. Ik vind het formaat ook fijn, niet zo’n lompe skibril :laughing:

1 like

Ik heb laatst deze gekocht: https://www.mantel.com/bbb-cycling-chester-fietsbril ben er heel tevreden over! De glazen zijn fijn licht en hij blijft goed zitten en beperkt op geen enkele manier m’n zicht plus ook rubberen pootjes. Hier nog een review die ik online vond en wat voor mij de doorslag gaf (ook omdat ie best betaalbaar is, 45eu) Review: BBB Chester fietsbril - Racefietsblog.nl

1 like

De Trivio Hadley bril is heel erg fijn en helemaal niet duur

1 like

Ik heb vorige week een nieuwe fiets besteld en kan niet wachten tot hij komt! :heart_eyes:

19 likes

Prachtig! Maar het is al een tijd terug dat ik me erin verdiept heb maar toen kon je Canyon alleen online bestellen (of langs in hun fabriekshal). Dat leek me toch wel een beetje tricky ofzo.

1 like

Dat is nog steeds zo, daarom zijn de prijzen relatief laag.

1 like

Oh wow! Deze is echt heeeeel nice :heart_eyes:

1 like

Canyon is heel chill, kwalitatief hele goede fietsen voor die prijzen. Je mag je fiets 30 dagen proefrijden en als je het niks vindt, kun je hem terug sturen. Ik heb een mountainbike gehad van Canyon en die was top. Ik twijfelde toendertijd over de maat en daar heeft de klantenservice me heel fijn bij geholpen.

En mooie fiets @Neverfull :smile:

4 likes

Mooi!

Ik had deze week een fiets online besteld (Sensa) maar toch terug gestuurd. Dacht zal wel loslopen met framemaat (vergeleken met een vriendin ook) maar de zadel kon helemaal niet zo laag en het stuur toch te breed/ver weg. Mag nu pas een nieuwe fiets als ik een meting heb gedaan haha.

Ik ben weer helemaal aan het genieten van de TDF 's middags en nog leuker, tour du jour 's avonds. Meer liefhebbers hier?

1 like

Groot liefhebber hier! Ik kijk het liefst alles van de koers en 's avonds ook de praatprogramma’s

2 likes