Het wielrentopic

Yesss! Ik vind alleen 23:00 echt zooo laat voor de Avondetappe dus dat wordt 's ochtends dan maar terugkijken haha. Heb je de netflixserie gezien?

1 like

Ja echt he! Gelukkig is het nu weer op normale tijden maar nu is er overlap met Vive le velo. Het is ook nooit goed. En ja, heb de Netflixserie gezien. Wat vond jij ervan? (Ik zie trouwens dat er ook een Tdf topic is, dat is misschien gepaster)

1 like

Ik vind het vooral leuk om de video’s van Tour de Tietema te kijken nu ze weer op de TDF zijn! :smile:

1 like

Mijn vriend had mij overgehaald om samen te gaan fietsen. We hebben beiden een gravelbike gekocht (van de Decathlon) en ik heb nu een paar ritjes gemaakt. Niet verwacht dat ik het ZO leuk zou vinden! Die rush wanneer je flink vaart kunt maken is echt geweldig :heart_eyes:

5 likes

Wat leuk! Misschien een domme vraag, maar waar mag je nou precies met een gravelbike fietsen? Op mountainbikepaden mag/kan het niet toch? En op normale bospaden (althans in mijn omgeving) mag je ook niet fietsen. Het lijkt me leuk, maar vraag me altijd af waar je nou terecht kunt met zo’n ding.

Geen idee of je niet op de mountainbikepaden mag, maar het lijkt me vooral minder comfortabel haha. In die zin lijkt het meer op een racefiets dan een mountainbike. Ik vind het vooral prettiger fietsen omdat we in het bos ook veel over schelpenpaden/grindpaden fietsen en dan wat minder bang ben voor een lekke band. Asfalt rijdt nog steeds het meest prettig!

1 like

Love thuiswerken. Net in de pauze een klein rondje (20 km) gefietst met dit heeeeerlijke weer.

8 likes

Ik krijg binnenkort de fietstrainer van mijn vriend, aangezien hij een ander model wou. En ik ben blij want dan kan ik toch het fietsen blijven onderhouden in de winter :grin: Ik doe er ook nog hardlopen naast, dus het zou voor 1-2 keer in de week zijn dat ik zou fietsen, en maximum 2 uurtjes (zeg ik nu) per keer. Maar dat mag de pret niet drukken :grin:
Als het niet regent ga ik uiteraard wel buiten, zoals vandaag ga ik een rondje doen. Maar de afgelopen weken waren echt niet fijn om buiten te gaan fietsen :cloud_with_rain: En als het dan eens droog was had ik eigenlijk een hardlooptraining op de planning staan

3 likes

En, hoe bevalt het? Ik vind indoorfietsen echt best wel saai, maar ik heb sinds deze week er een extra scherm bij waardoor ik nu tijdens het zwiften lekker een serie kan kijken! Dat Watopia heb ik inmiddels ook wel gezien haha

2 likes

Ik heb het nog maar 1 keer gedaan, want blijkbaar past mijn 12speed niet helemaal op de body van de trainer. Vriend is nog op zoek naar een oplossing (terwijl die volgens mij voor de hand ligt; nieuwe body kopen voor 12speed) :laughing:
Maar het beviel me wel toen! Had een uurtje gefietst met weerstand. Ik had een serie opstaan, en de tijd ging wel redelijk snel voorbij. Wel een raar gevoel zo “stilstaand” fietsen.

1 like

Het is bij ons heerlijk fietsweer, heb echt genoten!

3 likes

Jaa lekker zonnetje he? Ik denk dat ik zo ook nog even ga, achterwiel staat niet in de trainer, geen excuusjes. Hoe ver ben je geweest?

1 like

Rondje Zuidlaardermeer! Voor ons 1,5 uur fietsen

1 like

Hoewel ik fietsen altijd wel leuk vind, merk ik dat ik er op mijn bijna 18 jaar oude stadsfiets niet echt gelukkig van word (joh haha). Heb veel wielrennende vriendinnen en eerlijk gezegd leek het mij eigenlijk een hele leuke manier van meer bewegen en lekker de natuur in.

Dus heb ik daad bij woord gevoegd en bovenstaande fiets gekocht. Het is een beginnersfiets met Shimano Claris erop. Het was echt even wennen om die nieuwe houding te vinden, maar dit ging tijdens het tweede proefrondje al veel beter. Er komen nu nog standaard pedalen op, maar als ik een beetje gewend ben wellicht klikpedalen.

Zijn er voor de complete nieuwelingen aanraders. Apps voor routes bijvoorbeeld of bidons die niet naar plastic smaken (zou graag rvs willen, maar past meestal niet in zo’n houder). Ben ook nog wel opzoek naar een prijs-kwaliteit goed broekje met zeem.

Ga het topic in ieder geval doorspitten, maar mochten er dingen zijn die je zelf als beginner graag had willen weten of hebben, hoor ik het graag!

4 likes

Leuk zeg en een mooie fiets hoor. Wat mij destijds als beginner hielp is dat je echt goed je core moet aangespannen houden tijdens het fietsen. Anders ging ik heel erg op mijn armen hangen en kreeg ik pijn aan mijn schouders.

1 like

Goede tip, dank je! Ik denk dat ik nu echt 0 core heb dus dat moeten we dan maar even trainen haha!

Ik keek heel erg tegen de winter op maar heb 3 a 4x per week zonder gezeur op de indoor trainer gezeten. ITT vorig jaar hebben we nu een groot scherm ophangen zodat ik tijdens het fietsen lekker kan netflixen op YT-en. Maakt het zoveel leuker! (Plus dat de fiets in een kamer staat waar een raam open kan, helpt ook ;))

Maar ook wel weer heel veel zin in het buitenfietsseizoen!

4 likes

Hoe lang fiets je binnen?

Ik heb inmiddels m’n 14-week streak op Zwift :grimacing: vind het heerlijk om meerdere keren per week 30-60 min te fietsen. Maar kijk ook wel echt uit naar de lente/zomer

1 like

Meestal workouts van 1 uur, af en toe 1,5 uur.

1 like

Jaa dit maakt zo een verschil. Ik vind het Zwift’en zowaar leuk geworden. Heb echt goed aan mijn conditie kunnen werken en zo veel leuke series gekeken in de tussentijd. Heb ook wel weer zin het buiten seizoen maar merk ook wel dat ik een beetje denk "Ah dat op de zwift was zooo makkelijk voor werk ‘s ochtends’, buiten vind ik het altijd toch veel meer een klus om het gepland te krijgen in mijn agenda icm werk.

1 like