Ik heb ook altijd een briefje met: In geval van nood: <Naam vriend + zijn telefoonnummer>
Hopelijk nooit nodig en ze zullen die informatie vast kunnen achterhalen, maar dit is een stuk makkelijker.
Ik heb ook altijd een briefje met: In geval van nood: <Naam vriend + zijn telefoonnummer>
Hopelijk nooit nodig en ze zullen die informatie vast kunnen achterhalen, maar dit is een stuk makkelijker.
Mijn fanatieke wielrenvrienden plakken nooit banden. Gewoon meteen nieuwe binnenband. Denk ook wel beter met de druk die je er op zet? Heb wel paar keer geoefend met vervangen, maar in 6/7 jaar nooit lek gereden dus ik ga dat nooit onthouden Wel band, pomp en bandenlichters bij mij want langs de weg komt iemand je vast helpen als je zelf de juiste spullen mee hebt.
Heb mijn wielrenfiets ook weer helemaal herontdekt! Gelijk drie keer gegaan in 8 dagen, echt heerlijk.
De aankomende week weinig wind (zelfs in het noorden) én mooi weer, echt een unicum!!! Vrijdag stap ik op de fiets en hopelijk zondag ook! ZIN IN
Ik heb een stuurtasje met daarin een pompje (en binnenband, bandenlichters, multitool en cijferslot je). In mijn zadeltasje past pompje niet. En ik heb gewoon altijd graag extra snacks bij me en heb vaak geen zin om voor korte ritjes het tasje leeg te halen. Mocht ik zonder stuurtasje op pad gaan dan heb ik idd een zadeltasje met co2, binnenband en bandenlichters (hele platte). Mijn ervaring is trouwens dat als je langs de weg een bandje wilt wisselen er eigenlijk altijd iemand stopt om te vragen of het lukt. Dus zo heb ik wel meerdere keren hulp gekregen. Let trouwens met hoge velgen op dat je een bandje met juiste lengte ventiel bij je hebt, niets zo jammer als je bandje niet past.
Ik heb eindelijk vanochtend weer eens gefietst. Ik heb heel lang niet gefietst doordat ik teveel gefocust was op mijn strava. Nu heb ik zonder Garmin âgewoonâ even weer een rondje gefietst en werd bijna geĂ«motioneerd door het gevoel van zoân fiets haha <3.
Volgt er hier iemand de Giro? Het deelnemersveld was sowieso al niet zo sterk maar wat betreft Nederlandse ploegen en deelnemers begint het nu wel een hele trieste boel te worden. Visma-Lease a bike is nu nog maar met 4 renners, Fabio Jakobsen stapt vandaag ook niet meer op. Er zijn nog 7 Nederlandse renners in koers, maar op Thymen Arensman na eigenlijk geen grote namen of mensen waarvan ik nog hoop heb dat ze een etappe kunnen winnen als ze meezitten in de vlucht. Heel misschien dat er nog sprintkansen zijn voor Danny van Poppel. Merk dat ik dan toch minder geneigd ben om nog te kijken.
Yes, maar ik volg bijna alle koersen dan ook trouw maakt mij niet heel veel uit als er niet veel Nederlanders meer meedoen. Veel mooie, spannende finales al gezien, dat maakt veel goed.
Dit weer
Ik heb mijn fiets maar weer in de fietstrainer gezet, want met dit herfstweer heb ik echt geen zin om buiten een rondje te maken. En hoe erg ik ook van buiten fietsen geniet, ik vind die aanmoedigingen van zwift toch wel heel chill
Ik ga dat denk ik ook weer doen. Het is alleen maar koud en nat wanneer ik vrij ben
Mooi weer op komst met weinig wind ben dus donderdag geweest maar heb zoveel last van mn onderrug. Echt kut. Al naar fysio geweest, volgende week weer.
Wist niet dat je je rug zoveel gebruikt tijdens fietsen maar de pijn is echt intens. Eindelijk mooi weer, weinig wind, heb je dit
Ja eindelijk zon Zoveel zin in ritjes na het werk en hele dagen op de fiets. Geniet er van deze week allemaal!
Wat naar van je rug @chicago. Hopelijk helpt de fysio, of de afstelling van de je fiets misschien?
Jaa heerlijk! Donderdag weer een afspraak bij de fysio. Kan het niet laten om een deze dagen toch een ritje te maken. Ga wel extra langzaam ofzo eindelijk zon én weinig wind. Echt een unicum tegenwoordig haha
Jaa zo lekker dat je nog gewoon na het eten met korte mouwen nog een rondje kan maken! Ik was gister ook echt zo aan het genieten (vooral met wind mee, dan denk ik altijd dat ik heel fit ben)
Kent iemand trouwens een leuke fietsclub in groningen? Gewoon, chill fietsen met vrouwen van rond de 30. Ik vond al wat mega fanatieke clubs, of clubjes waar ik pensionado vibes van kreeg! Misschien eens een social ride met spaak meedoenâŠ
Heeft Vrouwenwielrennen misschien een afdeling in Groningen?
Ik ken toevallig alleen Olgaâs racefietsclub (kom zelf helemaal niet uit de omgeving) - volgens mij is dat wel een diverse groep mensen, misschien leuk om eens te proberen?
Moet helaas het hardlopen even pauzeren vanwege pijn in mân knie sinds vorige week. Daar gaat mân training voor de halve marathon van Amsterdam en de Dam tot damloop Heb nu mân racefiets maar weer uit de berging gehaald, wat opzich ook wel weer eens tijd was. Vandaag voor het eerst totaal 40km heen en teruggefietst naar mn werk, was wel echt heel chill. Vond het wel wat gedoe om me op werk weer op te frissen en om te kleden, maar daar moet ik misschien nog even wat handigheid in krijgen. En ben bang dat ik een lekke band krijg en vrees dat ik zelf nog niet handig genoeg ben om die te plakken, dus dan sta ik wel in de middle of nowhere. Probeer daar maar niet teveel over na te denken
Ik ga morgen een bikefitting doen en ik vind het best wel spannend! Ben vooral bang dat ineens blijkt dat mân fiets die ik vorig jaar nieuw heb gekocht helemaal niet de goede maat is ofzo maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik hoop dat sommige relatief eenvoudige aanpassingen zoals een kortere stuurpen en stuur/zadel hoger/lager een groot verschil gaan maken. Ik krijg zo snel (echt al na 25-30km) last van mân rug en nek en schouders en vulva, en daardoor ben ik toch minder geneigd te gaan fietsen. Ik voel ook dat ik niet goed op die fiets zit.
Het voelt een beetje overdreven omdat ik een super recreatieve mooi weer fietser ben, maar ben het ook zat om onnodig pijn te hebben.
Wat goed dat je dit gaat doen. Nergens voor nodig om met pijn op de fiets te zitten. En komt vast goed!
Zo ik ben flink wat euroâs lichter maar volgens mij is het het helemaal waard! Super veel aangepast en het was echt een kwestie van centimeters niet millimeters. Voelde bij het proefrijden als een wereld van verschil. Ik ga denk ik de hond uitlaten en dan gewoon maar ff de fiets op, ben benieuwd!
Oké sorry laatste post hierover: ik heb een zelfde rondje gemiddeld 3 km/h sneller gereden (!!!) nul last van mn onderrug, nul pijn aan mn vulva en bijna geen last van mn nek/schouders (heeeeel klein pijnpuntje op het laatste maar mn schouder deed de afgelopen week al mega pijn). Echt wat een giga verschil!!! Zo fijn. Fucking duur maar het geld dubbel en dwars waard geloof ik.
Heb een nieuw zadel, smaller stuur, kortere stuurpen en alles is natuurlijk specifiek afgesteld. Super blij dat het volgende week ook zulk goed fietsweer wordt!