Het wielrentopic

Ultegra 105 bestaat toch niet? Het is toch of Ultegra of 105?

En ik ben schijfremmen wel echt heel erg gaan waarderen ipv velgremmen. Ik zou bij gravel daar ook naar neigen.

3 likes

Haha ja idd! Of even snel een uurtje na het werk. Je springt erna meteen in de douche, geen fiets die je moet poetsen omdat de weg toch erg nat was, geen 100 lagen aan moeten omdat het nog wat fris is, geen ellendige wind etc etc

1 like

Gister wilde ik fietsen maar ik kon m’n fietshelm niet vinden ivm verhuizing, echt overal gezocht maar spoorloos. Meteen een nieuwe besteld want waarschijnlijk kom ik die helm pas over een half jaar tegen. Nieuwe helm binnen, meteen gaan fietsen, en het was zoooooo lekker wtf wat een weer!

Het is ook zo chill dat m’n fiets nu na verhuizing in de schuur staat en ik die zo kan pakken, ipv dat ik ‘m van drie hoog naar beneden moet tillen. Scheelt echt een drempel

8 likes

Wij wonen bij elkaar in de buurt aan de foto te zien!

Ik heb vorige jaar helemaal niet gefietst. Moet hem even brengen voor een onderhoudsbeurt en hoop dan af en toe weer een rondje te kunnen doen. Hardlopen is mijn ‘hoofdsport’ maar sinds ik een kind heb schiet het af en toe fietsen er echt bij in, terwijl het zo fijn is.

1 like

Echt zo zo lekker dat het weer wat zonniger en langer licht is! Ik heb gisteren voor het eerst weer een rondje na mn werk kunnen fietsen. En ook voor het eerst weer alleen en ik kom dan echt helemaal ontspannen thuis (al zie ik vooraf alleen maar beren op de weg)

4 likes

Heeft iemand nog tips voor leuke mountainbike routes? Wij hebben sinds kort een grotere auto waar een fietsendrager op kan, dus we kunnen eindelijk makkelijk met de mtb’s op pad. We wonen zelf in Arnhem, dus zijn bekend met de routes daar en op de Veluwezoom. Ook die in/rondom Nijmegen, Groesbeek etc zijn ons bekend. Gezien de omgeving waar we normaal gesproken in fietsen zijn we gewend aan flinke hoogtemeters en stoer terrein.

1 like

Amerongen een track van 18km! Heel leuk vond ik die en ook wel uitdagend

2 likes

Schoorl! Echt een heel uitdagend en technisch parcours door de duinen en bos.

2 likes

Utrechtse Heuvelrug! Idd Amerongen / Leersum (kan je combineren) is populair. In het weekend ook wel druk.
Den Treek is ook mooi hier, bij Leusden.

Of een keer een toertocht uitzoeken?

1 like

Ja, dat dacht ik al! Adhv de Amerongen tip een paar berichten hoger was ik daar de reviews van lezen op mtbroutes.nl, en dat waren er onwijs veel! (in vergelijking met de hoeveelheid reviews op routes hier in de buurt) Dus toen dacht ik idd ook al dat ze aardig populair zouden zijn in het weekend. Gelukkig over een paar weekjes meivakantie, dan kan ik eens doordeweeks gaan :slight_smile:

2 likes

Mijn fiets is er! Ik was aan het kijken voor een fijne telefoonhouder ivm navigatie etc. Hebben jullie aanraders/afraders? Was zelf naar Quadlock aan het kijken, maar is vrij prijzig.

Het hele jaar naar de tour uitgekeken, zo jammer dat Vingegaard misschien niet mee kan doen. :sob:

2 likes

Het stormt hier elke dag. Zo balen want wil zo graag weer eens fietsen :sob: maar vanaf windkracht 4 mij niet gezien hoor, vind dat dan zo afzien

2 likes

Vond de voorjaarsklassiekers ook echt minder leuk door alle geblesseerde renners :cry:

2 likes

Mijn vriend vertrekt volgende week op fietsvakantie en ik zou hem graag iets kleins en handigs meegeven als cadeau. Heeft iemand misschien tips waar ik als niet-fietser niet op zou komen? Van die dingen waar je er nooit genoeg van zou kunnen hebben, haha - ik wil zijn tassen niet onnodig zwaar maken! Ik heb mooie fietssokken van Falke besteld, maar die komen waarschijnlijk niet op tijd aan. :smiling_face_with_tear:

1 like

Een zakmes?
Een (digitaal) boek voor de avonden? Fietsgerelateerd, bijv. De onzichtbare mijl, Uit koers of De nieuwe fiets.
Een snack voor onderweg? Repen oid, en dan wat specialere dan de standaard Snelle Jelle.

1 like

Lekkere Clif bars, lampjes voor z’n fiets als ie ze nog niet heeft, skin repair gel van Assos of een ander merk bv

2 likes

Of een goede kleine zonnebrand (voor gezicht)

1 like

Vandaag is eindelijk de dag dat ik weer eens ga fietsen! Met dit heerlijke zonnetje. Helaas wel windkracht 4, dus ik ga op de heenweg die wind echt weer zooooo vervloeken.

Maarja we wonen redelijk noordelijk dus als ik ga wachten op én mooi weer én weinig wind dan heb ik in september nog niet gefietst denk ik :joy:

3 likes

Ik ben ook wel eens met de wind mee naar een station gefietst, om zo met de trein naar huis te gaan. Mocht dat de drempel iets verlagen haha.

Tegenwind in de provincie, oh ik haat het, kilometerslang geen beschutting, alleen weiland

3 likes