Haha ja echt vreselijk. Wat een topidee hahaha dit ga ik sws een keer doen
Het viel me eerlijk gezegd mee maar dat kwam ook omdat het zulk lekker weer is. Met grauw weer was ik al 1000x heel boos geworden op die wind ()
Haha ja echt vreselijk. Wat een topidee hahaha dit ga ik sws een keer doen
Het viel me eerlijk gezegd mee maar dat kwam ook omdat het zulk lekker weer is. Met grauw weer was ik al 1000x heel boos geworden op die wind ()
Herkenbaar die wind die in je gezicht snijdt is veel erger. Gister ook een heel lekker ritje gemaakt, ondanks de wind. Lijkt ook alsof we er aan moeten wennen? Bijna nooit meer windkracht 1 of 2…
Zaterdag of zondagavond! Wel met regen
Kom je wel bijna geen e-bikers tegen, win-win
Ik ben net begonnen met wielrennen en ik vroeg me af wat jullie allemaal meenemen als jullie een rondje van 30-50 km ongeveer gaan maken? Ik heb nu sowieso een bidon, energiereep en zonnebrand mee maar verder eigenlijk niks voor als ik bijv. een lekke band krijg. Hebben jullie op dit soort ritjes een bandenplaksetje of een binnenband mee? En wat zouden jullie aanraden om mee te nemen? Want dan heb ik denk ik een multitool, bandenlichters, binnenband en kleine fietspomp nodig? Of vergeet ik nog iets? Of andere dingen die handig zijn om mee te nemen?
Ik neem een bandensetje niet standaard mee, meestal kan mn vriend me ophalen met de auto als ik ergens zou stranden. Als dat niet kan, dan wel
Ik heb een bandenplak setje en co2 pompje in mn zadel tasje zitten. Zou hopelijk voldoende moeten zijn. Overigens heb ik vandaag voor het eerst weer een mini stukje gefietst. Na de geboorte van m’n dochter (2.5 jaar…) is het echt op 1 hand te tellen en was het niet mn prioriteit.
Ik ben alleen zo traag, maar goed, dat moet niet uitmaken!
Ja het zou bij mij ook voornamelijk zijn voor als m’n vriend inderdaad niet thuis is en me niet op zou kunnen halen. Heb ook nog nooit een band geplakt of vervangen dus zou zeker niet m’n voorkeur hebben om dat voor het eerst langs de kant van de weg te doen haha. Maar een vriend had laatst een lekke band en toen dacht ik ineens van shit ja wat moet je dan eigenlijk haha. Je bent vaak natuurlijk in heel afgelegen gebied dus kan dan ook niet zoals ik met m’n stadsfiets zou doen gewoon naar de dichtstbijzijnde fietsenmaker gaan en met OV verder.
Ik heb altijd een reserveband en bandenlichters bij mij, en een fietspomp op m’n frame. Verder energiegel of een reep/koekje, wat contant geld en een kopie van m’n paspoort mocht er iets ernstigs gebeuren. Dat zit allemaal gewoon in m’n zadeltasje.
Verder neem ik water mee en een banaan ofzo.
Misschien een goed idee om eens te oefenen met een band verwisselen. Heel moeilijk is het niet! En anders hopen dat er iemand langsfietst die wil helpen haha, maar dan is het dus wel fijn als je een reserveband hebt.
Voor zo’n afstand heb ik standaard 2 bidons mee en 1 gel + 1 reep. Gaat niet allemaal op, maar moest ik serieus verkeerd rijden (wat haast onmogelijk is met de routebegeleiding op de GPS…) of ergens stranden dan heb ik wel voldoende mee voor de rit. Beetje kleingeld neem ik ook mee.
In mijn zadeltasje zit een nieuwe binnenband, bandenlichters en een pompje
Wat fijn dat er zoveel mensen zo snel reageren in dit doorgaans niet super actieve topic!
Misschien een suffe vraag maar heb je geen multitool nodig om een band te vervangen of plakken? Denk dat ik toch maar een fietstasje met een binnenband, bandenlichters en een pompje ga aanschaffen. Zouden jullie een CO2 pomp of normale aanraden? Lees dat een CO2 wel heel makkelijk is, mits je het goed doet. Want anders is ie ook meteen leeg en niet meer bruikbaar haha.
Ik heb een fietspompje die tot een wat hoger aantal bar kan gekozen. Wist niet of ik dat met die CO2 pomp voor elkaar zou krijgen. Heb hem gelukkig (afkloppen) nog nooit zelf hoeven gebruiken maar heb hem wel een keer uitgeleend aan iemand die lek ergens stond en het dus niet voor elkaar kreeg met z’n CO2 ding.
Ik heb een heel goedkoop zadeltasje van de decathlon met een binnenbandje, bandenlichters en een multitool. Omdat ik zelf geen wielen heb met een snelspanner heb ik de multitool nodig om m’n wiel er uit te halen.
Misschien een domme tip, maar kijk even of je de juiste maat binnenband hebt voor je wiel
O goed om te weten dat een CO2 pomp misschien niet voldoende is zeg, nooit bij stilgestaan!
@Sundance Als je een extra binnenband hebt zou ik het bandenplaksetje thuislaten. Mocht je een lekke band krijgen, dan kun je gewoon de band vervangen zodat je verder kunt. De oude band kun je dan thuis in alle rust plakken, toch wat chiller dan langs de kant van de weg. Ik neem ook altijd mijn pinpas en ID-kaart mee voor het geval er iets gebeurt. En een multitool heb ik ook altijd in m’n zadeltasje zitten, al weet ik eigenlijk niet precies waarom, want ik heb ook snelspanners
Ik heb ook altijd een briefje met: In geval van nood: <Naam vriend + zijn telefoonnummer>
Hopelijk nooit nodig en ze zullen die informatie vast kunnen achterhalen, maar dit is een stuk makkelijker.
Mijn fanatieke wielrenvrienden plakken nooit banden. Gewoon meteen nieuwe binnenband. Denk ook wel beter met de druk die je er op zet? Heb wel paar keer geoefend met vervangen, maar in 6/7 jaar nooit lek gereden dus ik ga dat nooit onthouden Wel band, pomp en bandenlichters bij mij want langs de weg komt iemand je vast helpen als je zelf de juiste spullen mee hebt.
Heb mijn wielrenfiets ook weer helemaal herontdekt! Gelijk drie keer gegaan in 8 dagen, echt heerlijk.
De aankomende week weinig wind (zelfs in het noorden) én mooi weer, echt een unicum!!! Vrijdag stap ik op de fiets en hopelijk zondag ook! ZIN IN
Ik heb een stuurtasje met daarin een pompje (en binnenband, bandenlichters, multitool en cijferslot je). In mijn zadeltasje past pompje niet. En ik heb gewoon altijd graag extra snacks bij me en heb vaak geen zin om voor korte ritjes het tasje leeg te halen. Mocht ik zonder stuurtasje op pad gaan dan heb ik idd een zadeltasje met co2, binnenband en bandenlichters (hele platte). Mijn ervaring is trouwens dat als je langs de weg een bandje wilt wisselen er eigenlijk altijd iemand stopt om te vragen of het lukt. Dus zo heb ik wel meerdere keren hulp gekregen. Let trouwens met hoge velgen op dat je een bandje met juiste lengte ventiel bij je hebt, niets zo jammer als je bandje niet past.
Ik heb eindelijk vanochtend weer eens gefietst. Ik heb heel lang niet gefietst doordat ik teveel gefocust was op mijn strava. Nu heb ik zonder Garmin ‘gewoon’ even weer een rondje gefietst en werd bijna geëmotioneerd door het gevoel van zo’n fiets haha <3.
Volgt er hier iemand de Giro? Het deelnemersveld was sowieso al niet zo sterk maar wat betreft Nederlandse ploegen en deelnemers begint het nu wel een hele trieste boel te worden. Visma-Lease a bike is nu nog maar met 4 renners, Fabio Jakobsen stapt vandaag ook niet meer op. Er zijn nog 7 Nederlandse renners in koers, maar op Thymen Arensman na eigenlijk geen grote namen of mensen waarvan ik nog hoop heb dat ze een etappe kunnen winnen als ze meezitten in de vlucht. Heel misschien dat er nog sprintkansen zijn voor Danny van Poppel. Merk dat ik dan toch minder geneigd ben om nog te kijken.
Yes, maar ik volg bijna alle koersen dan ook trouw maakt mij niet heel veel uit als er niet veel Nederlanders meer meedoen. Veel mooie, spannende finales al gezien, dat maakt veel goed.