Het wielrentopic

Bij een goede zaak kun je ook vaak een zadel testen voor een tijdje. Of een drukpuntmeting laten doen. Hopelijk heb je wel een goede broek ook, want zonder goede broek zit denk ik geen enkel zadel echt lekker.

2 likes

Ja dat klinkt goed! Ik heb wel een fijne broek denk ik (of in ieder geval mijn ervaren wielrencollega er eentje laten uitkiezen voor me :smile:)

1 like

Jongens wat is het prachtig fietsweer! Dit was mijn eerste rondje buiten dit jaar en was na 30 km kapot maar omg kan nu al niet wachten om dinsdag na werk weer te gaan fietsen, dan komt ook mijn fietscomputer binnen dus ben benieuwd.

7 likes

Ik heb geen wielrenfiets maar wil graag lekker fietsroutes fietsen nu het mooier weer wordt! Hebben jullie tips voor route apps waar je het liefst op knooppunten een route kan maken?

Ik had Eropuit voor iOS gedownload maar daar heb je kennelijk een ANWB lidmaatschap voor nodig. :smiling_face_with_tear:

Op TikTok zie ik regelmatig filmpjes van: KnooppuntenfietsenmetPleun! Haha, zij noemde de app Fietsknoop. (Blauw met groen met 01 als plaatje). Misschien kun je eens bij haar kijken of de app proberen? Ik heb er zelf geen ervaring mee!

Die heb ik net op aanraden van mijn ouder gedownload maar ben nog niet heel erg enthousiast! Die van ANWB leek me chiller :frowning: hahaha

Komoot? Weet niet of dat ook met knooppunten werkt

3 likes

Ik vind komoot heel chill met de betaalde versie (volgens mij heb ik eenmalig 25€ betaald), er staan veel routes op en je kan ook zelf routes maken, specifiek ook verharde wegen/ gravel selecteren. En wandelingen en hardlooproutes staan er ook veel op. Je kan er ook mee navigeren.

1 like

Het kost 7,99 per week of 99 voor een heel jaar, ik ga toch maar een anwb lidmaatschap afsluiten! Dat is iets van 17,99 voor een heel jaar.

Hallo ik ben op zoek naar iemand van 35 tot 50 die een keer met mij wil gaan fietsen. Ik heb een ebike en woon in Groningen. Groet Marleen ps ik ben 41 jaar

2 likes

Ik denk dat je in het Groningentopic of het Fietsentopic wat meer kans hebt aangezien je een ebike hebt en geen racefiets!

Dankje voor de tip

1 like

Mijn langste rit tot nu toe was 43 km en ik overweeg om morgen 60 km te doen (in mijn eentje), moet vast lukken toch?

2 likes

Ja hoor tuurlijk, rustig aan en neem voldoende eten en drinken mee :slight_smile:

1 like

Ik heb al snoep en elektrolytes in huis voor onderweg, plus morgen eerst moederdagontbijt :croissant: voor een goede bodem. Thanks! Zin in :grin:

4 likes

Gelukt! Ik vond het echt heel erg leuk en cool. Had wel wat meer eten moeten meenemen (of eigenlijk ietsje eerder pauze moeten nemen dan pas na 2 uur), maar dat weet ik dan weer voor de volgende keer! Echt mega fijn ook met Komoot in mijn oren, veel handiger dan Maps kijken :joy:

7 likes

Oh ik kijk zo uit naar de ritjes na mn zwangerschap. Hoop echt dat september nog een mooie maand gaat zijn en dat ik dan nog een paar keer kan fietsen (zonder al teveel wind want :hot_face:).

Terrasje pakken onderweg, echt zin in

1 like

Heeft iemand al eens een bike fit laten doen? Ik vind het zo duur en ben benieuwd of het het waard is… 150 - 200 euro zie ik voorbij komen hier in de buurt.

Ben wel opgemeten toen ik mijn fiets kocht maar denk dat mijn houding wel beter zou kunnen misschien.

Ja ik vorig jaar en merkte echt een meega verschil in fiets comfort. Heb er hier ook over gepost geloof ik. Vond het heel duur maar het absoluut waard, fietsen is veel chiller nu. Ik zou wel goed kijken naar waar je het doet. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in expertise en ervaring van iemand in het bijzonder, dan in een plek waar ze vooral technologische snufjes gebruiken en waar in principe iedere leek dan een bikefitting kan doen op basis van wat de ideale verhoudingen zouden zijn.

2 likes

mijn moeder heeft het laten doen en vond het het heel erg waard! zij heeft (als oud pro wielrenster toen ze jong was & later hobby) wel altijd echt véél last gehad van zadelpijn met medische gevolgen zelfs maar ook zonder dat zei ze dat ze het echt een aanrader vond. mijn moeder heeft wel een stuk meer betaald trouwens, 500 eu ofzo :flushed: maar die man schijnt wel echt superveel expertise te hebben mbt bikefitten.
idd wat @boonie zegt in principe kan elke malloot je op een fiets zetten en een beetje interessant doen en je zadel en stuur verstellen en je er nog wat extra spullen erbij verkopen. ideale fietshouding kan daarnaast ook voor iedereen weer anders zijn dus beste iemand die echt verstand ervan heeft.

1 like