Dit weer
Ik heb mijn fiets maar weer in de fietstrainer gezet, want met dit herfstweer heb ik echt geen zin om buiten een rondje te maken. En hoe erg ik ook van buiten fietsen geniet, ik vind die aanmoedigingen van zwift toch wel heel chill
Ik ga dat denk ik ook weer doen. Het is alleen maar koud en nat wanneer ik vrij ben
Mooi weer op komst met weinig wind ben dus donderdag geweest maar heb zoveel last van mn onderrug. Echt kut. Al naar fysio geweest, volgende week weer.
Wist niet dat je je rug zoveel gebruikt tijdens fietsen maar de pijn is echt intens. Eindelijk mooi weer, weinig wind, heb je dit
Ja eindelijk zon Zoveel zin in ritjes na het werk en hele dagen op de fiets. Geniet er van deze week allemaal!
Wat naar van je rug @chicago. Hopelijk helpt de fysio, of de afstelling van de je fiets misschien?
Jaa heerlijk! Donderdag weer een afspraak bij de fysio. Kan het niet laten om een deze dagen toch een ritje te maken. Ga wel extra langzaam ofzo eindelijk zon én weinig wind. Echt een unicum tegenwoordig haha
Jaa zo lekker dat je nog gewoon na het eten met korte mouwen nog een rondje kan maken! Ik was gister ook echt zo aan het genieten (vooral met wind mee, dan denk ik altijd dat ik heel fit ben)
Kent iemand trouwens een leuke fietsclub in groningen? Gewoon, chill fietsen met vrouwen van rond de 30. Ik vond al wat mega fanatieke clubs, of clubjes waar ik pensionado vibes van kreeg! Misschien eens een social ride met spaak meedoen…
Heeft Vrouwenwielrennen misschien een afdeling in Groningen?
Ik ken toevallig alleen Olga’s racefietsclub (kom zelf helemaal niet uit de omgeving) - volgens mij is dat wel een diverse groep mensen, misschien leuk om eens te proberen?
Moet helaas het hardlopen even pauzeren vanwege pijn in m’n knie sinds vorige week. Daar gaat m’n training voor de halve marathon van Amsterdam en de Dam tot damloop Heb nu m’n racefiets maar weer uit de berging gehaald, wat opzich ook wel weer eens tijd was. Vandaag voor het eerst totaal 40km heen en teruggefietst naar mn werk, was wel echt heel chill. Vond het wel wat gedoe om me op werk weer op te frissen en om te kleden, maar daar moet ik misschien nog even wat handigheid in krijgen. En ben bang dat ik een lekke band krijg en vrees dat ik zelf nog niet handig genoeg ben om die te plakken, dus dan sta ik wel in de middle of nowhere. Probeer daar maar niet teveel over na te denken
Ik ga morgen een bikefitting doen en ik vind het best wel spannend! Ben vooral bang dat ineens blijkt dat m’n fiets die ik vorig jaar nieuw heb gekocht helemaal niet de goede maat is ofzo maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik hoop dat sommige relatief eenvoudige aanpassingen zoals een kortere stuurpen en stuur/zadel hoger/lager een groot verschil gaan maken. Ik krijg zo snel (echt al na 25-30km) last van m’n rug en nek en schouders en vulva, en daardoor ben ik toch minder geneigd te gaan fietsen. Ik voel ook dat ik niet goed op die fiets zit.
Het voelt een beetje overdreven omdat ik een super recreatieve mooi weer fietser ben, maar ben het ook zat om onnodig pijn te hebben.
Wat goed dat je dit gaat doen. Nergens voor nodig om met pijn op de fiets te zitten. En komt vast goed!
Zo ik ben flink wat euro’s lichter maar volgens mij is het het helemaal waard! Super veel aangepast en het was echt een kwestie van centimeters niet millimeters. Voelde bij het proefrijden als een wereld van verschil. Ik ga denk ik de hond uitlaten en dan gewoon maar ff de fiets op, ben benieuwd!
Oké sorry laatste post hierover: ik heb een zelfde rondje gemiddeld 3 km/h sneller gereden (!!!) nul last van mn onderrug, nul pijn aan mn vulva en bijna geen last van mn nek/schouders (heeeeel klein pijnpuntje op het laatste maar mn schouder deed de afgelopen week al mega pijn). Echt wat een giga verschil!!! Zo fijn. Fucking duur maar het geld dubbel en dwars waard geloof ik.
Heb een nieuw zadel, smaller stuur, kortere stuurpen en alles is natuurlijk specifiek afgesteld. Super blij dat het volgende week ook zulk goed fietsweer wordt!
Ik zit er aan te denken om te beginnen met wielrennen! Denk er eigenlijk al jaren over na maar doe er dan vervolgens niks mee. Vorig jaar eens met een vriendin een rondje gefietst en vond het super leuk, maar ik vind het wel een flinke investering om te doen obv 1 rondje haha. Op marktplaats en bij wat zaken in de buurt zie ik alleen maar fietsen van < €2000, maar nu heb ik er een gevonden bij een fietsenzaak van €800 van Cube. Is dat een normale prijs (en een fatsoenlijk merk)? Of hebben jullie tips voor fietswinkels rond Breda?
Leuk! Cube is een prima merk, ik heb mijn fiets er ook van.
Die fiets van €800 zal hun instapmodel zijn voor dames, prima om mee kennis te maken.
Qua comfort zou ik zelf ook altijd voor een dames fiets gaan (maar ik ben zelf maar 1.65m)
In Bergen op Zoom zit Hopmans, goeie fietsenwinkel om je te laten adviseren.
Toen ik mijn eerste racefiets wilde kopen las ik overal dat je minimaal een Shimano 105 groep moest hebben etc.
Uiteindelijk heb ik een racefiets van een huismerk/chinees merk gekocht met Shimano Sora. Was 600 euro ofzo. Tuurlijk zal het kwalitatief zeker niet het beste zijn maar ik heb er o.a. een kwart triathlon mee gedaan en mensen met ‘gavere’ fietsen achter me gelaten.
Wat ik wil zeggen: Niets mis mee om met een simpele fiets te starten. Als je het echt leuk vind kan je altijd later nog upgraden.
Ook qua kleding. Mijn eerste setje was van de Lidl, door de jaren heen uitgebreid met mooiere/betere merken.
Ik heb vier jaar geleden voor 150 euro een merkloze racefiets gekocht op marktplaats, met Shimano 105. Was van een man die voor z’n lol fietsen opknapte. Ik heb daar twee jaar lang echt met veel plezier op gefietst en super veel kilometers mee gemaakt. Ik had wel geluk dat m’n neef verstand heeft van fietsen en heeft geholpen met uitzoeken, maar het lijkt mij dat je echt wel iets onder de 2000 euro moet kunnen vinden?
Toen ik wist dat ik fietsen leuk vond heb ik met fietsplan van m’n werk een cannondale caad optimo 1 gekocht, nieuwprijs 1500 euro maar door dat belastingvoordeel was het iets van 800? Misschien kan je kijken of je ook zo’n regeling hebt? Heel fijne fiets, behalve dat sommige dingen niet echt voor mij gemaakt waren (niet goed zadel, te breed stuur, te lange stuurpen). Die dingen heb ik nu na een bikefitting aangepast en dat kostte nog 200 euro en nu is mn fiets perfect.
Als je echt twijfelt of fietsen iets voor jou is zou ik voor een fiets onder de 400 euro van marktplaats gaan of kijken of je iets een tijdje kan lenen. Als je meer dan 1000 euro gaat uitgeven zou ik een bikefitting doen waarbij ze kijken welke fiets geschikt is voor jouw lichaam, en dat dan nieuw of via marktplaats kopen.
Het is heerlijk fietsweer!! Net een rondje van 30km gedaan in korte broek en lange mouwen thermoshirt.
Nog meer forummers aan het zwiften (of mywhoosh)? Ik had bedacht dat ik graag de tronbike wil, maar zit nog maar op 30% na een aantal jaar zwiften dus dat is niet echt een haalbaar doel op korte termijn.
Ik heb een paar jaar gezwift maar nu overgestapt op fulgaz. Heel leuk!