Het wielrentopic

Mijn ervaring vanaf hier @Karl_Lagerfeld en ik heb idd ook meer betaald. Ik ben bij de biomechanieker geweest, kostte mij 285 euro, en ook nog voor 99 euro een zadel, voor 68 euro een stuur en voor 22 euro een stuurpen :smiling_face_with_tear: niet super leuk om daar weer aan herinnerd te worden :joy: maar ben er alsnog blij mee!

2 likes

Ik ook! Echt heel veel waard vond ik een goede fitting! Een goede fitter kan je ook echt helpen in wat je wil bereiken ipv alleen maar afstellen volgens een boekje, optimaal aerodynamisch of juist optimaal comfortabel en alles ertussenin. Wat hierboven ook gezegd wordt, denk dat degene die het uitvoert wel echt verschil maakt in hoeveel je eruit haalt en of je het je geld waard vindt. Ik heb het zelf bij tripro laten doen voor allebei m’n fietsen, was wel erg uitgebreid.

1 like

Oke wow wel echt nuttig dus! Had me ook vergist in de prijs zie ik nu, het is hier ook 200 voor de basic meting.

Winkel die het doet staat wel goed aangeschreven hier in de buurt en werkt met retül? Heb voor a.s zaterdag een afspraak gemaakt, agenda zat behoorlijk vol zag ik.

Voelt een beetje saai om hier zoveel geld aan uit te geven maar heb zaterdag echt 40 km zitten sterven op mijn fiets. En als ik dan dat van je moeder lees @issa 🫠

2 likes

ja dat is toch niet leuk, terwijl als je goed zit is het het heerlijkste wat er is 🩷 je hebt nu toch al al dat geld uitgegeven aan de fiets zelf en andere spullen, als je rot blijft zitten pak je als de nieuwigheid er vanaf is misschien je fiets niet meer, terwijl als je nu zorgt dat je goed zit je daar jarenlang plezier van hebt. plus je voorkomt idd eventueel veel grotere ongemakken :skull:

3 likes

Oh dat ken ik wel, wordt bij ons op de (triathlon)vereniging ook wel getipt als mensen vragen om methodes/locaties voor bikefits. Ja je gaat daar echt veel plezier van hebben, waarschijnlijk zowel in snelheid als comfort! Hoe meer je fietst, hoe minder het per uur kost denk ik altijd maar😂

2 likes

Ik ga straks de 50 km Rainbow Ride fietsen (al 600 euro opgehaald voor het Aidsfonds!) en ik ben een partij zenuwachtig :joy:

Edit: het ging supergoed!!! En was heel erg leuk

3 likes

Jeej voor het eerst 80 km én kopje van bloemendaal gedaan!

10 likes

Willen er nog mensen vriendjes worden op Strava? Ik had een verzoek gedaan voor die FF-club maar weet niet of de beheerder nog actief is

2 likes

Ik vind dat wel leuk! Ben het afgelopen jaar wel meer aan het rennen dan fietsen, maar ik was laatst op zo’n hete dag weer eens gaan fietsen en wil deze zomer eigenlijk wel weer vaker gaan!

1 like

Voor rennen wil ik ook wel kudo’s geven hoor :crazy_face: ik pb je!

1 like

Ja leuk! Mochten anderen geïnteresseerd zijn: pb

1 like

Ik vind dat ook leuk, zat de FF groep te zoeken, maar kan ‘m überhaupt niet vinden? Hoe heet ie?

2 likes

Ik heb een nieuwe racefiets gekocht en ben er zooo blij mee :relaxed: ga hem volgende week ophalen. Omdat hij best prijzig was ben ik een fietsverzekering aan het overwegen dus ik vroeg me af of iemand hier daar ervaring mee heeft en of jullie het aanraden ja/nee.

4 likes

Ik heb er een, maar nadeel vind ik dat je eigenlijk een ART gekeurd slot moet hebben en dat zijn (zover als ik heb gezien) vaak zware sloten. Ik heb geen carbon fiets gekocht om dan met een zwaar slot te moeten gaan fietsen. Ik heb mijn fiets nu binnen staan maar volgens de verkoper zou ik dan zelfs nu niks uitgekeerd krijgen bij diefstal omdat hij niet op slot staat.

1 like

Goed punt! Ik heb ook alles carbon, en de art 2 sloten die ik vond zijn allemaal van die zware kettingen. Misschien dat ik hem alleen voor schade verzeker dan. Want ik val nog wel eens door vergeten uit te klikken🤡 mag ik vragen wat voor fiets jij hebt?

1 like

Ik heb een bianchi infinito! En ja same met dat uitklikken :joy::sob:

1 like

Die is ook heel mooi wauw!

Jeej ik heb net de velosamba’s van adidas gekregen en krijg vanmiddag (als het goed is) combipedalen met plaatjes, dus binnenkort kan ik ook op mijn plaat door vergeten uit te klikken!!

4 likes

Sjonge wielrenconditie komt ook echt te voet en gaat te paard he?! Tijdje niet (ver) gefietst door vakantie én omdat ik vet gedoe had met nieuwe pedalen (zie post hierboven) die niet op mijn fiets pasten. Hoera voor old school Franse modellen waar alles weer net anders is! Uiteindelijk nieuwe crankset erop en kan nu met mijn velosamba klikschoenen fietsen :partying_face:
Maar conditie was wel flink verminderd dus had echt geen lol in de eerste rit van 70 km :joy: Nu ongeveer 50 doen met hopelijk weer wat meer plezier!

@Willam-Belli hoe bevalt je nieuwe fiets?

3 likes