Ik vind zwift zoooo duur geworden ,na jaren train ik nu met Join, en rouvy vond ik ook wel geinig. Nu niet zo intensief door zwangerschap maar vind het toch best genieten in de winter, lekker binnen zweten haha.
Ik train tegenwoordig met Mywhoosh. Mijn prioritaire sport is hardlopen, maar op rustdagen fiets ik wel eens (binnen of buiten als het goed weer is) en soms wissel ik een hardlooptraining in voor een fietstraining. Vind het wel zo handig dat Mywhoosh gratis is, omdat ik maar weinig indoor fiets en dan is Zwift te duur voor die paar keer dat het dan gebruikt wordt
De klok is verzet wat betekent dat de eerste fietsritten na werk ook weer gaan komen. Zo veel zin in
Ik zoek een nieuw zadel voor mijn oude racefietsje omdat het herenzadel dat er nu op zit vrij kut (haha) is. Moet minimaal 150 mm breed volgens mijn opgemeten zitbotten en ~het internet~
Heeft iemand een fijne tip? Mag wel een beetje budget als het kan, en zo’n gat in het midden lijkt me ook prettig
Ik heb deze!
https://www.decathlon.nl/p/mp/selle-italia/donna-gel-flow-dameszadel-zwart/_/R-p-54200ba0-09ed-4b9d-9e34-ede84db732a2
Wel fiks duurder dan toen ik m kocht zie ik nu… Een vriendin van mij vindt het net een toerfietszadel, maar don’t care, hij zit lekker!
Draag je daar dan ook nog een broek met zeem bij?
Ik heb inmiddels deze aangeschaft, ben benieuwd! https://www.decathlon.nl/p/zadel-voor-racefiets-mtb-light-155mm-uniseks/_/R-p-350594
Ja altijd zeem! En als ik een van mijn oudere broeken draag (waarvan de zeem niet zo goed meer is) merk ik het direct.
Zadel ziet er goed uit! Fijn ook die uitsparing! Het mannenzadel wat ik had zat echt verschrikkelijk inderdaad!
Na 5 jaar in ontkenning vanochtend voor het eerst met klikpedalen gefietst. Twee keer gevallen, twee schaafwonden op m’n knieën maar goed, hoor van iedereen dat dat erbij hoort. Merk wel echt meteen als conditioneel verschil, scheelt echt veel als je ook kracht uit haalt pedalen optrekken!
Denk dat ik morgenochtend weer even 20 min ga in- en uitklikken haha. Hoe snel waren jullie gewend?
Maar ben je gevallen omdat je vergat uit te klikken of omdat je je voet niet los kreeg? Bij dat laatste moet je even wat aan de afstelling van je pedalen doen namelijk want dat is vrij gevaarlijk. Ik ben ooit in het begin 1x omgevallen uit stilstand omdat ik toen vergat dat die andere voet vast zat maar verder hoefde ik daar niet aan te wennen ofzo. Nou ja, voor je het weet dan weet je niet beter!
ik ben om eerlijk te zijn nog nooit gevallen, want ben ook altijd heel actief bezig van oké daar moet ik remmen en dan klik ik m’n voet alvast los omdat ik wel “bang” ben te vallen. Wel eens bijna gevallen bij plotseling remmen ofzo, maar nooit echt dus.
Goed idee om te oefenen en inderdaad, je zou wel gewoon makkelijk los moeten kunnen klikken.
Mij hielp het wel om altijd dezelfde voet uit te klikken, dat is 1x misgegaan en toen bijna gevallen maar verder dus nooit gevallen met uitklikken. En als ik het echt vergat zat het in het begin wel zo los ingesteld dat ik van schrik alsnog wel uitklikte, dus dat scheelt zeker als beginner.
Thanks voor jullie reacties! Hahah ja het was ook gewoon dom, ik probeerde beide voeten in te klikken vanuit stilstand, ipv eerst even één keer door te trappen zodat je beetje balans hebt. En ik viel naar links, die enkel is nu gewoon zwak (in dec gebroken) dus daar lukt uitklikken minder snel. Rechts wel heel makkelijk, dus ik denk dat het wel goedkomt! Maar heel fijn om wat ervaringen van anderen te lezen, fijn dat jullie hiermee (bijna) niet gevallen zijn haha want au
Helemaal kut laatste stukje naar huis staand gefietst, alle botten in mijn bekken zijn beurs. Toch maar even langs een wielrenzaak in de stad.
Bij een goede zaak kun je ook vaak een zadel testen voor een tijdje. Of een drukpuntmeting laten doen. Hopelijk heb je wel een goede broek ook, want zonder goede broek zit denk ik geen enkel zadel echt lekker.
Ja dat klinkt goed! Ik heb wel een fijne broek denk ik (of in ieder geval mijn ervaren wielrencollega er eentje laten uitkiezen voor me )
Jongens wat is het prachtig fietsweer! Dit was mijn eerste rondje buiten dit jaar en was na 30 km kapot maar omg kan nu al niet wachten om dinsdag na werk weer te gaan fietsen, dan komt ook mijn fietscomputer binnen dus ben benieuwd.
Ik heb geen wielrenfiets maar wil graag lekker fietsroutes fietsen nu het mooier weer wordt! Hebben jullie tips voor route apps waar je het liefst op knooppunten een route kan maken?
Ik had Eropuit voor iOS gedownload maar daar heb je kennelijk een ANWB lidmaatschap voor nodig.
Op TikTok zie ik regelmatig filmpjes van: KnooppuntenfietsenmetPleun! Haha, zij noemde de app Fietsknoop. (Blauw met groen met 01 als plaatje). Misschien kun je eens bij haar kijken of de app proberen? Ik heb er zelf geen ervaring mee!
Die heb ik net op aanraden van mijn ouder gedownload maar ben nog niet heel erg enthousiast! Die van ANWB leek me chiller hahaha
Komoot? Weet niet of dat ook met knooppunten werkt