Het wielrentopic

Haha ja herkenbaar. Als ik een tijdje niet gefietst heb moet ik niet gelijk een lange rit maken ook. Ik heb echt al heel veel gefietst, hij fietst super lekker. Wel vaak dezelfde routes want heb nog geen fietscomputer of telefoonhouder en uit mn hoofd een nieuwe route doen was geen succes, ik verdwaalde :joy: Die velosamba’s ben ik trouwens heel benieuwd naar!

1 like

Ben heel benieuwd naar je velosamba’s! Kende het concept niet en zag je er hierover schrijven - verdorie net nieuwe schoenen gekocht natuurlijk haha lelijke ook. Blij mee?

2 likes

Dat klinkt supergoed! Ik rij vaak met routes in de Komoot-app en navigatie via mijn (non-nc) oordopjes, dat gaat top en hoef je je telefoon niet voor bij de hand te hebben!

Ook @anon37863697 De velosamba’s bevallen me goed! Blijft wel oefenen met uitklikken, maar dat komt ook doordat het mn eerste klikschoenen zijn. Was dus ook ff oefenen met afstellen van plaatjes zodat ik er geen dooie tenen van krijg, volgens mij zitten ze nu goed.
Let wel op, ze vallen ERG klein. Ik heb vrij smalle voeten met hoge wreef en had misschien nog wel een maatje groter gekund. Ik zit tussen 42-43 en heb nu 43 1/3!

Vandaag 50 km ging heerlijk, echt weer genoten!

2 likes

Oo ik wist niet dat je ook via oortjes met Komoot kan rijden, dat ga ik morgen dan maar proberen thanks! Ik ben heel slecht in routes volgen, in mn auto ook standaard verkeerde afslagen nemen :laughing:

1 like

Hahaha ja ik heb vandaag ook zeker een aantal malen “keer nu om” gehoord, maar verder vind ik het best fijn rijden zonder scherm

1 like

Ik ben net terug, en het werkt idd heel fijn! 50 km :sunglasses:

3 likes

Ik heb vorig week echt zoveel gefietst dat ik niet meer normaal kan zitten en liggen van de pijn daar beneden zeg maar :joy:. Ik zag op tiktok iets voorbij komen over dat je ook een dameszadel kan nemen ipv het standaard zadel en dat dat ervoor zorgt dat je minder snel pijn hebt. Heeft iemand daar ervaring mee? :relaxed: of misschien andere tips? Ik draag nog gewoon ondergoed in mn bib fietsbroekje, en lees dat je dat juist niet moet doen, maar dat vind ik nog een gek idee haha

Weet je waar het pijn doet, of het je zitbotjes zijn of echt je vulva? Ik heb heel lang op een zadel gefietst dat niet geschikt was en had toen altijd pijn aan mn vulva; een goed zadel is echt duizend keer prettiger maar het is ook niet perse een kwestie van een dameszadel, het gaat meer om de afstand tussen je zitbotjes etc. als je een nieuw zadel gaat kopen zou ik het laten aanmeten (ik heb mn hele fiets laten fitten en dat vond ik dubbel en dwars het geld waard, maar daar ben je misschien niet naar op zoek)

Als ik nu weer fiets na een lange tijd heb ik ook pijnlijke zitbotjes, maar die beursheid is normaal en verdwijnt als ik vaker ga

2 likes

Ja inderdaad mn vulva is het. Ik lig ook met een ice pack op de bank nu :sob: . Ah dan ga ik daar maar eens naar kijken. Toen ik mn nieuwe fiets kocht hebben ze alles opgemeten etc, maar toch jammer dat ze niet over het zadel begonnen zijn want had liever ook een passend zadel willen kopen toen erbij. Had echt geen idee dat een ander zadel mogelijk was en verschil zou kunnen uitmaken. Bedankt iig voor je reactie :relaxed:

Mag ik trouwens vragen welk zadel jij hebt? Dan kan ik daar ook eens naar kijken.

1 like

Ohhh dit herken ik van toen ik net begonnen was, toen m’n zadel vervangen met de Selle Italia SLR en nooit meer ergens last van gehad (alleen zitbotjes om te wennen als ik te lang niet heb gefietst).

En geen ondergoed, je zou zelf nog wat chamois crème kunnen gebruiken als je schuurpijn hebt

1 like

Top! Dankjewel! Ik ga daar dan naar kijken!

Echt stoppen met ondergoed dragen in die broekjes hoor, ze zijn daarvoor gemaakt. Wordt ook heel broeierig anders. Je kan bij sommige fietswinkels ook zadels een tijdje lenen om te testen, dan doe je in elk geval geen miskoop. Zadels zijn, net als fietsen, super persoonlijk!

4 likes

Ik heb nu een zadel van dit merk, het lijkt ook erg op dit zadel dus misschien is ‘t m wel (maar weet ook niet zeker welke breedte ik dan heb:

1 like

Ja ik sluit me aan bij passend zadel! Ik heb ook mijn zitbotjes laten opmeten en die staan blijkbaar vrij breed uit elkaar, dus met een smaller herenzadel hang je als het ware over je zadel heen (aka je zit vol op je kut). Goed passend zadel fietst veel fijner, ik heb toevallig ook een selle italia (superflow novus evo). Was ff duur maar wel blij mee.
En ook meteen stoppen met ondergoed dragen idd!

1 like

Het is juist een gek idee dat iemand ondergoed in een fietsbroek draagt, echt nog nooit gehoord. Zadel dacht ik altijd maakt niet zo veel verschil, maar toen ik na een paar jaar ben overgestapt naar een dameszadel dacht ik echt: had ik veel eerder moeten doen.

1 like

Ik wist tot vandaag niet dat het bestond om je zitbotjes op te laten meten hahahha

2 likes

Ja ik moet ook eigenlijk geen ondergoed erin dragen hoor, mijn vriend zei het ook! Het voelt gewoon zo onnatuurlijk ofzo om geen ondergoed aan te doen haha maar ik ga het proberen volgende keer (als ik mn gevoel daar beneden terug is HAHA)

Wat doet iedereen eigenlijk met fietsen tijdens de herfst en winter? Gaan mensen dan nog fietsen? Ik ben gister bijna op mn bek gegaan doordat ik over natte bladeren in een bocht reed haha. Mijn ouders hebben zo een tackx ding maar medium enthousiast daarover, ik vind buiten fijner!

Hardlopen en af en toe Tacxen inderdaad. Op een mooie zonnige droge dag vind ik wielrennen nog wel lekker maar dit natte weer met al die bladeren overal… nee

1 like

Met een gravelbike? Maar ik zie de meeste mensen inderdaad alleen maar Tacxen.

1 like