In het blaadjesseizoen fiets ik niet maar als op een gegeven moment de blaadjes gevallen zijn en het is een mooie droge niet al te koude weekenddag dan fiets ik nog wel. Maar dat is dus heel sporadisch. Ik heb een Tacx maar vind dat eigenlijk niet zoveel aan dus ik focus me van oktober-feb/maart wel voornamelijk op andere sporten.
Ik heb deze zomer zelf sowieso weinig gefietst maar andere jaren ging ik wel eens in de herfst/winter! Alleen een stuk minder frequent omdat voor of na werk niet echt meer kan (donker) en ik ook niet in de regen ofzo wilde gaan. Maar op van die heldere crisp windloze koude dagen in het weekend vind ik het heeeeeerlijk! Met genoeg warme kleren (thermoshirt, lange broek, handschoenen en winddichte sokken).
Yes met een gravelbike idd, meer off-road en iets dikkere bandjes. En op de mountainbike het bos in, dan kun je in het weekend nog uurtjes maken ![]()
Kent iemand een goede zaak om een gravelbike te kopen? Liefst waar een bikefitting onderdeel is van de service als je een nieuwe fiets aanschaft. Ik was gisteren bij de cube store Nijmegen, maar dat was qua service behoorlijk teleurstellend. Ik mtb al jaren, dus ben geen beginner.
Omdat je in Nijmegen was is Uden misschien een optie haha, de Specialized concept store daar (CycleXperience) is echt een super fijne winkel. Moet je wel een specialized willen natuurlijk. Mijn man heeft ook goede ervaringen bij van Eijk in ter Aar, maar vond de fitting zelf daar wel wat ondermaats. Daar hebben ze wel meerdere merken.
Misschien Crossroads in Nijmegen? Hebben ze Cannondale en Cervelo. Wel wat aan prijs waarschijnlijk, maar volgens mij wel een toffe winkel met kundige mensen. Of anders naar Mantel in Arnhem. Een stuk grotere zaak, veel keuze, maar daar ken ik de service niet zo goed. CycleXperience, die door @Aardbeitje genoemd wordt is idd ook echt goed, hele goede ervaringen mee maar wel duuuur haha
Ik zou eigenlijk gewoon zoeken naar een wat betere (race)fiets winkel bij jou in de buurt. Die hebben meestal meerdere merken. Ik heb een bianchi gekocht en later bij een specialized winkel een bike fit met sensoren laten doen en dat was eigenlijk een beetje zonde van mijn geld omdat die andere winkel mijn fiets dus al heel goed had aangepast met enkel metingen.
Dank voor jullie suggesties! Uden is me net wat te ver, maar wel een goede om te onthouden. Ik kom vaak bij Mantel, vind die winkel te druk om rustig uitgebreid advies te krijgen en vragen te stellen. Daarvoor is de verhouding personeel/klanten niet goed, het kan daar zoo druk zijn. Misschien ga ik op zoek naar een zaak waar ik een afspraak kan maken, zodat we echt tijd hebben om te kijken naar verschillende modellen en schakelsets. Omdat ik zoveel kilometers maak wil ik wel iets dat goed op mijn situatie is afgestemd.
Ik ga even opzoeken hoe die man heet maar in regio Nijmegen is er iemand die een bike fit aanbiedt waarbij je eerst advies krijgt over fiets en waar jij precies op moet letten bij het kopen en kiezen van een fiets en daarna kom je terug en heb je de bikefit zelf. Ik ben echt zo nieuw hierin dat ik nog in de oriënterende fase zit dus geen idee of diegene goed is hoor
Edit: Pedaalkracht in Nijmegen, kost 400 euro. Normale bikefit is daar 289
Heb naar aanleiding van je tip even rondgeneusd op de website en blijkbaar is hij de bikefitter van Jumbo Visma dus denk wel dat hij goed is maar ook prijzig haha.
Ik ga denk ik gewoon een aantal zaken af, ik denk dat ik gewoon verschillende fietsen en afmontages moet ervaren om te finetunen wat ik prettig vind.
Niet echt wielren maar post het toch hier. Heeft iemand hier een spinningfiets thuis? En hoe bevalt dit? Gebruik je dan een app/les of doe je gewoon maar wat?
Ik heb een tijd lang intensief aan spinning gedaan bij David Lloyd. Was een leuke instructeur maar vond het abonnement daar te duur worden. En rocycle vind ik gewoon kut.
Mijn ouders hadden een spinningfiets toen ik nog thuis woonde. Ik ging er als enige wel eens op en dan gewoon met een serie aan op mn telefoon of zo een lesje op de tv die er hing met muziek. Was wel prima te doen in de winter maar buiten vind ik toch leuker want vond het altijd beetje saai. Nu hebben mn ouders zo een Tacx, met een soort beeldscherm waar je allemaal routes op kunt kiezen! En er zit ook een soort ventilator op zodat het net lijkt alsof je met wind fietst
op die spinfiets gingen ze nooit maar op de Tacx wel!
Wat een fancy ding! Maar wat een geld ook joh! Haha. Gelukkig maken je ouders er nu wel gebruik van want anders is het zonde. Maar dat is wel een beetje buiten mijn budget.
En ja ik ben bang dat het op een gegeven moment ook wel saai wordt. Ook om jezelf te blijven motiveren. Ik zag wel een soort dienst waar je zo’n fiets kan huren + abonnement met work outs. Lijkt me wel fijn om te proberen.
Jaa klopt hoor, is echt een duur ding. Zoiets met een abbo lijkt me idd heel handig! Kan je hem dan inleveren als je hem niet meer gebruikt? Die spinningfiets heeft echt jaren ongebruikt daar in huis gestaan voordat ze hem wegdeden, dat was gwn zonde van het geld en de ruimte.
Ja! Het is een jaarabonnement en daarna maandelijks opzegbaar. En het is goedkoper dan de gemiddelde sportschool. Maar dat vind ik ook wel echt een nadeel. Zo’n groot ding en je bergt het niet op.
Ja true. Het is best een groot ding idd, ik zou dat ook niet heel chill vinden in mn huis. Mijn ervaring is in ieder geval dat ik het thuis vrij saai vond, maar met bijv een serie kijken op mn telefoon was het nog wel te doen! Kan je anders niet bij sportcity of bf? Daar hebben ze ook spinning virtueel en dat abbo is volgens mij 25 eur.
Het is weer fietsweer
echt zo zo fijn dat het weer kan
Wel even wennen, want een van de bruggen waar ik vaak overheen ging ligt er uit. En ik ben verhuisd, dus even opzoek naar nieuwe routes de stad uit.
Hebben jullie nog tips voor broekjes met een goede dikke zeem? Ik heb vorig jaar een goed zadel laten aanmeten maar heb nog wel te veel zadelpijn met mijn agu-broeken
Zijn wel duur, maar die van Iris zijn goed!
Ik heb ook een fijne van lust for cycling ofzo maar geloof dat die niet meer bestaan.