Ik heb inmiddels alweer ruim zeven jaar een racefiets. Weet nog dat ik heel lang niet de overstap van een gewone fiets naar een racefiets wou maken, leek me echt eng. Maar m’n vader bleef maar aandringen dat ik echt een racefiets moest kopen, dat het zo veel fijner zou zijn omdat ik regelmatig 40, 50 kilometer fietste. Heb toen eerst een tweedehands gekocht, en toen na drie jaar ofzo een nieuwe, de goedkoopste die ik toen kon vinden, en die heb ik nu nog steeds. Een Trek, geen idee hoe het model verder heet. Ik gebruik de klikpedalen nog steeds niet trouwens, fiets nog altijd met gewone sportschoenen (heb multi-purposepedalen dus dat kan nog gewoon). Het gaat me er ook absoluut niet om steeds sneller te worden, ik hou gewoon heel erg van lekker in m’n eentje fietsen. Heb ook altijd muziek op.
Ik fietste een tijdlang bijna dagelijks twee uur, toen ging ik een tijd afwisselend fietsen of naar de sportschool, en nu fiets ik dus alleen nog maar, maar niet meer dagelijks. Ben niet meer zo geobsedeerd met sporten bezig als ik destijds was, gelukkig. Ik heb met warm weer wel meer last van een gevoelige/geschaafde huid, vooral bij de overgang van m’n bovenbenen naar m’n billen zegmaar, en ik heb ook het idee dat ik in de zomer meer druk op m’n hele zitvlak voel. Dat is dan wel weer het kutte aan fietsen in de zomer.