Vorig jaar besloten dat ik graag een racefiets wil en afgelopen weken eindelijk genoeg tijd gehad om me in te lezen.
Vandaag in een fietsenwinkel een proefritje gedaan op tweedehands Sensa Romagna Shimano 105 triple 11-speed, ong 5 jaar oud. Fiets is helemaal nagekeken, ketting vervangen. Hoewel ik een Shimano Sora of Tiagra eigenlijk ook wel prima had gevonden, is deze fiets verder compleet naar mijn zin en voor zover je wat kan zeggen na een kort proefritje; het fietst prettig. Prijs is helaas wel boven mijn wens met 500 euro (voorkeur was <400). Grote voordeel is dat de fiets goed is afgesteld op mijn lengte, al is nagekeken door een betrouwbare zaak en direct rijklaar is (en hij is mooi, toch wel een beetje belangrijk
). Ik ben enthousiast. Nadeel: deze fiets specifiek was de laatste, dus voel enige druk om een keuze te maken. In de regio waar ik nu woon (tijdelijk weg uit de randstad ivm corona) is helaas niet al te veel keuze tweedehands.
De twee die ik online heb gevonden en overweeg: een Gazelle Giro Tiagra 3x9, geheel nagezien, voor 200 euro. En een Ridley Icarus SLS, Shimano 105, met nieuwe banden en ketting, bieden vanaf 320 euro (is al meerdere keren op geboden). Van beiden weet ik niet uit welk jaar, ik moet langere afstand rijden om ze op te halen en mogelijk komen hier toch ook nog kosten bij als ik ze laat nakijken (en afstellen) bij goede fietsenzaak.
Ik neig nu toch naar de Sensa, maar misschien zit ik iets teveel op mijn roze wolk van enthousiasme. Misschien hebben jullie nog tips of adviezen om mee te nemen in mijn overwegingen?