Nou ik ben weggegaan toen dat police we love you gescandeerd werd.
Ik ging uiteindelijk alleen omdat de vriendin met wie ik zou gaan ziek was. Ik kwam wel wat bekenden tegen maar die waren heel erg in een âeyyyy we gaan rellenâ-bui en ik was dat totaal niet, en ik snapte totaal niet wat er gebeurde toen we die brug op gingen dus ik stond uiteindelijk niet eens in de blokkade (want we liepen een naartoe en iemand die soort van de leiding van die groep had was eerst van ârustig langzaam lopenâ en opeens ging iedereen rennen. Misschien was dat afgesproken op een eerdere bijeenkomst maar ik had dat in elk geval gemist.
Toen heb ik daar nog wel een tijd bij gestaan om support aan te bieden, alleen kreeg ik al een duw van een agent toen ik niet snel genoeg uit zân zogenaamde persvak ging, en toen daarna op gegeven moment de groep mensen om me heen weer police we love you ging roepen ben ik weggegaan. Ik ga niet doen alsof ik nou zo heel heftig behandeld bent door de politie hoor, want dat is niet zo, maar ik voelde me daardoor gewoon echt niet veilig, in combinatie met het feit dat ik niemand kende in de groep waar ik stond.
Merkte wel dat ze voor zover ik kon horen in de blokkade zelf wel wat minder police we love you aan het zingen waren. Maar als dit al de wins zijn waar we blij mee moeten zijn weet ik het ook niet hoorâŠ
Verser was het inderdaad wel een sterke actie en ik zag in hun Facebook groepen dat er best wel kritiek is op hun houding tegenover de politie en de âblijdschapâ in hun acties, dus misschien veranderd dat ook wel. Weet alleen niet zo goed wat hoe hun beweging georganiseerd is en wat hun besluitvorming is